Gå til innhold

Jeg kunne tenkt meg å starte et politisk parti

20 stemmer

1. 1. Hva tenker du om det som står under?

• Positiv
      6
    • Negativ
      13
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å starte et politisk parti. Er du positiv eller negativ til det som står under her?

Min ideologi:

Velferdskapitalisme. Et ønske om å beholde Norges velferdsstat, og forbedre tilbudet i den grad det ikke blir større utgifter enn hva som er mulig å opprettholde. Helst skal det bli satset på effektivisering.

En skal prøve å kutte alle unødvendig kostnader. Slik som alle de idiotiske utgiftene stat, kommuner og det offentlige generelt sett har. Mange byråkrater er unødvendige og enkelte tilbud er ikke nødvendig. Riksrevisjonen burde bli styrket. Om nasjonen ikke har nok penger til å betale sine utgifter uten lån, skal det automatisk bli iverksatt tiltak for å kutte utgifter.

Jeg tror ikke på keynsianismen, fordi det er med å opprettholdet et aristokrati i toppen, som ikke faller når de er udugelige. Slik som med mange banker i USA. Det skaper også mindre sosial mobilitet. En må tåle slike utskiftningsprosesser.

Innvandring burde det bli mindre av og det burde bli satt til et minimum. En skal heller sørge for å hjelpe folkene på flukt i nærområdet, slik at de kan starte nye liv i nabolandene, istedenfor at de kommer hit. Fordi det skaper splittelse blant befolkningen og er en økonomisk og sosial byrde. Jeg mener også at landet burde tilhøre ungene til de som har skapt det.

Det burde være en satsning på miljø. Der målet skal være at vi kan bruke mest mulig fornybar energi. Fordi det er det eneste som er mulig å ha på lang sikt. En skal prøve å bevare et godt miljø for fremtidige generasjoner, fordi det er det eneste rette. Jeg vil ikke at det skal være vanskelig å starte industri og gruvedrift, men at alt blir gjort med måte. En må alltid ha økonomien i bakhodet.

Jeg er ikke særlig sosial liberal. Med det mener jeg at jeg verdsetter stort familieenheten og mener det er utrolig viktig. For økonomien i samfunnet, for folkene selv og særlig barna. Når det gjelder homofile ol., mener jeg at vi burde akseptere det fordi det bare er utilitaristisk, uten at jeg vil applaudere det.

Jeg synes at norske menn og gutter fra arbeiderklassen blir i økende grad ignorert av myndighetene. Jeg ønsker å gjøre noe for de guttene som faller fra i skolen og gjøre mer for å legge til rette for deres forskjeller. Slik som at de blir utviklet senere, har mindre forståelse av konsekvenser og har mindre evne til å selvkontroll i ung alder. Dette, sikkert mer og en del kulturforskjeller, kombinert med mindre oppdragelse og disiplin fra skolen og foreldrenes side, har hatt dårlige konsekvenser. De tar mindre høyere utdanning og faller oftere fra i livet. Et forsøk på å hjelpe unge menn, gutter og dårligere stilte menn i høyere grad vil være til stor hjelp, for mennesker som ellers får lite fokus i samfunnet. Grunnen til at jeg i særlig grad bryr meg om disse, er fordi de har vanskeligere for å finne noen å være i lag med og få barn, ganske sikkert fordi kvinner er mer selektive med hvem de blir i lag med, de skal helst ha menn som har en grei økonomi, respekt av andre og helst status. Et stort fokus på kvinner særlig de senere årene, gjør det mer legitimt å fokusere litt på de som er glemt, og det mye å hente på å gi dem en hånd. I form av bedre nasjonal økonomi, flere fødte barn og bedre personlige liv.

Det er med andre ord viktig å se forskjeller blant befolkningen og muligens legge til rette for det. Uten at en gjør slik som i dag der noen blir oversett. Mao. er jeg for likestilling, men når vi tar med det faktum at kvinner gjerne har biologiske fordeler.

Jeg ønsker satsning på å gjøre det lettere for folk å starte bedrifter. En burde gi folk lett informasjonen de trenger, slik det er i dag, i tillegg til å videreføre innovasjon Norge. Folk må føle seg frie og at de har muligheter.

Det burde bli lettere for folk å skaffe seg utdanning når de er eldre. Vi burde styrke privatistordningen, øke mulighetene for disse å starte med en utdanning og muligens legge til rette for elever som blir litt senere utviklet enn hva det er lagt til rette for i den norske skolen. Det burde bli flere linjer for påbygg til generell studiekompetanse, siden de som går yrkesfag burde ha like muligheter for å ta høyere utdanning.

Jeg har ikke noen spesielle synspunkt når det gjelder religion og er ganske nøytral når det gjelder dette. Selv om jeg verdsetter den norske kulturarven.

Hvilken sjanser tror dere dette har? Er du positiv eller negativ?

Anonymous poster hash: 2c6eb...ee9
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Negativ. Men skru opp anti-innvandring og pro-menn bittelitt til, så har du sikkert flesteparten av stemmene til FRP.

Anonymous poster hash: eda18...55b
Skrevet

Negativ. Men skru opp anti-innvandring og pro-menn bittelitt til, så har du sikkert flesteparten av stemmene til FRP.

Anti-innvandring? Pro-menn? Nei, jeg er pro berekraftighet på lengre sikt og velferden til nordmenns etterkommere og at de skal kunne ha et land. Så er jeg pro ekte likestilling, der en trekker med det faktum at kvinner har en gigantisk biologisk fordel.

Skrevet

Anti-innvandring? Pro-menn? Nei, jeg er pro berekraftighet på lengre sikt og velferden til nordmenns etterkommere og at de skal kunne ha et land. Så er jeg pro ekte likestilling, der en trekker med det faktum at kvinner har en gigantisk biologisk fordel.

Okei, så du er IKKE imot innvandring og du setter IKKE fokuset i likestillingen din på menn?

Du kan ikke si nei når du tydelig er både anti-innvandring og pro-menn.

• Liker 1
Skrevet

Okei, så du er IKKE imot innvandring og du setter IKKE fokuset i likestillingen din på menn?

Du kan ikke si nei når du tydelig er både anti-innvandring og pro-menn.

Jeg bare skriver det på en finere og mer eksakt måte.

Skrevet

Dette kunne jeg stemt på.

Hilsen kvinne

Anonymous poster hash: f929b...116
Skrevet

Dette kunne jeg stemt på.

Hilsen kvinne

Anonymous poster hash: f929b...116

Gode greier :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Vet en del som ønsker seg et parti med Frp-innvandring og Ventre-klima. Så dette kunne jo blitt noe.

Skrevet

Mhm, viktig å tenke på fremtiden på alle punkt. Kanskje Morgendagspartiet hadde vert et godt navn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva med de strengere straffene vi venter på her til lands ? Snart er politiet så handlingslammet er det er de kriminelle som burer inn dem !

Skrevet

Ikke imponert.

Jeg drømmer også om å starte mitt eget parti. Et anti-religiøst, pro-sekulært parti som går inn for religiøs lavalder (16 år), forbud mot mannlig omskjæring og for å hjelpe ateister, humanister og menneskerettsaktivister verden over.

• Liker 2
Skrevet

Ikke imponert.

Jeg drømmer også om å starte mitt eget parti. Et anti-religiøst, pro-sekulært parti som går inn for religiøs lavalder (16 år), forbud mot mannlig omskjæring og for å hjelpe ateister, humanister og menneskerettsaktivister verden over.

Tror ikke du hadde fått noen stemmer.

Anonymous poster hash: 3e8f8...86a

Skrevet

Jeg er med. Kvinne

Anonymous poster hash: bf9d4...75e
Skrevet

Tror ikke du hadde fått noen stemmer.

Anonymous poster hash: 3e8f8...86a

Et sted må man jo starte.

Skrevet

Jeg tenker du er ureflektert og historieløs.

Anonymous poster hash: f25bb...b8e
Skrevet

Ehm, stemmer du ene gangen på Venstre og andre på FRP så har du allerede dette tåpelige partiet ditt i dagens tåpelige system...

Skrevet (endret)

Unødvendig byråkrati får vel blomstre uavhengig av partienes politikk. Jeg tror det handler mer om politikeres manglende kunnskap og handlekraft enn hvilket parti de er solgt inn under.

Oslo sine problemer her skyldes rett og slett H, V og Frp sin udugelighet som sjefer, og det er stor fare for at det hadde vært akkurat like stygt med Ap.

Endret av I Grosny
Skrevet

Du kan kalle partiet KGP (ml).

Det står for KvinneGuidePartiet, mye lurt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...