Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

å si om du har masse sparepenger på sparekontoen i banken el bsu? Kan dem velge å ikke støtte deg for det om?

Eller har dem ikke noe med hva du har eller eier av penger?

Anonymous poster hash: 36971...7af
Videoannonse
Annonse
Gjest Veritaserum
Skrevet

Spørs hva du trenger hjelp til og din situasjon

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hjilken stønad du tenker på. Sosial stønad får ingen som har penger i banken.

Anonymous poster hash: 8a183...994

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om dagpenger, eller AAP, har det ikke noe å si.

Er det derimot snakk om sosialpenger, kan du ikke ha sparepenger eller andre verdier!

Anonymous poster hash: d0c46...3d3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du søker om sosialstøtte og har penger på sparekonto, skal du i prinsippet bruke andre muligheter før du søker sosialstøtte, dvs har du penger på konto, enten det er brukskonto eller spare må du ta det du har, og har du mye igjen er rådet å bruke det nøkternt over tid, dersom du vet en dag at du må søke sosialstøtte.

Anonymous poster hash: 4c10d...b04

Skrevet

Ta ut pengene og søk. Det vil hjelpe deg over tid.

AnonymBruker
Skrevet

Ta ut pengene og søk. Det vil hjelpe deg over tid.

Gjelder ikke meg. Men en jeg kjenner. Men om han tar dem ut, skal han liksom spare dem under madrassen? Ok, så nav hakke noe med dette å gjøre, bare sosialen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om dagpenger, eller AAP, har det ikke noe å si.

Er det derimot snakk om sosialpenger, kan du ikke ha sparepenger eller andre verdier!

Anonymous poster hash: d0c46...3d3

HAH! Har søkt både AAP(ikke fikk jobb rett etter studiene) og dagpenger(måtte flytte for å ta vare på syke foreldre og fikk heller ikke jobb med en gang), men fikk ikke noen av delene pga. jeg hadde 30 000 på BSU. Så jeg måtte ta hull på min BSU for å betale leie og depositum, og nå får jeg aldri benyttet meg av muligheten til BSU igjen.

Anonymous poster hash: b106b...151

• Liker 2
Skrevet

Og hvis du har feriepenger til gode så må du ta ut disse også før sosialhjelp.

Og NAV er sosialen. Så jo, det er NAV som har med det å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Ta ut pengene er ikke så lurt, de krever nemlig kontoutskrift 3 måneder tilbake i tid på alle kontoer. Blir fort avslørt om en prøver å lure de på den måten da.

Anonymous poster hash: 7b8f2...1fc
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så aap el dagpenger el uføre(hakke peiling på alt det) da tar dem ikke av dine sparepenger, men om det er sosialen da krever dem det å leve av dem?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 90 000 på BSU og får alikevel 6000 i AAP annenhver uke

Anonymous poster hash: 670f0...270
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 90 000 på BSU og får alikevel 6000 i AAP annenhver uke

Anonymous poster hash: 670f0...270

Ok, så de nevner ikke noe med at du må bruke av dem?

Gjest Phoenix
Skrevet

Ok, så de nevner ikke noe med at du må bruke av dem?

Ikke når det kommer til AAP eller annet av det statlige fra NAV. Kun sosialkontoren og boligkontoret blander seg.

• Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet

Så aap el dagpenger el uføre(hakke peiling på alt det) da tar dem ikke av dine sparepenger, men om det er sosialen da krever dem det å leve av dem?

Ja. Sosialkontorene gir til livsopphold fordi du ikke skal sulte (ergo, har du penger på konto så sulter du ikke fordi du kan betale for mat). AAP skal gi livsopphold til syke og det får du om du er syk, uansett hva som står på konto.

• Liker 2
Skrevet

HAH! Har søkt både AAP(ikke fikk jobb rett etter studiene) og dagpenger(måtte flytte for å ta vare på syke foreldre og fikk heller ikke jobb med en gang), men fikk ikke noen av delene pga. jeg hadde 30 000 på BSU. Så jeg måtte ta hull på min BSU for å betale leie og depositum, og nå får jeg aldri benyttet meg av muligheten til BSU igjen.

For noe tullball. Om du fikk avslag på AAP og dagpenger er det fordi du ikke kvalifiserte for/hadde krav på det. Penger på konto har ingenting å si for om du får nevnte stønader eller ikke.

Anonymous poster hash: 30bb3...e59

• Liker 6
Skrevet (endret)

For noe tullball. Om du fikk avslag på AAP og dagpenger er det fordi du ikke kvalifiserte for/hadde krav på det. Penger på konto har ingenting å si for om du får nevnte stønader eller ikke.

Anm: Hmm, var altså jeg som skrev rett over her også, vet ikke hvorfor den kom to ganger og som anonym første gang.

Endret av Glitnir
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...