Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Skal ha kylling og ovnsbakte rotgrønnsaker i dag. Vil ha stekte poteter til også, men det er det jo ikke plass til i ovnen? Kan jeg ha potetene i samme form som de andre rotgrønnsakene? Eventuelt steke potetene i stekepanne? Finner oppskrifter på det, men ingen sier hvor lenge de skal steke i så fall?
Alvea Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Du kan koke de på forhand. Skjær de opp i skiver og kok (går kjempefort da, holder sikkert med 5 min koking da de ikke trenger å være så myke). Så kan du olje og slenge inn i ovnen. Ellers tar rå poteter i skiver ca 40 min + - alt ettersom
Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Du kan koke de på forhand. Skjær de opp i skiver og kok (går kjempefort da, holder sikkert med 5 min koking da de ikke trenger å være så myke). Så kan du olje og slenge inn i ovnen. Ellers tar rå poteter i skiver ca 40 min + - alt ettersom Tror jeg gjør sånn, bare at jeg steker de i stekepanne.
Aviale Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Til neste gang; det går fint å ha potetene i samme form som rotgrønnsakene så lenge det er plass. Bare tenk på steketid. Når jeg ovnssteker potetbåter uten å koke de først, tar det ca 20 min på 200 grader. Så lenge du tilpasser dette etter hvor lang tid rotgrønnsakene tar går det fint
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Hvis du steker poteter i stekepanne gir det ekstra god smak og stekeskorpe å bruke gåsefett, evt andefett. Begge fås på glass eller boks i velassorterte matbutikker. Jeg foretrekker å råsteke potetene, dvs ikke forkoke, men det er smak og behag. Om man deler mandelpoteter i båter eller terninger trenger de ikke mer enn et kvarters steketid likevel. Anonymous poster hash: ddb40...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå