Gå til innhold

hvor lang tid - tine kyllingfilet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det cirka?

Burde man ta ned opp dagen i forveien?

Anonymous poster hash: 421d1...2d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du koke den?

ra den rett fra frys2n og legg den i kaldt vann, enten vent med å koke til den har tint litt eller set den på svak varme.

Kyllingfilet i ovnen i en ildfast form går fint an å sette frossen inn i kald ovn.

På stekepannen er det en fordel at kyllingfilen er noe mer tint før den stekes.

Gidder aldri å tine kyllingfilet.

Anonymous poster hash: f29e0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I varmt vann (i en brødpose for eksempel) tar det rundt...20 minutter kanskje?

Kaldt vann regner jeg med?

Har iallefall alltid lärt å bruke kaldt vann, da går det fortest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt vann regner jeg med?

Har iallefall alltid lärt å bruke kaldt vann, da går det fortest

:klo: Jeg bruker alltid varmt vann. Men det er mulig det er ''feil'' altså, i forhold til anbefalinger. Har ikke peiling, jeg. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sjekket kilder, men ble fortalt at ved varmt vann så trekkes kulda i matvaren innover, og derfor tar det lengre tid å tine.

Når man bruker kaldt vann så trekkes kulda utover, og derfor tines det fortere.

Jeg testet en gang å tine to like store kjöttbitar, 1 i kaldt vann og 1 i varmt vann, og den i kaldt vann tinte mye raskere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket kilder, men ble fortalt at ved varmt vann så trekkes kulda i matvaren innover, og derfor tar det lengre tid å tine.

Jeg testet en gang å tine to like store kjöttbitar, 1 i kaldt vann og 1 i varmt vann, og den i kaldt vann tinte mye raskere

Kult, takk for tips. Da skal jeg begynne å tine i kaldt vann fra nå av. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det her var skikkelig kult og fortalte det entusiastisk til samboeren min. Han holdt på å le seg ihjel fordi det visstnok ikke gir mening i det hele tatt.. Jeg vet ikke hvorfor da, han gadd ikke forklare det.

Her er en artikkel hvor en fysiker sier at det ikke stemmer: http://www.kk.no/livsstil/slik-tiner-du-kj%C3%B8ttet-kjapt-23653

Pleier å bruke kaldt/lunka vann selv for å unngå bakteriedannelse, hvertfall hvis det er snakk om litt mengder så det tar tid. (aner ikke om det har noe for seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han fikk seg en god latter da :ler:

Nei, som sagt, aner ikke om det er noe beviser bak det, men når jeg testet så fungerte det klart bedre med kaldt vann, så da har jeg nok alltid bare trodd at det er det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...