AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Jeg er en student som er ferdig med utdannelsen min til våren. Jeg har derfor begynt å se på jobber rundt omkring i landet. Jeg ser at de fleste jobbene innenfor mitt fagfelt er i de store byene. Jeg lurer derfor på om hvis jeg skulle flytte til Oslo, Bergen, Trondheim eller et annet sted, ville jeg kunnet funnet meg et bosted som jeg kunne leie, men fortsatt spare penger til å kjøpe en egen bolig etter hvert? Jeg bør nevne at jeg forventer å ha en startlønn på over 400.000 kroner. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke ser noen hensikt å flytte til en større by hvis jeg ikke kan klare å spare til egen bolig der eller et annet sted på sikt. Kan også nevne at jeg er flinkt til å spare, men går all lønna til leiekostnader, mat og andre ting er det ikke verdt det for min del. En annen ting er at når jeg snakker om sparing til bolig, så er planen å spare opp en egenkapital på 400.000 til 500.0000. Anonymous poster hash: 3db75...047
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Du kan fint klare å spare opp det på 3-4 år om du legger inn en innsats Utbetalt ca 24.000 (brutto årslønn 423.000) 8.000 til bolig 2.000 til mat 1.000 til strøm og månedskort for kollektivtrafikk 3.000 til div annet og fritid Da får du spart 10.000 i mnd, noe som blir 120.000 i året Anonymous poster hash: 21e91...de0 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 I Oslo er det mange fine hybler til 7-8-9000, og noen er inkludert strøm også. Ellers er det vel mye bra i Bergen, Stavanger, Kristiansand, Trondheim, Tromsø. De største byene bortsett fra Oslo. Anonymous poster hash: 03161...416
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Jeg så forresten nylig en hybel/leilighet på finn til 1 kr, mot at du gjorde husarbeid i huset. Da får du iallfall spart mye penger! Anonymous poster hash: 03161...416