AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Mannen har klart det kunststykket å miste kaffetrakteren vår i gulvet. Så da må vi vel ha en ny. Vi er ikke noen store kaffedrikkere, jeg har akkurat begynt å drikke kaffe og mannen gjør det kun i kaffebesøk. Derfor vil jeg ikke legge så mye penger i en kaffetrakter. Ser de har kaffetraktere helt ned i en hundrelapp, er disse greie eller bør vi legge litt mer penger i det? Hva er egentlig forskjellen, hva blir bedre med en dyrere trakter?Anonymous poster hash: ec760...898
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Har hatt både billig og dyr, og den siste (en Moccamaster) har vi hatt i ti år nå. Det er vel også ti års garanti. Jeg vet ikke om jeg smaker veldig stor forskjell på kaffen, men jeg synes det er verdt det å kjøpe ting som varer. Anonymous poster hash: 8ed05...28c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Med kaffetrakter godkjent av Norsk kaffeinformasjon (typisk Moccamaster og noen andre) får man kaffe traktet til riktig tid med riktig temperatur, det er man ikke garantert med andre traktere.Anonymous poster hash: 90921...62c
Grønt blad Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 (endret) Jeg ville smile brukeren over gått etter en trakter godkjent av Norsk kriseinformasjon. Tidligere var det bare. Moccamaster som var godkjent, men nå har det også kommet flere på markedet. Jeg er kjempefornøyd med min Moccamaster og anbefaler den glatt.Kaffen blir faktisk bedre enn i ikke-godkjente traktere. Lagt til: Du må antagelig betale litt mer for en godkjent trakter, men det finnes også dyre trakterer som ikke er godkjent. Se etter dette merket http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=4487959&w=550&frame=0&ee= Endret 10. januar 2015 av Grønt blad
Strikkemamma Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Jeg anbefaler også moccamaster. Smaker stor forskjell på kaffen.
Pinkee Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Hvis dere nesten ikke drikker kaffe selv, hvor ofte har dere kaffegjester? Hadde aldri brukte masse penger på en Moccamaster, hvis den nesten aldri ble brukt. Selv bruker jeg en slik minitrakter fra Jula, den lager helt grei kaffe, og bare en kopp i gangen. Guttungen kjøpte en 100-kroners på Europris, den og lagde helt grei kaffe. Så jeg ville vurdert behov kontra kostnad. Men, skal være ærlig, Moccamaster lager utrolig god traktekaffe, og mitt store ønske er en kaffemaskin som kverner bønner. Så jeg er egentlig ingen kaffe-slusk.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Vi har en som kostet ca 300 kroner, aner ikke hvilket merke det er, som funker helt fint. Kaffen blir god og den er snart 10 år gammel. Anonymous poster hash: 9f83e...b7f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 Eventuelt kan du kjøpe presskanne, den tar mindre plass enn en kaffetrakter. Anonymous poster hash: 90921...62c 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 Jeg drikker kaffe nesten hver dag, så jeg kjøpte en Moccamaster på tilbud. (Nedsatt fra 1600 til 1000). Det jeg syns er genialt med Moccamaster: evighetsmaskiner (foreldrene mine har hatt sin i snart 20 år, funker fremdeles som ei klokke), god smak og veldig rask. (Setter den på, og vips! er kaffen klar. Som student hadde jeg en billig kaffetrakter (200-300 kr ca). Den var helt ok, men syns jeg husker at den var litt tregere, og at smaken kunne være litt sur av og til. Mulig dette var pga. at jeg ikke var så flink til å ta riktig mengde kaffe oppi..? Den var ihvertfall helt ok. Lykke til med valget. Hadde jeg vært dere, så hadde jeg nok kanskje undersøkt om Moccamaster er på tilbud noen plass uansett. (Expert, Elkjøp etc.)Anonymous poster hash: f255e...03a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 Ser de ofte har den lille Moccamastern på tilbud på Obs! til rundt 699.Anonymous poster hash: 0ae95...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå