Gå til innhold

5:2 dietten, vektoppgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jef lurer på om man plutselig legger på seg mye hvis man spiser 500 kalorier mer enn dag på de dagene man spiser normalt? Jeg føler jeg har lagt på meg litt. Har ingen vekt for å sjekke...

Anonymous poster hash: 44609...5be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

7000 kalorier er 1 kilo så 500 kalorier vil ikke utgjøre noen stor forskjell. Du må jo evnt. se på hva du totalt spiser i løpet av en uke.

Det er jo mange andre årsaker til at man kan føle at man har lagt på seg litt - alt fra at det ikke stemmer til at man er litt oppblåst , skal ha mensen (hvis du er jente da) osv. Du kan jo også endre kroppsfasong over tid hvis du ikke trener/beveger de nok selv om du har et normalt kaloriinntak.

Gjest Runforit
Skrevet

Om du går i overskudd totalt på uka så legger du på deg. Dette med 5:2 dietten er at du liksom ikke skal telle kalorier 5 dager i uka og så spise 500 kcal 2 dager i uka.

Mange vil sprekke på sånne dietter fordi en lett kan tenk at man kan "spise så mye en vil" de 5 dagene. Og mange vil også sprekke på "500" dagene fordi det er for lite mat å fungere på når kroppen trenger minst 1200 kcal bare på å opprettholde livsfunksjoner.

Spis normalt og jevnt gjennom uka og få inn trening og mer hverdagsaktivitet. Det er en livsstil kropp og psyke kan leve med resten av livet fremfor dumme dietter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...