Gå til innhold

Søster som slenger dritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei søster som jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til lenger. Vi pleier å avtale ting med våre barn, da min sønn ser opp til datteren hennes som er eldre. Eller lage avtaler om andre ting, men sø har hun en tendens til å avlyse i siste liten. Når jeg sier til henne at det er vanskelig å lage avtaler med henne, blir hun offensiv mot meg. Jeg prøver å forklare henne hvor skuffa min sønn blir og hvor leit det er at hun avlyser. Da svarer hun tilbake at jeg er manipulativ og hersker rundt meg. At jeg er så innmari avhengig av henne... Jeg synes det er utrolig leit at en voksen dame kan si slike ting. Dette kommer som regel ramlende inn sammen med mange andre meldinger før jeg i det hele tatt rekker å svare henne.. Jeg har tatt avstand fra henne tidligere, fordi jeg blir så lei meg og tar dette tungt, og ikke vil ha drama. Så tar hun kontakt og later som ingenting har skjedd... Inviterer jeg dattera hennes til oss, så svarer hun for henne og sier hun er for gammel til ditten og datten og at hun har andre intr enn mitt barn. De er 11 og 15 år..

Jeg synes dette er tungt da jeg kommer veldig godt overens med dattera hennes. Og hun ga meg dårlig samvittighet en periode for at jeg ikke stilte opp for henne..

Der nytter ikke å snakke med henne heller da hun blir hissig og er veldig sta. Hun kritiserer ofte og er hele tiden bedre en andre.

Når jeg ser hva slags forhold andre søstre har blir jeg lei meg for at det må være slik mellom oss...

Hva gjør jeg...

Anonymous poster hash: e5266...956

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye du kan gjøre. Det er ikke alltid man går overens med familie.

Anonymous poster hash: 0ab52...033
Skrevet

Vær deg selv. Og barna er store nok til å gjøre avtaler seg imellom, uten innblanding fra voksne

Skrevet

At det er forskjeller i interesser og hva man vil finne på når en gutt er 11 og en jente er 15 er vel ikke så rart. I den alderen skjer mye på få år og det er litt skjevhet mellom gutter og jenter også. Mulig datteren hennes har kommunisert til henne at hun ikke er så interessert i å tilbringe tid med ham, og at hun avlyser på hennes vegne.

Utover dette er de vel av en alder der de har litt mer makt over egen fritid, i hvert fall jenta på 15. Dersom de bruker mobil, sosialt media osv. kan de kommunisere seg imellom. De er forbi alderen der absolutt alt skjer igjennom foreldre.

At hun tar kontakt som om "ikke noe har skjedd" betyr vel bare at hun vil legge en gitt krangel bak seg. Dersom den var litt farvet av at noen hadde en dårlig dag eller handlet om bagateller, er det vel ikke så rart at hun bare går videre. Noen ganger er det greit å bare glemme en krangel.

Jeg sier ikke dette fordi jeg tar hennes side! Kun for å se det fra to sider og kanskje bringe et nytt perspektiv. Jeg har selv en søster jeg har et veldig personlig forhold til og når vi har hatt våre krangler har jeg måttet gå i meg selv en del for å endre kommunikasjonen og noen ganger svelge noen kameler.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Skulle melde meg inn i treningssenter her om dagen og spurte henne om hun ville verve med. Kapanje de hadde på 500 kr i vervepremie. Jeg har aldri trent før og forklarte henne at jeg egentlig kunne tenkt med de 500 siden jeg ikke har rød til treningstøy, men at jeg skjønte det hvis hun ville ha det. Hun trener ofte og får hele tiden masse treningstøy av kjæresten som jobber offshore. Plutselig klikket hun og kalte meg psykopat og sa jeg bestandig ville ha noe av henne og at jeg skulle gi henne dårlig samvittighet og få henne til å føle at hun måtte gi noe tilbake hele tiden. Et enkelt ærlig spørsmål ble til rene helvete. Hun ringte og sendte over 20 stygge meldinger til meg og var virkelig nedlatende. Jeg følte meg skikkelig lei meg og hun såra meg innmari. Endte med at hun ringte ned døra mi osv enda jeg ba henne la meg være i fred... Bare sånne enkle ting er og blir et helvete :(

Skrevet

Dere har vel ikke en bror? Dere høres nesten ut som mine svigerinner :P

Anonymous poster hash: c4718...9ee

Skrevet

Om jeg hadde hatt en sånn søster tror jeg ikke jeg hadde ville hatt så mye med henne å gjøre. Bruk heller tid med gode venninner. Venner er familie man velger selv.

Anonymous poster hash: b9cf2...205

Skrevet

Skulle melde meg inn i treningssenter her om dagen og spurte henne om hun ville verve med. Kapanje de hadde på 500 kr i vervepremie. Jeg har aldri trent før og forklarte henne at jeg egentlig kunne tenkt med de 500 siden jeg ikke har rød til treningstøy, men at jeg skjønte det hvis hun ville ha det. Hun trener ofte og får hele tiden masse treningstøy av kjæresten som jobber offshore. Plutselig klikket hun og kalte meg psykopat og sa jeg bestandig ville ha noe av henne og at jeg skulle gi henne dårlig samvittighet og få henne til å føle at hun måtte gi noe tilbake hele tiden. Et enkelt ærlig spørsmål ble til rene helvete. Hun ringte og sendte over 20 stygge meldinger til meg og var virkelig nedlatende. Jeg følte meg skikkelig lei meg og hun såra meg innmari. Endte med at hun ringte ned døra mi osv enda jeg ba henne la meg være i fred... Bare sånne enkle ting er og blir et helvete :(

Når det er 500 kr i vervepremie, så er jo den vervepremien til hun som verver deg, - ikke til deg. Hun skal heller tilby deg den, enn at du spør om du kan få. Trenings-tøy trenger ikke være så dyrt. Kommer an på hvilke merker du velger, eller hvor du kjøper det. Treningssenter har ofte tilbud på det, eller konkurranser hvor du kan vinne det

Skrevet

Når det er 500 kr i vervepremie, så er jo den vervepremien til hun som verver deg, - ikke til deg. Hun skal heller tilby deg den, enn at du spør om du kan få. Trenings-tøy trenger ikke være så dyrt. Kommer an på hvilke merker du velger, eller hvor du kjøper det. Treningssenter har ofte tilbud på det, eller konkurranser hvor du kan vinne det

Eller så er det billige og fint treningstøy på hennes og Mauritz

Anonymous poster hash: b9cf2...205

Skrevet (endret)

??

Endret av Misscheree
Skrevet

Poenget at jeg prøvde si det som det var og fikk litt sv en skyllebøtte tilbake.

Sa også at det ikke var noen problem at hun beholdt det selv, prøvde bare høre om en tjeneste som hadde hjulpet meg litt... Men er vel ikke lov det..

Nei, har ingen brødre dessverre...

Skrevet

Om noen hadde spurt meg om jeg ville vervet dem til noe jeg allerede var medlem av, og så bedt meg om å få vervepremien, så hadde jeg syntes det var frekt. Også av søsteren min. Bortsett fra det skjønner jeg godt du er skuffet over søsteren din. Ikke kult med folk som hele tiden avlyser avtaler, og kjefter når man forsøker å ta opp noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...