Gå til innhold

HASTER! Vakumposer til oppbevaring av dyner/puter, barneklær og sengetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med oppbevaring av dyner/puter, barneklær og sengetøy i vakumposer?

Dyner og puter som brukes når vi har gjester tar mye plass til vanlig, så å legge disse i vakumposer vil gjøre at vi sparer mye plass.

Det samme gjelder sengetøy og barneklær som av en eller annen grunn blir sett på som for verdifull/fine til å kaste, tross for at de aldri vil bli brukt igjen.

Så er det noen som har erfaring med å oppbevare disse tingene på denne måten, og ikke minst hvor en får kjøpt slike poser som det er plass til dyner i.

Vil klær tåle å bli oppbevart på denne måten?

Skrevet

http://www.clasohlson.com/no/b/Hjem/Lagre/Kles--skooppbevaring

her finnes , har bare brukt de til å pakke flyttelass i , så oppbevaring over tid har jeg ikke testet de med men det er jo egentlig det de er ment for da unntatt de som er ment for å kunne pakke mer i en koffert

Anonymous poster hash: c360f...e76
Skrevet

Ingen tekstiler tar skade av vakuumoppbevaring. Det er jo bare luften som fjernes.

Anonymous poster hash: 730e0...dee
  • Liker 1
Skrevet

Ja, vi oppbevarer en god del på denne måten, både klær og dyner. Veldig praktisk.

Vi har kjøpt posene våre billig på ebay, men jeg ser jo at en nå kan få det til en ganske grei pris flere steder.

Skrevet

Kostet så lite i butikk, så kan kjøpe ferdige poser da.

Ble noen fra Jysk i ulike størrelser og en 3-pakning i fra Sparkjøp.

Ser nå at de har hos Biltema og mange andre kjeder. Får bare håpe det er så effektivt som det ser ut på bilder :)

Skrevet

Dun-/ fjærdyner bør visst ikke brukes vakum på. Det har jeg hørt etter at jeg gjorde det, og der ligger de i vakum ;)

Skrevet

Nå gikk alle dyner og puter i en pose, og en del babyklær i en pose. Må si at forskjellen var enorm. For en fantastisk måte å oppbevare ting på. En hel søppelsekk med klær ble til en liten flatpakket plastpose.

Kommer nok til å benytte meg mer av dette, og spesielt neste gang vi er på flyttefot. Sparer jo enormt med plass på denne måten.

Skrevet

Hvordan får dere luften ut? Ser de på Ebay først og fremst benytter seg av støvsuger.

Skrevet

Det er en ventil på posene som en setter støvsugeren på og suger ut all luft :)

Om det er til reise så ville jeg ikke valgt disse typene da du er avhengig av å ha støvsuger tilgjengelig når du skal hjem igjen. De har noen som kan rulles for å få ut luften som er bedre til reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...