Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #1 Skrevet 2. august 2004 Jeg skal på ferie til helgen og selvfølgelig venter jeg mensen. Har hørt at man kan bruke angrepillen til å utsette mentruasjonen? Noen som har prøvd? Hvis jeg f.eks får mensen, la oss si på torsdag, kan jeg da ta pillen på fredag også forsvinner den, eller må jeg ta den før jeg venter mine røde dager?
Bauche Skrevet 2. august 2004 #2 Skrevet 2. august 2004 Jeg har aldri hørt om noen som bruker angrepillen for å utsette mensen..kan godt hende det fungerer, men en av bivirkningene til angrepillen er noe innmari til kvalme, tror jeg...(har bare hørt om noen som er blitt det iallefall..) Om du bruker p-pille, så kan du da bare fortsette å ta dem...(Jeg har tri-fasepiller (trionetta), så jeg tar de røde, for å være sikker på at jeg ikke skal begynne å småblø).....Det funker veldig greit det!
Mrs. B Skrevet 3. august 2004 #3 Skrevet 3. august 2004 Det finnes egne piller som er ment til å utsette mensen med. Tror de heter Primolut? Selges på resept. Har aldri prøvd det. Bruker du p-piller eller liknende er det ikke noe problem å utsette mensen, les i heftet som følger med pillene dine hvordan du gjør det.
enhna Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 Trodde ikke du skulle ta de røde, men de gule pillene (trionetta) om du ville utsette menstruasjonen? Og du må ta dem før du får mensen. Håper det ordner seg :-)
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #5 Skrevet 3. august 2004 Trodde ikke du skulle ta de røde, men de gule pillene (trionetta) om du ville utsette menstruasjonen? Og du må ta dem før du får mensen. Håper det ordner seg :-) Man kan utsette med de røde pillene også, men da etter å ha tatt de første 5 røde pillene. Grunnen til at gul anbefales er jo fordi de er de siste pillene Men med litt planlegging kan man utsette med både røde og hvite. (men, de røde pillene er de svakeste, så man kan få litt småblødninger)
zmurfette Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Tror ikke bruk av angrepille er noen velprøvd metode å utsett mensen på, og ville nok ikke satset på det. Ring legen - få resept på Primolut-N om du ikke bruker p-piller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå