Gå til innhold

Prøverørs- Hvor lang tid fra man setter inn egget til man kan teste ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg skal begynne med prøverørs om noen få mnd, så jeg lurer på hvor lang tid det tar fra man setter inn egget til man kan teste seg ?

Anonymous poster hash: aa7b7...b83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ivrig etter å komme igang?:-) Egguttak dag regnes som eggløsning. Testdag blir 14 dager etter det. Jeg hadde klart positiv test 2 dager før, tipper den ville vært synlig 1-2 dager tidligere også, men tester man tidlig risikerer man å bli skuffet unødig. Da jeg ikke ble gravid begynte blødningen kvelden før testdag. Det er 14 lange dager:-)

Skrevet

De sier fjorten dager etter innsetting. Noen av medisinene man tar kan dessuten gi positiv test de første dagene etter innsetting, så det er lurt å vente litt ned testingen så man ikke risikerer feil resultat. Men lett er det ikke ;)

Anonymous poster hash: a79cf...0f7

Skrevet

Jeg har alltid fått testedag 12 dager etter innsetting. Befruktningen starter før egget blir satt inn. :)

Men som det sies her så er det viktig å ikke teste FOR tidlig heller, siden eggløsningssprøyten kan sitte en stund i kroppen og gi falskt utslag på testen.

Lykke til!

Skrevet

De sier fjorten dager etter innsetting. Noen av medisinene man tar kan dessuten gi positiv test de første dagene etter innsetting, så det er lurt å vente litt ned testingen så man ikke risikerer feil resultat. Men lett er det ikke ;)

Anonymous poster hash: a79cf...0f7

Jeg fikk 14 dager etter uttak, ikke innsett.

Det er ganske vanlig å ha 14 dager lutealfase, som er tid fra eggløsning (her egguttak) til mens. 14 dager etter innsett vil da si 16 dager etter uttak/"eggløsning". De med 14 dagers lutealfase har da gjerne hatt mens i 1-2 dager før testdato hvis en gjør det som du har fått beskjed om. Jeg foretrekker slik min klinikk gjør det, at en rekker å ha testet negativt før blødningsstart, om man ikke blir gravid.

Eggløsning sprøyten skal være ute innen 10 dager i flg pakningsvedlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...