AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Vi har bestemt oss for å gifte oss til sommeren. Dette blir en ganske lavbudsjetts og low key affære, men jeg håper og tror vi får til en skikkelig fin feiring. Det viktigste for oss er at familie og venner får møte hverandre og oss som par, og at det er god stemning. Vi kommer til å ha en liten middag hjemme for familien med vin til maten. Venner og resten av familie kommer på festen, som er i et festlokale uten sjenkebevilgning. Det store spørsmålet er: Hvor mye alkohol skal vi tilby på festen? Skal gjester kunne ta med selv? Vi vill tilby noe alkohol, ihvertfall vin og øl. Men kanskje ikke nok til at alle kan bøtte ned hele natta. Har ikke lyst på fyllefest, men vil ha dansegulv, god stemning og forbrødring.. Vi har tenkt 4-6 enheter per person. (vin/øl.) Er det lite? Fest fra ca 19.30 -til så lenge vi orker. Kaffe, kaker, noen taler, kanskje underholdning, brudevals, dansegulv. Hvor mye ville DU drukket på en slik fest? Bør vi skrive at folk kan ta med drikke hvis de vil, eller øke budsjettet? Hilsen Budsjettbrura Anonymous poster hash: cdd5f...892
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Ta med medbrakt... Endret 9. januar 2015 av Gjest 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Vi beregnet 5-6 enheter, og satt igjen med 5 brett med øl.. hadd litt vin igjen, men ikke noe å si på det.Anonymous poster hash: 1cbda...daa
Budsjettbrura Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Ok, takk for svar! Kanskje vi oppjusterer budsjettet littegrann da, til 5-6, og så får vi satse på at det holder.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Er det kaffegjester så bør det være fri bar. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Er det kaffegjester så bør det være fri bar. Tull. Mange som gjør som du skriver ts. gjør det som dere vil Anonymous poster hash: a6acc...904 5
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Tull. Mange som gjør som du skriver ts. gjør det som dere vil Anonymous poster hash: a6acc...904 Mange ber kaffegjestene om å nyte medbrakt? 3
Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 6 enheter er nok mer enn nok. Husk at hvis dere kjøper vin på polet, kan dere returnere det som er uåpnet. Husker ikke helt hva vi beregnet, kanskje 6 enheter per person (under festen), og vi hadde over halvparten av alkoholen igjen. Men da hadde jo folk allerede drukket under middagen. Å spandere vin og øl er ikke såå dyrt, så hvis dere først skal spandere noe, syns jeg dere bør sørge for at det er nok hele kvelden. Folk drikker ikke mindre om det er medbragt, så hvorvidt det blir fyll eller ei er litt vanskelig å styre sånn sett. Ble ikke noe sørpefyll hos oss, bare folk i godt humør.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 Mange ber kaffegjestene om å nyte medbrakt? jepp. Anonymous poster hash: a6acc...904
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 (endret) jepp. Anonymous poster hash: a6acc...904 Ja, ja, hvor hen da? Det er pinadø frekt. Endret 10. januar 2015 av Gjest 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #11 Skrevet 10. januar 2015 i ett bryllup så synes jeg at det skal være fri bar, eller bonger. Å måtte ha med medbrakt føles mer som en fest på det lokale samfunnshuset. Anonymous poster hash: b99d0...a34 1
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2015 #12 Skrevet 10. januar 2015 (endret) i ett bryllup så synes jeg at det skal være fri bar, eller bonger. Å måtte ha med medbrakt føles mer som en fest på det lokale samfunnshuset. Anonymous poster hash: b99d0...a34 Det er mer enn bare lite frekt å be de menneskene som de var så gjerrige å ikke spandere middag på om ha å med seg medbrakt drikke i tillegg til gave. Tror mang en relasjon er ferdig etter et sådant bryllup hvor det skjer. Særlig der man vet bruden har kjole og utstyr til nærmere 30000kr og kanskje enda mer enn det også. Endret 10. januar 2015 av Gjest 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #13 Skrevet 10. januar 2015 Ja, ja, hvor hen da? Det er pinadø frekt. Vært på det mye i trønderlag. Men da er det budsjettbryllup, var kun brukt mye penger på maten som regel. Anonymous poster hash: a6acc...904
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 Vært på det mye i trønderlag. Men da er det budsjettbryllup, var kun brukt mye penger på maten som regel. Anonymous poster hash: a6acc...904 Jeg har vært i mange bryllup i Trøndelag og det der har aldri skjedd meg.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har vært i mange bryllup i Trøndelag og det der har aldri skjedd meg. ja men det har jeg så det skjer. Og veldig fint at folk skreddersyr bryllupet sitt hva som passer seg selv og ikke deg. jeeezees Anonymous poster hash: a6acc...904 3
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 ja men det har jeg så det skjer. Og veldig fint at folk skreddersyr bryllupet sitt hva som passer seg selv og ikke deg. jeeezees Anonymous poster hash: a6acc...904 Bør de ikke skreddersy bryllupet til gjestenes behag?? Festen er jo for dem.
Budsjettbrura Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 I min verden og omgangskrets blir det ikke sett på som gjerrig eller frekt å invitere venner på kake, kaffe og fest. Spørsmålet mitt var heller ikke om jeg skulle be gjestene ha med medbrakt, men om dette skal være et alternativ i tillegg til det vi serverer. Jeg skjønner at dette er en diskusjon som enkelte liker å dra fram igjen og igjen ved å spissformulere mest mulig, men jeg føler ikke at det er så relevant for mitt bryllup. Jeg tror vi har bestemt oss for å ikke la folk ta med selv, fordi det kan føre til at alle tar med seg feks en flaske vin og føler de må drikke den opp i tillegg til å drikke det vi serverer. Det høres ut som om det vi beregner er ca nok for den festen vi tror det blir. Takk for svar på det jeg spurte om!
Amens Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 I min verden og omgangskrets blir det ikke sett på som gjerrig eller frekt å invitere venner på kake, kaffe og fest. Spørsmålet mitt var heller ikke om jeg skulle be gjestene ha med medbrakt, men om dette skal være et alternativ i tillegg til det vi serverer. Jeg skjønner at dette er en diskusjon som enkelte liker å dra fram igjen og igjen ved å spissformulere mest mulig, men jeg føler ikke at det er så relevant for mitt bryllup. Jeg tror vi har bestemt oss for å ikke la folk ta med selv, fordi det kan føre til at alle tar med seg feks en flaske vin og føler de må drikke den opp i tillegg til å drikke det vi serverer. Det høres ut som om det vi beregner er ca nok for den festen vi tror det blir. Takk for svar på det jeg spurte om! Håper dere får en flott dag^_^ Kan skyte inn at når vi gifte oss så beregna jeg 1,2 enheter i timen per gjest på alkohol konsum. Da traff jeg nogelunde. Kan og si at vi hadde fri bar på ett hotell og regninga fra baren alene var på 35000,-....
Poserose Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 6 enheter er nok mer enn nok. Husk at hvis dere kjøper vin på polet, kan dere returnere det som er uåpnet. Sikker på det? Jeg prøvde å bytte sprit en gang (hadde kjøpt for mye av noe og for lite av annet), men det gikk ikke fordi det var fare for at folk tuklet med det. Kan hende det er annerledes for vin, men jeg ser ikke hvorfor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå