AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Kan noen forklare meg hvorfor en kan spise masse mat, og likevel gå ned i vekt? Kcalinntak på 2200, og fortsatt renner fettet av? Har vurdert å begynne å spise mer, da jeg har ligget lavt en stund. Jeg elsker jo mat, så det hadde vært himmelen. Men jeg løper mer enn jeg trener styrke, så vil det å øke inntaket bare fungere for dem som trener regelmessing styrketrening? Er helt blåst akkurat på dette temaet Anonymous poster hash: ca633...f7c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Rask forbrenning? Anonymous poster hash: d3ca7...c94
Gjest Runforit Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Jeg skjønner ikke spørsmålet? Sier du at du spiser 2200 kcal om dagen og raser ned i vekt? Hvor mye fett du mister kommer an på hvor stort underskudd du ligger på. Om du jogger eller trener styrke spiller ingen rolle. Trening former kroppen, kostholdet avgjør nedgang på vekt og cm.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Jeg skjønner ikke spørsmålet? Sier du at du spiser 2200 kcal om dagen og raser ned i vekt? Hvor mye fett du mister kommer an på hvor stort underskudd du ligger på. Om du jogger eller trener styrke spiller ingen rolle. Trening former kroppen, kostholdet avgjør nedgang på vekt og cm. Spørsmålet var egentlig om hvorfor man går ned i vekt med mye mat. Jeg leser ofte om disse jentene som blogger som spiser masse mat, som fortsatt går ned i fett prosent. Men disse trener styrke, og jeg løper. Derfor lurer jeg på om det ikke vil fungere for meg. Siden jeg ikke bygger muskler slik som dem..Anonymous poster hash: ca633...f7c
Gjest Runforit Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Spørsmålet var egentlig om hvorfor man går ned i vekt med mye mat. Jeg leser ofte om disse jentene som blogger som spiser masse mat, som fortsatt går ned i fett prosent. Men disse trener styrke, og jeg løper. Derfor lurer jeg på om det ikke vil fungere for meg. Siden jeg ikke bygger muskler slik som dem..Anonymous poster hash: ca633...f7c Om du tenker på Fitness damene så spiser de ikke enormt mye kcal. De har funnet en perfekt energibalanse for deres aktivitetsnivå og de har fokus på rene råvarer og skeier sjeldent ut. De går på spesialtilpassede dietter og det er stor forskjell på hverdagsformen og sceneformen deres. Muskler tar også mindre plass en fett. De ser derfor veldig fit ut kombinert med lav fettprosent, men de fleste Fitnessdamene veier sjeldent under 60-65 kg og det med en høyde på i snitt 1.65 cm. De er altså tyngre enn det de fleste tror. De kan ikke ligge i for lavt underskudd for da lider muskelmassen deres. Hva du må ligge på vet du best selv da jeg ikke aner noe om deg. Men du må ta vekt, høyde, antall kcal per dag, trening, hverdagsaktivitet etc inn i regnestykket for hva som er perfekt kcal inntak for deg og for at du ska kunne oppnå ønsket resultat.
Gjest Runforit Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 PS: 2200 kcal er ikke mye kcal om det var det du siktet til i første innlegg.
Gjest Coolaid Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Enkelt. Når du spiser mye fyrer du forbrenningen opp. Når du putter mye ved i peisen skaper du mye varme fort, for å opprettholde varmen må du stadig kjøre innpå med mer ved - altså ved. Prøv å spis et stort biffmåltid sent på kvelden, med en stor biff altså. Neste morgen vil du oppleve at du er sulten. Sjekk om det jeg sier er riktig.
Gjest Coolaid Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Her er litt mer komplisert info: http://nhi.no/livsstil/kosthold/overvekt/slik-oker-du-forbrenningen-34685.html
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Takk for svar, og en god artikkel. Når det kommer til disse fitness damene, det var ikke di som stiller i konkurranse jeg tenkte på. Tenkte heller på dem som har en livsstil der dem trener styrke 4-5 ganger i uka. Har bare lest at dem sier man skal spise mye mat, at det ikke hjelper å spise lite. Men jeg trener ikke tung styrke slik som dem, så jeg vet ikke.Anonymous poster hash: ca633...f7c
Inwe Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 2200 kcal er jo ikke mye. De fleste som er aktive (og endel andre også) har da et høyere inntak enn det for å holde vekten. Jeg spiser gjerne 2500-3000 når jeg ikke skal ned i vekt.
Gjest Runforit Skrevet 10. januar 2015 #11 Skrevet 10. januar 2015 Takk for svar, og en god artikkel. Når det kommer til disse fitness damene, det var ikke di som stiller i konkurranse jeg tenkte på. Tenkte heller på dem som har en livsstil der dem trener styrke 4-5 ganger i uka. Har bare lest at dem sier man skal spise mye mat, at det ikke hjelper å spise lite. Men jeg trener ikke tung styrke slik som dem, så jeg vet ikke.Anonymous poster hash: ca633...f7c Som sagt 2200 kcal er IKKE mye. Med en hard treningsøkt som f.eks brenner 500 kcal så er har en kun fått i seg 1700 kcal.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #12 Skrevet 10. januar 2015 Bestill deg en legetime og diskuter med en fagmann. Kan ha flere årsaker, kg sitt "ekspertpanel" syneser, legen undersøker.Anonymous poster hash: ab4f4...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå