AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Del Skrevet 10. januar 2015 Hvor lang tid tar det cirka? Burde man ta ned opp dagen i forveien? Anonymous poster hash: 421d1...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 10. januar 2015 #2 Del Skrevet 10. januar 2015 1 1/2 min defrost i mikroen. Ellers tar det vel 6-7 timer i kjøleskapet(?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2015 #3 Del Skrevet 12. januar 2015 I varmt vann (i en brødpose for eksempel) tar det rundt...20 minutter kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Del Skrevet 12. januar 2015 Skal du koke den? ra den rett fra frys2n og legg den i kaldt vann, enten vent med å koke til den har tint litt eller set den på svak varme. Kyllingfilet i ovnen i en ildfast form går fint an å sette frossen inn i kald ovn. På stekepannen er det en fordel at kyllingfilen er noe mer tint før den stekes. Gidder aldri å tine kyllingfilet.Anonymous poster hash: f29e0...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 12. januar 2015 #5 Del Skrevet 12. januar 2015 I varmt vann (i en brødpose for eksempel) tar det rundt...20 minutter kanskje? Kaldt vann regner jeg med? Har iallefall alltid lärt å bruke kaldt vann, da går det fortest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2015 #6 Del Skrevet 12. januar 2015 Kaldt vann regner jeg med? Har iallefall alltid lärt å bruke kaldt vann, da går det fortest Jeg bruker alltid varmt vann. Men det er mulig det er ''feil'' altså, i forhold til anbefalinger. Har ikke peiling, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 12. januar 2015 #7 Del Skrevet 12. januar 2015 Har ikke sjekket kilder, men ble fortalt at ved varmt vann så trekkes kulda i matvaren innover, og derfor tar det lengre tid å tine. Når man bruker kaldt vann så trekkes kulda utover, og derfor tines det fortere. Jeg testet en gang å tine to like store kjöttbitar, 1 i kaldt vann og 1 i varmt vann, og den i kaldt vann tinte mye raskere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2015 #8 Del Skrevet 12. januar 2015 Har ikke sjekket kilder, men ble fortalt at ved varmt vann så trekkes kulda i matvaren innover, og derfor tar det lengre tid å tine. Når man bruker kaldt vann så trekkes kulda utover, og derfor tines det fortere. Jeg testet en gang å tine to like store kjöttbitar, 1 i kaldt vann og 1 i varmt vann, og den i kaldt vann tinte mye raskere Kult, takk for tips. Da skal jeg begynne å tine i kaldt vann fra nå av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 13. januar 2015 #9 Del Skrevet 13. januar 2015 Har ikke sjekket kilder, men ble fortalt at ved varmt vann så trekkes kulda i matvaren innover, og derfor tar det lengre tid å tine. Når man bruker kaldt vann så trekkes kulda utover, og derfor tines det fortere. Jeg testet en gang å tine to like store kjöttbitar, 1 i kaldt vann og 1 i varmt vann, og den i kaldt vann tinte mye raskere Jeg syns det her var skikkelig kult og fortalte det entusiastisk til samboeren min. Han holdt på å le seg ihjel fordi det visstnok ikke gir mening i det hele tatt.. Jeg vet ikke hvorfor da, han gadd ikke forklare det. Her er en artikkel hvor en fysiker sier at det ikke stemmer: http://www.kk.no/livsstil/slik-tiner-du-kj%C3%B8ttet-kjapt-23653 Pleier å bruke kaldt/lunka vann selv for å unngå bakteriedannelse, hvertfall hvis det er snakk om litt mengder så det tar tid. (aner ikke om det har noe for seg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 13. januar 2015 #10 Del Skrevet 13. januar 2015 Godt han fikk seg en god latter da Nei, som sagt, aner ikke om det er noe beviser bak det, men når jeg testet så fungerte det klart bedre med kaldt vann, så da har jeg nok alltid bare trodd at det er det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå