Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #21 Skrevet 3. august 2004 Jeg stemmer frp fordi jeg ikke liker negere' date=' eller andre mennesker fra Asia, jeg stemmer frp fordi jeg ikke liker nordlendinger, jeg stemmer frp fordi vi har det så gøy på landsmøtene, jeg stemmer frp fordi jeg liker å smugle øl og tobakk og sprit og sånn, da![/quote'] Du glemte fri fart, bedre vær og raskere samleier (hvis ikke det siste blir dekket gjennom landsmøtene)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. august 2004 #23 Skrevet 3. august 2004 Psst...du stemmer FrP fordi du synes Terje Søviknes er en knakanes kjekk kar å se på.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #24 Skrevet 3. august 2004 ...men selvspankingen har du kontroll på...
Gjest glamourgirl Skrevet 3. august 2004 #25 Skrevet 3. august 2004 Psst...du stemmer FrP fordi du synes Terje Søviknes er en knakanes kjekk kar å se på. :homer-sikle-smiley: Teeeeeeeeeeerje! Psst Rattle, du trodde på meg en liten stund der, gjorde du
kkristin Skrevet 3. august 2004 #27 Skrevet 3. august 2004 Frp er et populist parti. De drives ikke av verdier, men satser på det som er populært og enkelt å være enig i. (uten nødvendigvis å sette seg objektivt inn i det.......!!!) Så for å stemme frp må man enten være temmelig uengasjert i politikk, eller fungere på en primitiv/egoistisk måte...........
Gjest Valhalla Skrevet 3. august 2004 #28 Skrevet 3. august 2004 Frp er et populist parti. De drives ikke av verdier' date=' men satser på det som er populært og enkelt å være enig i. (uten nødvendigvis å sette seg objektivt inn i det.......!!!) Så for å stemme frp må man enten være temmelig uengasjert i politikk, eller fungere på en primitiv/egoistisk måte...........[/quote'] Stemmer ikke. Jeg stemmer Frp og er meget engasjert. Forklar hvorfor egoisme er galt.
kkristin Skrevet 3. august 2004 #29 Skrevet 3. august 2004 Egoisme er galt fordi det går utover andre mennesker.
Gjest Valhalla Skrevet 3. august 2004 #30 Skrevet 3. august 2004 Hvordan? Fordi du ikke får hva andre har jobbet for?
Melissa Gioberti Skrevet 3. august 2004 #31 Skrevet 3. august 2004 Er de virkelig? Hmm...aner ikke hvorfor jeg. Kanskje fordi de har mest testosteron? :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #32 Skrevet 4. august 2004 Hmm...aner ikke hvorfor jeg. Kanskje fordi de har mest testosteron? :evil: Her tror jeg du er inne på noe, men min teori er at det kommer av mest ubenyttet testosteron...- sånt skaper som kjent frustrasjon og misunnelse...
kkristin Skrevet 4. august 2004 #33 Skrevet 4. august 2004 Hvordan? Fordi du ikke får hva andre har jobbet for? Nei, egoisme er feks. å unnlate å hjelpe andre der man kunne. Å tenke på seg selv før på andre. Å følge impulser på bekostning av andre mennesker.
kkristin Skrevet 4. august 2004 #34 Skrevet 4. august 2004 Her tror jeg du er inne på noe, men min teori er at det kommer av mest ubenyttet testosteron...- sånt skaper som kjent frustrasjon og misunnelse...
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #35 Skrevet 4. august 2004 Nei, egoisme er feks. å unnlate å hjelpe andre der man kunne. Å tenke på seg selv før på andre. Å følge impulser på bekostning av andre mennesker. Så når du bestemmer at jeg skal følge ditt syn og gi fra meg det jeg jobber for er du ikke egoist? Jeg tenker selvsagt på meg selv før andre som antagelig du og de fleste i resten av verden gjør,eller lever du som mor teresa?
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #36 Skrevet 4. august 2004 Valhalla, hvis du vil lære litt om fremmedordet altruisme finner du mange gode eksempler i hovedbøkene til disse ørkenreligionene du tar sånn avstand fra. Hvem vet, kanskje du finner mulige svar på hvorfor FrP'ere ligger så høyt på kriminalstatistikken også?
kkristin Skrevet 4. august 2004 #37 Skrevet 4. august 2004 Så når du bestemmer at jeg skal følge ditt syn og gi fra meg det jeg jobber for er du ikke egoist? Jeg tenker selvsagt på meg selv før andre som antagelig du og de fleste i resten av verden gjør,eller lever du som mor teresa? Vel, jeg ville ikke kalle meg mor theresa, men jeg prøver jo å tenke på andre før meg selv. Burde ikke alle det?
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #38 Skrevet 4. august 2004 Nei det beste er om alle tenker på seg selv først. Altruisme,ofre seg selv for andre er ikke mye praktisert og er imot menneskets natur. En sunn egoisme hvor man sørger for å klare seg selv er å foretrekke.
kkristin Skrevet 4. august 2004 #39 Skrevet 4. august 2004 Nei det beste er om alle tenker på seg selv først. Altruisme' date='ofre seg selv for andre er ikke mye praktisert og er imot menneskets natur. En sunn egoisme hvor man sørger for å klare seg selv er å foretrekke.[/quote'] Menneskets natur er å voldta, drepe og krige. Alt handler om seg selv og sin status. Vil du virkelig leve på den måten?
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #40 Skrevet 4. august 2004 Nei det er ikke menneskets natur. Syke individer føler trang til å voldta og drepe. Krig er nødvendig når folkeslag møtes til kamp om ressurser,det er naturlig. Hvis jeg jobber hardt og sår og høster korn mens du danser rundt hele våren,sommeren og høsten er jeg da pliktig til å gi deg noe av min mat fordi du er sulten? Da man trenger andre mennesker vil det være et naturlig samarbeid basert på menneskets egne interesser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå