Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2015 #21 Skrevet 15. januar 2015 samme år da? Anonymous poster hash: 86952...c5d Den her milimeterrettferdigheten din irriterer meg.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #22 Skrevet 15. januar 2015 Den her milimeterrettferdigheten din irriterer meg. ja om du blir irritert bryr ikke meg så mye, jeg spør forde jeg lurer. Anonymous poster hash: 86952...c5d 1
Daria Skrevet 15. januar 2015 #23 Skrevet 15. januar 2015 Hvor mye jeg gir i gave kommer an på hvor nært jeg står brudeparet, min egen økonomi og deres ønskeliste. Om kusinen min gifter seg nå vil jun antagelig få en god del dyrere gave enn det søsteren hennes fikk da hun giftet seg for noen år siden - da var jeg student, nå tjener jeg bra. Da en venninne giftet seg for noen år siden fant jeg bestikket hun ønsket seg på salg, ergo fikk hun dobbelt så mye i gave som hun ellers ville fått. Dette med kuvertpris synes jeg er noe ordentlig tull, forøvrig. Jo dyrere bryllup du har råd til å arrangere, jo dyrere gave har du "krav" på?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #24 Skrevet 15. januar 2015 Hvor mye jeg gir i gave kommer an på hvor nært jeg står brudeparet, min egen økonomi og deres ønskeliste. Om kusinen min gifter seg nå vil jun antagelig få en god del dyrere gave enn det søsteren hennes fikk da hun giftet seg for noen år siden - da var jeg student, nå tjener jeg bra. Da en venninne giftet seg for noen år siden fant jeg bestikket hun ønsket seg på salg, ergo fikk hun dobbelt så mye i gave som hun ellers ville fått. Dette med kuvertpris synes jeg er noe ordentlig tull, forøvrig. Jo dyrere bryllup du har råd til å arrangere, jo dyrere gave har du "krav" på? Dette er jeg enig i, man gir etter lommeboka og relasjon ikke etter hva man synes brudeparet har behov for. Å kjøpe på salg er jo kjempe smart, og er man student så er man student det er forståelig. Hvis en kusine av meg skal ha et bryllup til 200 000 så føler ikke jeg at jeg er pliktig til å gi mer enn vanlig. Det er deres valg. Anonymous poster hash: 86952...c5d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #25 Skrevet 15. januar 2015 Dette er jeg enig i, man gir etter lommeboka og relasjon ikke etter hva man synes brudeparet har behov for. Å kjøpe på salg er jo kjempe smart, og er man student så er man student det er forståelig. Hvis en kusine av meg skal ha et bryllup til 200 000 så føler ikke jeg at jeg er pliktig til å gi mer enn vanlig. Det er deres valg. Anonymous poster hash: 86952...c5d Det er dessverre blitt så dyt i dette landet at 200000 er et vanlig bryllup. Anonymous poster hash: fe7e6...80b
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2015 #26 Skrevet 15. januar 2015 ja om du blir irritert bryr ikke meg så mye, jeg spør forde jeg lurer. Anonymous poster hash: 86952...c5d Du kan få lure, du.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #28 Skrevet 16. januar 2015 Det høres ut som dere kanskje skal i vårt bryllup? Hehe. Ikke sikkert da, men kan være. Vi tenker iallefall at folk sikkert gir for det de har råd til? Regner med ingen brudepar ønsker at folk skal bruke penger de ikke har. Og 4600 for en gave til kusine er jo helt vilt. Jeg tenker mer sånn.. maks 1000? Håper ikke folk gir oss så dyrt heller egentlig. Da får vi jo dårlig samvittighet Anonymous poster hash: c2524...758 Nå ble jeg nyskjerrig jeg på om det er til dere vi skal :-p Uansett om det er det eller ikke, så er gaven bestemt. Og jeg kan berolige deg at det ikke ble på 4600 kr :-) pris vet jeg dog ikke :-) Kan jo bli direkte småsprø av å lese om alt som forventes på nett. Både av gjest og vertskap. Spesielt når erfaringen med bryllup er svært liten. Men da skjønner jeg at jeg skal gjøre det jeg mener er best uavhengig av hva andre mener. Kan legge til at jeg ikke hadde forventet dyr gave om jeg var brud. Forventer det forsåvidt ikke ved andre anledninger heller. Har ved et par anledninger avtalt med noen gjester (som vi kjenner godt) at de skal komme uten gave og at vi har gjort det hele meget diskré for de andre, slik at bare vi og dem vet at de kom uten. For midt vedkommende er det viktigste å dele begivenhetene med de vi bryr oss om uavhengig om de har gave eller ikke :-)Anonymous poster hash: 85338...e9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå