Gå til innhold

Baderomsvekt som måler fettprosent :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben tenker å kjøpe en sånn idag. Er det noen som har lignende, eller har prøvd?

Lurer litt på hvor nøyaktig den egentlig er:P

Det er en sånn type som sender en slags "strøm" igjennom kroppen og dermed måler bmi, vekt og fettprosent.

Rop ut! Om noen har peil :))

Anonymous poster hash: a3507...70f

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Den er like nøyaktig som tipping. Enten må du kjøpe klype eller så må du ta en skikkelig analyse.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Den er like nøyaktig som tipping. Enten må du kjøpe klype eller så må du ta en skikkelig analyse.

Er du sikker på det? Vi har en slik og den gir meg samme resultat som når jeg har målt meg på Elixia. Den gir også samme resultat hver gang, altså virker den ikke tilfeldig.

Gjest Runforit
Skrevet

Er du sikker på det? Vi har en slik og den gir meg samme resultat som når jeg har målt meg på Elixia. Den gir også samme resultat hver gang, altså virker den ikke tilfeldig.

Har aldri hørt om en slik hjemmevekt som faktisk fungerer.

Gjest Badabing
Skrevet

Har aldri hørt om en slik hjemmevekt som faktisk fungerer.

Okei, jeg har ikke greie på det altså, så det er derfor jeg spør. :) Hvordan er disse på Elixia da, er de til å stole på? For hvis de er det, så viser altså vår vekt det samme som den, så da kan jeg eventuelt anbefale den.

Gjest Runforit
Skrevet

Okei, jeg har ikke greie på det altså, så det er derfor jeg spør. :) Hvordan er disse på Elixia da, er de til å stole på? For hvis de er det, så viser altså vår vekt det samme som den, så da kan jeg eventuelt anbefale den.

Tror ikke de heller er sånn supernøyaktig. Eneste som er relativ sikre er de der maskinene som ser ut som egg som man setter hele seg inni(som de maskinene de bruker på Extreme Makeover Weight Loss Edition).

Altså; jeg har en sånn vekt selv, men jeg bruker ikke fettprosentinntillingen. Jeg vet at jeg ligger på nedre skala av fettprosenten, men den vekta viser en del høyere for å si det mildt.

Gjest Badabing
Skrevet

Tror ikke de heller er sånn supernøyaktig. Eneste som er relativ sikre er de der maskinene som ser ut som egg som man setter hele seg inni(som de maskinene de bruker på Extreme Makeover Weight Loss Edition).

Altså; jeg har en sånn vekt selv, men jeg bruker ikke fettprosentinntillingen. Jeg vet at jeg ligger på nedre skala av fettprosenten, men den vekta viser en del høyere for å si det mildt.

Da kan det vel kanskje være like greit med en fettkaliper, ja. Jeg har vært fornøyd jeg altså, for det er motiverende å se endringer med en app til telefonen. Samtidig er det jo en ganske stor sum man må ut med, så hvis de er såpass unøyaktige er det vel kanskje bedre alternativer.

Gjest Runforit
Skrevet

Da kan det vel kanskje være like greit med en fettkaliper, ja. Jeg har vært fornøyd jeg altså, for det er motiverende å se endringer med en app til telefonen. Samtidig er det jo en ganske stor sum man må ut med, så hvis de er såpass unøyaktige er det vel kanskje bedre alternativer.

Uansett så kan man fint "se" med det blotte øyet sånn noenlunde hvor man ligger. Med mindre det er fare for helse i forhold til mye magefett så er ikke fettprosenten noe en trenger å tenke så mye over om man har et sunt kosthold og trener jevnt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...