Gå til innhold

magekatarr-noen som har hatt det??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter fryktelig med magekatarr om dagen....:(

Jeg har vært kvalm og dårlig over 2 uker nå, så hvis det ikke gir seg snart så må jeg til legen.

Jeg hadde magekatarr for 1 år siden også og da fikk jeg nexium av legen og de funket bra.

Men jeg blir litt bekymret når jeg har fått en ny runde med magekatarr igjen nå.....:(

Er det mulig å få kronisk magekatarr??

Jeg må si at jeg har hatt det utrolig stressende det siste året, med masse problemer som har dukket opp etter hverandre......så det er på en måte ikke rart at magen klikker........

Hva gjør dere som er plaget med magen?? funker de dere syreblokkerne som er reseptfrie?

mange takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig å få kronisk magekatarr.

Har det ikke selv, men jeg har en venninne som sliter fælt med dette. Hun kan nesten ikke spise noe som helst uten å få smerter etterpå. Derfor har hun fått en eller annen diett av legen. Den består stort sett av kokt fisk og kokte poteter. Rimelig kjedelig i lengden, men hun synes at det er verd det.

Gå til legen og spør om råd.

Gjest Anonymous
Skrevet

De syredempende tablettene du får kjøpt på apoteket hjalp ikke meg, Nexium er det eneste vidundermiddelet! (Men fryktelig dyrt...) Men reseptfri-midlene er absolutt et forsøk verdt!

Jeg merker det innimellom når jeg har sovet lite og over en lengre periode har spist og drukket ting som ikke er bra for kroppen min. For eksempel kaffe og alkohol... Magekatarren er en påminnelse om at jeg ikke kan skeie ut så mye og være mer bevisst hvordan jeg lever.

Heldigvis er ikke "tilbakefallene" så ille eller langvarige - det er nesten slik at jeg synes det er bra at kroppen sier i fra om at det ikke er fornuftig slik jeg behandler den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...