AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Hei, jeg har sett litt på produktene til Zinzino og vurderer å teste de. Har vurdert BalanceXtender og BalanceOil. Helst vil jeg kun bruke BalanceXtender og supplementere med tran eller omega 3, men forhandleren jeg snakket med anbefalte meg å bruke BalanceOil dersom jeg kun skulle velge ett. Litt usikker på om dette var et salgstriks..? Føler ikke det er så stor forskjell på omega 3 fettsyrer liksom? Og synes det ble litt dyrt å kjøpe begge deler... Jeg vil ta disse produktene hovedsakelig for hår og utseende. Tips? Anonymous poster hash: a73b7...345
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Kan godt hende det her hjelper for noen men ikke meg. 6mnd siden jeg begynte nå og for 3mnd siden avsluttet jeg abonnementet, trodde jeg. Er ett års bindingstid, ganske mye for et produkt man ikke vet om man kommer til å like, eller funke. Har endelig klart å komme meg ut av avtalen etter flere telefoner. 400kr i mnd, får to flasker hver gang, så den ene aldri ble tom. Også veldig vanskelig å få noe informasjon. Det går på salgstriks, selgeren får bonus for å rekruttere nye, såklart. Jeg kommer aldri til å gjøre noe sånn her igjen, men hva du ønsker er jo opp til deg. Om det er for utseende og ville jeg heller ha sjekket ut andre ting først Hadde mye mer effekt på helse og alt mulig av vanlig kosttilskudd fra helsekosten og apoteket.Anonymous poster hash: 56a94...0d7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Jeg kommer aldri til å prøve den dritten. Why? Fordi min lokale leverandør (haha) er en jævla rasstapp. (typen til venninne) Anonymous poster hash: 3f8b0...e15 1
Mann-1978 Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Hei, jeg har sett litt på produktene til Zinzino og vurderer å teste de. Har vurdert BalanceXtender og BalanceOil. Helst vil jeg kun bruke BalanceXtender og supplementere med tran eller omega 3, men forhandleren jeg snakket med anbefalte meg å bruke BalanceOil dersom jeg kun skulle velge ett. Litt usikker på om dette var et salgstriks..? Føler ikke det er så stor forskjell på omega 3 fettsyrer liksom? Og synes det ble litt dyrt å kjøpe begge deler... Jeg vil ta disse produktene hovedsakelig for hår og utseende. Tips? Anonymous poster hash: a73b7...345 Jeg jobber selv for Zinzino og skjønner her at selger du har vært i kontakt med ikke har lært det som er nødvendig om produktene. Slik du legger dette frem er jeg helt enig i at like gjerne kan velge Tran etc. Det som er viktig å få frem er at dette handler om de to essensielle fettsyrene omega-6 og omega-3. Livsviktige fettsyrer kroppen kun kan få tilført via mat. Innholdet av disse fettsyrene bør ligge på minimun 5:1 for at vi skal være beskyttet mot en god del livsstilsykdommer. Dette er ikke zinzinos sine anbefalinger, men anbefales som en minimuns balanse av Nordisk ministerråd og mange andre land i verden. I kina anbefales det helt ned til 2:1. I norden er gjennomsnittet på 12:1. I USA 25:1. Den skjeve balansen skyldes matindustrien som kom på 60-tallet. Maten vi får i oss i dag har så mye omega-6 i seg at det blir stor ubalanse mellom fettsyrene. Da blir celleveggen stive og tar ikke til seg næringsstoffene like lett. (Veldig enkelt forklart) Matindustrien tilfører maten omega-6 for å forlenge holdbarheten. De fleste benytter også mye vegetabilske oljer som er hovedkilden til vårt høye omega-6 inntak. Vi må derfor få i oss ganske mye fet fisk i uka, som er hovedkilden til omega-3, for å kompensere for det høye inntaket av omega-6. Anbefaler på det sterkeste å kutte ned på vegatabilske oljer da det viser seg å ikke være så bra for oss alikevel. Bare å google. Vi i den vestlige verden spiser desverre heller ikke så mye fisk. Vi får i oss omega-3 fra planteverden også, men kroppen tar kun til seg ca 10%. Så til hvorfor zinzinos balanse olje bør vurderes. Den eneste måten å finne ut om man er i balanse på er å ta en fettsyrebalansetest. Dette gjøres ved å ta en blodprøve som analyseres. Zinzino tilbyr en «gjør det selv test» som sendes inn til St.Olavs Hospital i Trondheim. (et lite stikk i fingeren) Her vil man få svare på hvor ubalanser/balansert forhold det er mellom fettsyrene. Hvor mange prosent omega-3 man har i blodet og en del andre ting. Dette for å se om man er innefor anbefalingene som er nødvendig for å være beskyttet mot livsstilsykdommer/helseplager som kommer pga ubalansert kost. Det testene viser oss ( over 80.000 blodtester) er at kun 5% er i balanse fra før. kun 20% ligger på 7:1 og de har også krysset av at de tar tran eller andre omega 3 tilskudd. Resten har en gjennomsnitt på 12:1 Så hvorfor har ikke de som tar tran etc en balanse på 5:1 eller bedre? Problemet med de fleste omega 3 produkter er at de kun er et kosttilskudd og ikke et balanseprodukt. De harkner også svært raskt når den er på vei gjennom kroppen. Bioaktive Foods (norskt selskap) har forsket seg frem til balanseoljen. En fiskeolje/olivenolje som bruker lang tid på å harskne. Slik at kroppen ta til seg større mengder omega-3 og kommer i balanse. Solskinnshistoriene på de som tar balanse oljen, som har helseplager bare øker. Er man i balanse blir cellene mere gjennomtrenglige og næringstoffene kommer til der de skal. Det er viktig å understreke at oljen alene ikke er et godt alternativ. Et sunt og variert kosthold og trening er kanskje enda viktigere. Zinzino kan dokumentere effekten av produktet hvis du tar en test nr 2 etter 120 dager. Det er nemlig syklusen til blodcellene våre. Produktet skal få deg i balanse, men det er selvsagt ingen medisin. En selger kan kun selge inn godkjente helsemessige effekter om man får i seg nok omega-3. Så det jeg avslutter med er at oljen til zinzino fungerer. (Bioactive foods er nå kjøpt opp av Zinzino) Du må gjerne satse på tran, men kan produsenten av tran garantere at det får deg i balanse? Ta tran i 4 måneder og kjøp en test. Eller ta test hos en lege. Mange leger har lite kunnskap om ernæring og vil nok bare anbefale tran. De vet ikke bedre eller de ønsker ikke at du skal bli så frisk at du ikke kommer tilbake en dag. Er nok heller det. Anbefaler å ta en før og en etter 120 dager da. Og enda viktigere synes jeg, er at oljen skal være forebyggende. Så har du ingen plager så kommer du ikke til å merke noe forskjell. Poenget er jo å ikke utvikle disse helseplagene i første omgang. Håper dette ble litt mere forklarende på viktigheten av balanseoljen.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Jeg ringte St.Olavs i Tr.Heim, og de avviste et samarbeid med dere. ZInzino er svindel. Anonymous poster hash: b2550...e5b 6
Mann-1978 Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Jeg ringte St.Olavs i Tr.Heim, og de avviste et samarbeid med dere. ZInzino er svindel. Anonymous poster hash: b2550...e5b Trådstarter som skriver dette? Jeg har ikke skrevet noe om «samarbeid» med St.Olavs.Hospital Zinzino sender deg en CE godkjent Dry Blood test, som du selv sender i en adressert konvolutt til St. Olavs Hospital i Trondheim. Der analyseres blodcellene dine for fettsyrebalansen, og det blir laget en fettsyreprofil som viser hvordan din balanse ser ut. Den legges ut på nettet og man logger på med en unik kode som fulgte med testen. Altså 100% anonym. Zinzino hemmeliggjør ikke at de sender testene til ST.Olavs Hospital på sin nettside. Heller ikke i produktbrosjyrene. Og er det ikke da sannsynlig at vi ville hørt noe om dette i media for lenge siden fra ST.Olavs om ikke våre tester blir analysert der? Balanceoljen eller ikke, ta en titt på denne her med Jens Veiersted om ubalansen. Lærer på Medisinfagskolen i Tønsberg. 5 deler. Så får man jo velge selv om tran elelr andre omega 3 tilskudd er godt nok for deg. Jeg vet bare at om dette er så viktig for kroppen hadde jeg ønsket å sjekke satus først. Akkurat som man tar en rutinesjekk hos legen og en blodprøve for å sjekke at kroppen har de næringsstoffene man trenger. Og utelukke kreft etc om man er bekymret for det. Eller bare vil være på den sikre siden. Og eneste måten å finne ut om man er beskyttet mot livsstilsykdommer som kan komme av ubalansen mellom fettsyrene er å ta en fettsyrebalansetest som viser hvor mye omega-3 det finnes i blodet ditt. Finnes kanskje andre måter å teste ut dette på? men jeg stoler ikke på noe som helst med mindre jeg kan ta en test eller merker effekten på kroppen. De som føler seg friske merker jo sikkert svært lite. Betyr ikke at kroppen har det bra innvendig av den grunn. Mange som røyker føler jo at de er i god form. Betyr jo ikke at kroppen ser så bra ut på innsiden? Jeg ønsket å skrive noe her for å få frem viktigheten av å vurdere omega-3 tilskudd eller et mye høyere inntak av fet fisk i uka og at man bør være mye mere bevisst på hva man putter i seg av mat ellers. De jeg oppsøker informerer jeg bare om ubalansen og hva våre tester forteller oss. Man får jo så velge selv om man vil tro på en fettsyrebalansetesten eller ikke. Om man velger å tro på solskinnshistoriene til de som benytter seg av produktet(ene). Ofte er jo det da noen man vet hvem er for vi selger jo ofte til familie, venner og kjente. Jeg ble anbefalt et legemiddel av min lege for noe jeg slet med, som viste seg å ha god effekt på andre pasienter. Det fungerte ikke på meg. Så legens anbefaling er ikke noe jeg personlig kan anbefale videre til andre. Jeg opplevde jo ikke noe positivt med medisinen. Jeg kan derimot anbefale det videre på vegne av legen min som har god erfaring med preparatet på mange andre pasienter. Poenget mitt er at jeg tror på legen at dette fungerer på andre bare ikke på meg. Jeg tro også på at balanseoljen gjør mye bra for mange der ute, men det er ikke sikkert det gjelder alle. Det jeg vet, er at om fettsyrebalanse er noe man kan stole på, og den viser 1,4% i blodet mitt (mitt resultat). Og den bør vvære 8%. Ja da bør jeg få i meg høyere doser av omega 3. Jeg er ikke glad i fisk så da blir det omega-3 tilskudd. Jeg velger å stole på testen til Zinzino frem det eventuelt vil kommer dokumentasjon som beviser at dette er at testene er svindel. Omega-3 er bra for kroppen uansett. Kaldpresset oliven også Jeg kommer aldri til å spise mye fisk så da er det viktig å finne et tilskudd som faktisk fungerer slik det skal. Eller som jeg i det minste tror på selv.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Du kan leve fint uten dette tullet. Zinzino er noe dritt, selgerene tjener så mye på å lure så mange som mulig til å kjøpe og abonnere. Bare tull hele greie, de prøver bare å selge. Dette er et pyramideselskap, om du googler litt om Zinzino er nok det første som kommer opp svindel! Anonymous poster hash: 05e11...44b 1
Mann-1978 Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Du kan leve fint uten dette tullet. Zinzino er noe dritt, selgerene tjener så mye på å lure så mange som mulig til å kjøpe og abonnere. Bare tull hele greie, de prøver bare å selge. Dette er et pyramideselskap, om du googler litt om Zinzino er nok det første som kommer opp svindel! Anonymous poster hash: 05e11...44b Jeg er ikke ute etter å snakke så mye om zinzino. Det blir opp til hver enkelt å vurdere om dette er noe man vil prøve eller ikke. Om man tror på dette produktet eller ikke. Om du ikke er interessert i å se på forelesningen til Veiersted, som er lærer på medisinfagskolen, fordi du mener at dette også er noe tull? Ja da skjønner jeg hvorfor du ikke engang har et nick her inne Tror du på det han sier og du ikke spiser rikelig med fet fisk ja da bør du jo vurdere et omega -3 tilskudd? eller?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #9 Skrevet 20. januar 2017 Lol. Typisk folk å rope svindel bare fordi det er mlm. Lurer på hva de svindler? De selger en helt fantastisk olje til de som ønsker det? Ånei jeg er ikke selger. Dere får homofile omega 3 omega 6 å lese om hvor viktig det forholdene er i kroppen. Uvitende og dømmende mennesker er det verste jeg vet. Anonymkode: 7e801...9d4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #10 Skrevet 20. januar 2017 Homofile faktisk. Autocorrect ass. Skulle stå google Anonymkode: 7e801...9d4
wintergirl Skrevet 20. januar 2017 #11 Skrevet 20. januar 2017 På Sunday, March 08, 2015 den 19.40, AnonymBruker skrev: Du kan leve fint uten dette tullet. Zinzino er noe dritt, selgerene tjener så mye på å lure så mange som mulig til å kjøpe og abonnere. Bare tull hele greie, de prøver bare å selge. Dette er et pyramideselskap, om du googler litt om Zinzino er nok det første som kommer opp svindel! Anonymous poster hash: 05e11...44b Pyramidespill er ulovlig i Norge. Så nei, det er ikke et pyramideselskap.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #12 Skrevet 20. januar 2017 Rådyre produkter og liker ikke helt at man må abonnere... jeg kjenner en dame som har tjent fett på dette konseptet. Anonymkode: c6049...081
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #13 Skrevet 20. januar 2017 Men altså ingen som bryr seg om selve produktet her? Jeg gir en lang fartstid i hvor det kommer fra eller hva selskapet heter, så lenge jeg vet det er kvalitet og funker. Dette er ikke en pille eller noe aloe vera dritt. Det er mat. Det er rent og veldig bra kvalitet. Det er ekstrett viktig med disse fettsyrene og det kan jo ikke sammenlignes med tran. Kan ikke dere som dømmer selskapet så veldig, heller lese om produktet? Det er også erholde ikke dyrt mtp hva man faktisk får. Anonymkode: 7e801...9d4
Onica Skrevet 9. mai 2017 #14 Skrevet 9. mai 2017 På 20.1.2017 den 3.02, wintergirl skrev: Pyramidespill er ulovlig i Norge. Så nei, det er ikke et pyramideselskap. Pyramidespill, eller mlm (muliti-level marketing) som det heter, er ikke ulovlig i Norge.
wintergirl Skrevet 9. mai 2017 #15 Skrevet 9. mai 2017 2 timer siden, Onica skrev: Pyramidespill, eller mlm (muliti-level marketing) som det heter, er ikke ulovlig i Norge. Jo, det er det. Dessuten er ikke alt Pyramidespill heller. Begynner å bli et misbrukt ord hver gang noen driver med markedsføring. Men akkurat hva Zinzino er, vet jeg ikke. Ikke satt meg inn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå