Gå til innhold

Tips for å opprettholde formen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Utenlandstur i 3 mnd står for tur. 19 år, og liker å trene. Er i mitt livs beste form og vil ikke starte på bunn igjen når jeg kommer tilbake. Noen tips for å opprettholde? Vil noen styrkeøvelser pr dag, at jeg går en del, kanskje noen korte løpeturer i uka greie seg?

Anonymous poster hash: 2f7d3...ff8

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er ditt livs beste form? Hva trener du? Om du jogger så kan det opprettholdes uansett hvor du er i verden så lenge du har med deg et par joggesko.

Om du trenger tung styrke så må du ha tilgang til tunge vekter for å kunne vedlikeholde muskelmassen du har oppnådd. Om du bare trener lett styrke er det mye du kan gjøre med egen kroppsvekt og det kan også gjøres overalt.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt livs beste form som i kondisjon ja. Kjører intervaller og langkjøringer. Men jeg klarer ikke intervall utenom mølle, feiler jo hvergang! Men om det blir noen løpeturer, går d greit? Trener lett styrke, så det tror jeg at jeg skal klare å opprettholde :)

Gjest Runforit
Skrevet

Mitt livs beste form som i kondisjon ja. Kjører intervaller og langkjøringer. Men jeg klarer ikke intervall utenom mølle, feiler jo hvergang! Men om det blir noen løpeturer, går d greit? Trener lett styrke, så det tror jeg at jeg skal klare å opprettholde :)Anonymous poster hash: 2f7d3...ff8

Både langkjøring og intervaller kan gjøres overalt. Om du feiler med intervaller ute og ikke på mølle så er det en psykisk sperre du har. 4x4 er like oppnåelig ute som på en mølle.

Jeg løper selv i snitt 4 mil i uka. På ferier er jeg gjerne borte i 3 uker og har da vedlikeholdt joggingen noenlunde med et par 3-4 korte økter i uka. Jeg driver gjerne med andre ting på ferie som dykking, klatring, svømming, lange turer etc.

Løpeformen har aldri vært redusert når jeg har kommet hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Både langkjøring og intervaller kan gjøres overalt. Om du feiler med intervaller ute og ikke på mølle så er det en psykisk sperre du har. 4x4 er like oppnåelig ute som på en mølle.

Jeg løper selv i snitt 4 mil i uka. På ferier er jeg gjerne borte i 3 uker og har da vedlikeholdt joggingen noenlunde med et par 3-4 korte økter i uka. Jeg driver gjerne med andre ting på ferie som dykking, klatring, svømming, lange turer etc.

Løpeformen har aldri vært redusert når jeg har kommet hjem.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...