McKibben Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 (endret) Skal endelig kjøpe ny spillkonsoll og valget står mellom Xbox One og PS4. Har ikke eid konsoll siden PS2 kom ut, så det sier seg selv at jeg ikke er helt oppdatert på systema. Har kun spilt hos venner, og veit jeg vil kjøpe COD, Battlefield og GTA. Ellers vet jeg ikke, jeg har ikke spilt noen av exclusivene til noen av de så det er vanskelig å ta en avgjørelse basert på det. Jeg er forøvrig veldig glad i Fable-spillene til PC og så vidt jeg har funnet ut finnes det kun til Xbox? Kanskje jeg da burde gå for Xbox One.. ? Jeg er veldig usikker! Fordeler og ulemper, erfaringer? Endret 10. januar 2015 av McKibben
Gjest Flunka Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Klarte ikke bestemme meg Jeg har nå begge
79kreps Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Jeg har også begge, men er kun One som er i bruk her i hus. Bedre menyer, bedre kontroller og jeg har flere venner som har One som jeg kan spille med.
McKibben Skrevet 10. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2015 Klarte ikke bestemme meg Jeg har nå begge Da veit du sikkert om fordeler og ulemper med begge?
Gjest Flunka Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Da veit du sikkert om fordeler og ulemper med begge? Ikke så mye som hardbarka spillentusiaster Like begge deler, finner ikke så mange negative ting med noen av dem. Eneste er vel at det föles som at ps har kjedelig mange oppdateringer i forhold til xbox Spiller sjeldent/aldri live, bruker de til spill som masseffect, final fantasy, rayman etc, ser på netflix osv (Nå skal det sies at jeg ikke klarte å bestemme meg, så jeg önsket meg xbox av en del av familien og ps av den andre delen av familien, hadde aldri regnet med å få begge )
-Jiinxs- Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 (endret) Jeg hadde nå gått for den kontrolleren du liker best. Det er ikke noe kjekt å holde i noe man synes er ubehagelig. Det er nesten slutt på spill som er eksklusiv på Xbox eller Playstation Endret 10. januar 2015 av -Leon-
oeas Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 PS4 slår Xbox One jevnt over på alle punkter. Det er jo bare å lese seg litt opp på nett, så ser man jo det. Men begge to er gode konsoller. Og du bør kjøpe den du føler er riktig for deg. Det er det som er viktig. Og hvilken konsoll vennene dine har. Det er litt kjipt om du kjøper én, og så sitter alle vennene dine med den andre. De sosiale funksjonene, blant annet at du kan følge med på hva de andre har gjort, er jo noe av det som gjør det morsomt.
Okapi Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 PS4 har noe bedre ytelse, Xbox One (uten Kinect) er noe billigere, og enkelte foretrekker grensesnittet til Microsoft. Sånn jevnt over vil jeg sette dette er småtteri. Kjøp den konsollen som har spillene du liker best. Personlig hadde jeg valgt PS4, siden jeg setter på pris på litt smårare japanske spill. Lurer litt på å plukke opp en når Bloodborne kommer. Det er også flere actionspill av typen Uncharted, Infamous og God of War der. Xbox One er derimot et bedre valg om du liker bro shooters, som Halo og Gears of War.
jomann Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Mitt beste tips: ikke les deg opp på internett. Da starter du bare krig om hvilken konsoll som er best. Hvis du liker PS2 tror jeg du vil like PS4-kontrollen bedre enn One-kontrollen. Men det bør du nesten prøve selv i en butikk. PS4-kontrollen er for øvrig annerledes enn PS3- og PS2-kontrollen, men fremdeles føles den mindre enn Microsoft sin. Ellers må du bare ta den som har flest spill du liker (sjekk også kommende spill).
79kreps Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 Å lese debatter om hvilken konsoll som er best er håpløst. Så mange som ikke klarer å se at det finnes alternativer der ute, og forsvarer sitt valg med nebb og klør. Jeg har som alt sagt begge konsollene, men det er til stadighet One som blir foretrukket. Jeg liker rett og slett menyene og grensesnittet mye bedre på One. PS4 begynner å komme seg, men fortsatt ikke like bra. Under spilling så vil du ikke merke noen forskjell på de to, annet enn hvilken håndkontroll som er best å bruke for dine hender. Noen spill ser bedre ut på PS4, mens andre på ONE. Nå har også microsoft gitt utviklere mer tilgjengelig kraft fra maskinen å bruke på spill. På xbox 360 mot PS3 så var xbox langt foran når det gjaldt håndkontroller og hvor gode disse var i bruk, men nå er ikke forskjellen like stor. Bruker du 20 kroner på ebay for gummitopp til ps4 spakene så er de ganske gode i bruk de også. Onlinetjenesten til xbox er bedre enn på ps synes jeg, og har mindre nedetid. Slik jeg ser det er det to ting som bør være avgjørende for valg av konsoll. Spiller du online så pass på at de du vil spille med har samme konsoll Er det noen spesifikke spill du vet du liker veldig godt, så sjekk hvilken konsoll disse kommer til. Sjekk gjerne litt frem i tid. TombRaider kommer kun til One, mens det igjen er andre titler som kun kommer til PS4. Du får nå One hos Lefdal og Expert til 2690, mens PS4 ligger vel på 3400. Tror uansett hvilken konsoll du velger at du blir fornøyd
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Under spilling så vil du ikke merke noen forskjell på de to, annet enn hvilken håndkontroll som er best å bruke for dine hender. Noen spill ser bedre ut på PS4, mens andre på ONE. Nå har også microsoft gitt utviklere mer tilgjengelig kraft fra maskinen å bruke på spill. Her synes jeg du underkjenner forskjellen. Nesten samtlige spill har høyere oppløsning på PS4. Anonymous poster hash: 35ba4...c65 1
79kreps Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 Har du begge konsollene, samme scene i spillet og på to identiske tver side om side så kan du se forskjellen. Spiller du først One og så PS4 på samme spill så registrerer du ikke forskjellen. Etter at MS ga utviklere mer tilgjengelig resurser fra maskinen så er forskjellene minimale. Det er uansett ikke noe grunnlag å velge konsoll på, som var mitt poeng angående dette.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 Har du begge konsollene, samme scene i spillet og på to identiske tver side om side så kan du se forskjellen. Spiller du først One og så PS4 på samme spill så registrerer du ikke forskjellen. Etter at MS ga utviklere mer tilgjengelig resurser fra maskinen så er forskjellene minimale. Det er uansett ikke noe grunnlag å velge konsoll på, som var mitt poeng angående dette. Absolutt ikke enig. Her er det snakk om omtrent samme arkitektur, der den ene GPUen rett og slett er merkbart svakere enn den andre (7790 vs. 7850). Ingen mengde "frigjøring" kan veie opp for dette. Om du bryr deg om forskjellen er selvsagt en annen sak, men den er der, det er det ingen tvil om. Om forskjellen er stor nok til å være avgjørende for valg av konsoll må nesten være opp til den som skal kjøpe, men det er på sin plass å påpeke at den faktisk finnes. Jeg spiller stort sett på PC, og tester mye frem og tilbake med disse innstillingene, og ærlig talt, det er definitivt forskjell på 720/900 og 1080. Forøvrig tar du feil angående kommende Tomb Raider. Det er snakk om en begrenset tidseksklusiv, ikke noe permanente greier. Anonymous poster hash: 35ba4...c65 1
79kreps Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Da beklager jeg angående Tomb Raider. Når det gjelder hvordan spill tar seg ut så er det også spill som tar seg bedre ut på One enn på PS4.
Gjest extra Skrevet 24. januar 2015 #16 Skrevet 24. januar 2015 Klarte ikke bestemme meg Jeg har nå begge Hva vil du anbefale etter å testet begge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå