Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at en ikke kan bruke CAD-programmer på Mac, så da er det nok ikke så lurt å kjøpe seg en mac, hvis en skal anvende disse programmene. Jeg studerer medisin, og håper ikke det blir så store utfordringer med en Mac. Veldig fornøyd hittil, er jeg :)

Anonymous poster hash: d0685...ade

Samme her. Det er ingen som har hatt noen problemer med å bruke Mac hvertfall. En skal jo strengt talt ikke bruke PC/Mac til noe spesielt på studiet. Det er jo mest til eget forbruk.

Anonymous poster hash: a3186...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mac har bedre kvalitet enn de aller fleste andre pcer, men så er de også dyrere. Andre produsenter blir sammenlignet med hverandre på spesifikasjoner og må spare penger på ting som tastatur skjerm strømforsyning materialer finish osv.

Helt sikkert topp til de fleste studier, men der jeg går på et ingeniørstudie har de med mac måttet installere windows på den og da tror jeg de fleste like greit ville kjøpt en windows maskin til å begynne med om de viste det. Gjennom studiet har vi brukt kanskje 10forskjellige programmer hvor ca halvparten kan brukes på mac.

Skrevet

Mac-epidemien kommer nok av at folk er for late til å faktisk undersøke hva som finnes av alternativer, de har sett folk ha mac, de ser at den er pen og den duger, så da blar de opp umenneskelige mengder penger for dem.

Latskap, forfengelighet, uintelligens og penger. Velkommen til mac-brukerbasen.

Anonymous poster hash: 949e8...e3f

Ingen aggresjon, bare litt frustrasjon i et samfunn der vi rutinert kaster penger ut vinduet og tilber konsumermarkedet. Beklager hvis det var vanskelig å se forskjellen.

At folk ikke har gjort research sier seg for øvrig selv. Det er et par grunner til at man vil velge mac over en windows-kjørende datamaskin, og at den er overlegen spesifikasjonsmessig er ikke en av dem.

Eller, som mine mac-kjørende venner sier: "nei altså, jeg SKJØNNER at disse fem andre laptopene logisk er bedre valg, men jeg bare VIL ha mac!"

Jeg overdriver ikke engang, dette er noe jeg faktisk fikk høre fra min ellers smarte venninne!

Vent litt nå... jeg begynner å se et mønster.

Folk argumenterer for mac med at det er ting de slipper å gjøre, ting de slipper å sette seg inn i og ting datamaskinen gjør for dem. Er det slik at folk faktisk kjøper mac fordi de kan betale for å dyrke latskapen og ignoransen sin? Det virker som at alle argumentene fra mac-siden kan besvares med "ja, og med ørlite ekstra arbeid kan du få akkurat det samme til mye mindre penger", men hva om det er nettopp det som er greia?

Mac-brukere har rett og slett så mye penger at de bare kan kaste det ut vinduet for å spare omtrent 2 timer i løpet av datamaskinens levetid? Og de tenker at dette er verdt det?

Jaja, da forstår jeg i hvert fall litt bedre. Latskap har tross alt dyrket mesteparten av de moderne oppfinnelsene våre. Kanskje Apple til og med kommer til å bidra med ny teknologi igjen en gang.

Ja, hvordan i all verden kan dette oppfattes aggressivt eller usaklig?

Har selv en Macbook Pro Retina, brukte en og en halv måned på å undersøke alt ved den før jeg kjøpte, og elsker den. Ja, den er rask, den er pen og brukervennlig. Jeg synes ikke at å verdsette dette gjør meg lat eller uintelligent, men hey, alle har sin mening. De individuelle komponentene i maskinen har veldig god kvalitet, og det blir ikke spart på ting for å kunne presse prisene ned for å konkurrere med maskiner fra lignende merker. Operativsystemet er en god grunn i seg selv til å kjøpe en mac. Det fungerer enkelt og fint enten man bruker enkle programmer eller skal multitaske og drive med mer kompliserte ting samtidig.

Man slipper å bekymre seg for konstante virusrykter, antivirus-programmer osv, så lenge man ikke driver med aktiv fisking etter dem. Materialet som er brukt, selve utformingen, tastaturet, skjermen, det hele, er av super kvalitet.

Det er færre problemer med den, og selv om du sier at dette kan fikses og forhindres om man gjør det ene eller det andre, ender det opp med frustrasjoner, reparasjoner, og til slutt, fordi prisen noen ganger nærmer seg prisen på en ny pc, utbytting.

At jeg ikke ville ha trengt det hvis jeg bare behandlet den annerledes er ikke et argument som gjør underverker. For jeg liker å ha en maskin jeg kan behandle som jeg trenger og føler for, og som kan tåle dette. Det har jeg med mac.

TS: du trenger ikke ekstrautstyr med mindre du går på et studie som krever mange spesifikke og tunge windows-kompatible programmer. Skulle du trenge noen programmer som du må ha windows for å kjøre, kan du installere windows i tillegg til det operativsystemet du allerede bruker. Word kan kjøpes og lastes ned til mac på nettet, og du kan få studentrabatt.

Anonymous poster hash: eed4f...8fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...