Gå til innhold

Å beholde styrke - Nødvendig å øke i tyngde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har denne måneden lyst til å fokusere mest mulig på styrketrening for å få bygge muskler og bli sterkere enn jeg er nå. Jeg har bestilt meg en kettlebell på 8 kg som jeg skal bruke når jeg trener. Jeg hadde prøvetime på studio og treneren fant ut at 8 kg passet bra for meg, så jeg skal bruke den når jeg tar knebøy, utfall og andre øvelser der jeg kan holde den. Jeg er ikke ute etter å bli sterkere og sterkere og sterkere, men å bli sterkere + beholde den styrken.

Jeg har ikke råd til flere vekter eller kettlebells, så dette vil være den tyngste jeg har og kan bruke under trening. Hvor lenge vil 8 kg gjøre sin nytte? Hvis jeg kun er ute etter å forbedre min styrke som den er nå og beholde DEN styrken, trenger jeg ikke bytte til tyngre kettlebell når kroppen bli vant til 8 kg? Kan det heller være lurt å variere treningen, gjøre litt forskjellige versjoner av øvelser, prøve nye øvelser, osv. i stedet for å bytte tyngde på vekten hele tiden?

Er litt nybegynner når det kommer til styrketrening. Har kun holdt på med styrketrening uten vekter eller veldig lette vekter, men mest kondisjonstrening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg økte vekter etter en uke, så vil tro det blir litt vanskelig å bli spesielt mye sterkere?
Jeg vet ikke hvor sterk du er i utgangspunktet, men jeg syns 8 kg er helt overkommelig i utrent tilstand.

Anonymous poster hash: 77964...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...