Gå til innhold

Kosthold eller trening ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har denne tråden byttet navn?

Uansett. Jeg ønsker å få en sunnere livsstil, og har prøvd utallige ganger. Denne gangen tenkte jeg å begynne med 1 ting av gangen. Derfor lurer jeg på om det er best å begynne å trene eller å begynne å spise sunt?

Anonymous poster hash: 06802...51e

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Kommer an på hva du vil oppnå i første omgang. Vektnedgang eller bedre form?

Om målet er vektnedgang så er kostholdet avgjørende og du må legge deg i et moderat underskudd.

Om du vil ha god kondisjon eller styrke så må du fokusere på trening.

Det beste er selvsagt å kombinere begge deler. Et godt og næringsrikt kosthold med moderat trening med en treningsform du liker 3 ganger i uka.

Den største feilen de fleste gjør er å leve på salat med mål om å trene steinhardt 5 ganger i uka. Det er da ting går til #$+%^*

Skrevet

Som Runforit også sier - begynn gradvis og ikke overdriv.

Derfor kan du både prøve å bli litt sunnere i matveien OG prøve å bevege de litt mer. Du trenger ikke å bli den sunnhetsfreaken eller treningsnarkomanen for det. Drikker du sukkerbrus så kutt ut den - bruker du mye saus så bruk litt mindre og helst en litt sunnere en osv. Er du i selskap så spis kake men litt mindre enn du pleier. Ta tak i noen få ting i slengen. Men begynn også å vær litt mer oppmerksom på hva slags mat du spier og hvor mye kalorier den inneholder. Prøv mest mulig å unngå for sukkerholdig mat - spis grovere type mat - unngå altfor mye bearbeidet og fettrik mat .

Begynn med å gå litt turer og beveg deg mer i hverdagen - så kan du oppjustere intensiteten gradvis.

Skrevet

Vektnedgang er en god kombinasjon av begge deler. Hopp i det. Spis sunn mat og tren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...