Gå til innhold

Hvordan forklare terror for barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna får jo med seg noe fra nyhetsbildet. De skjønner at noe er galt. Kanskje er de også redde. Hvordan forklarer man for barna at dette er noe de ikke trenger å bekymre seg for?

Kan man for eksempel si at dette bare er noen få gale mennesker, og at de nå er tatt og puttet i fengsel slik at de ikke lenger kan gjøre noe?

Anonymous poster hash: 67f79...2b9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du skal være ærlig og bare si det sånn det er, innenfor barnas preferanserammer.

En 10-åring vil forstå andre ting enn en 5-åring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna får jo med seg noe fra nyhetsbildet. De skjønner at noe er galt. Kanskje er de også redde. Hvordan forklarer man for barna at dette er noe de ikke trenger å bekymre seg for?

Kan man for eksempel si at dette bare er noen få gale mennesker, og at de nå er tatt og puttet i fengsel slik at de ikke lenger kan gjøre noe?

Tror du bør sette deg litt mer in i hvor mange gale ekstremister det er her i verden!

Anonymous poster hash: 7bfc4...8c9

• Liker 3
Skrevet

Du får bare forklare dem at folk som er gale og tror på at Gud vil dem skal drepe folk, sånn er verden.

Anonymous poster hash: 3abf8...316
  • Liker 1
Skrevet

Kommer an på alderen til barnet. Personlig synes jeg at barn under skolealder ikke skal trenge å vite noe om dette i det hele tatt. Skjerm dem fra nyheter, og hvis de likevel får med seg noe, så svar på akkurat det de spør om uten å utbrodere. Eldre barn kan få litt mer informasjon, men jeg synes det er greit med noen hvite løgner. Barn skal ikke trenge å bekymre seg for terror.

Anonymous poster hash: b51f7...10f

Skrevet

Tror du bør sette deg litt mer in i hvor mange gale ekstremister det er her i verden!

Jeg vet jo godt at det er mange gale muslimer der ute, men det er vel ikke bra for barna å få høre sånt? Vil jo ikke at de skal vokse opp som rasister heller.

Skrevet

Barn skal ikke trenge å bekymre seg for terror.

Det er det jeg også mener. La de få være barn,så kan de lære om terror når de begynner på ungdomsskolen.

Skrevet

Jeg tror du skal være ærlig og bare si det sånn det er, innenfor barnas preferanserammer.

En 10-åring vil forstå andre ting enn en 5-åring.

Du mener egentlig referanserammer?

Anonymous poster hash: 99d0e...960

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet jo godt at det er mange gale muslimer der ute, men det er vel ikke bra for barna å få høre sånt? Vil jo ikke at de skal vokse opp som rasister heller.

det er ikke poenget, men når du først skal forklare terror, nytter det ikke å begynne med: noen få gale folk. Tror du må forklare det på en annen måte. Og dra rasismekortet blir for dumt. Ekstremisme har ingenting med det å gjøre. Må gjerne se videon igjen om du ikke skjønte hva damen sa.

Skrevet

Tror du bør sette deg in saken først.

http://m.youtube.com/watch?v=Sa-FtC885dM

Anonymous poster hash: 3ef4b...c8f

Skrevet

Hva med å forklare barna sannheten, som at det er muslimene som er ansvarlig for det hele?

Skrevet

Hva med å forklare barna sannheten, som at det er muslimene som er ansvarlig for det hele?

Hva med å fortelle dem hele sannheten, at vi i den hvite minoritetsverden står bak utrolig mye vold og terrorisme her i vesten og i andre deler av verden, og at midtøsten ikke ville vært så kaotisk om det ikke var for oss?

• Liker 4
Skrevet

Hva med å fortelle dem hele sannheten, at vi i den hvite minoritetsverden står bak utrolig mye vold og terrorisme her i vesten og i andre deler av verden, og at midtøsten ikke ville vært så kaotisk om det ikke var for oss?

Det er en sannhet forræderne vil avvise! Det er nettopp derfor vi bør fortelle barna sannheten at muslimene angriper oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...