AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Hei, Jeg har sett på en leilighet som er litt over min prisklasse, og har veldig lyst til å legge inn et bud. Jeg vet at de ikke har fått noen andre bud på leiligheten. Prisanlydning er 2 690 000, og jeg ønsker å by 2 500 000. Er det frekt eller helt OK? Anonymous poster hash: df8b3...43f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Helt OK! Har du fulgt med på lignende leiligheter og vet hva de går for? Anonymous poster hash: 08dd4...a24
Gjest Wei Wei Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Det er jo ikke forbudt. Bare gjør det og se hva selgeren svarer. Spørs jo hvor mange potensielle kjøpere det er. Et viktig tips fra meg -- ikke by mot deg selv når selgeren sier han vil få bedre pris. Ikke stress, bare si du skal avvente til noen andre byr. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Det kommer an på hvor dette er. Jeg prøvde å selge min i 2013 og ble fornærmet da det eneste budet jeg fikk var skambud. Tok den ut av markedet og la den ut for salg i sommer. Da ble det faktisk budkrig og fikk 350k over takst. Dette var i Oslo.Anonymous poster hash: f6fdd...43d 2
Tvist Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Det kommer an på hvor dette er. Jeg prøvde å selge min i 2013 og ble fornærmet da det eneste budet jeg fikk var skambud. Tok den ut av markedet og la den ut for salg i sommer. Da ble det faktisk budkrig og fikk 350k over takst. Dette var i Oslo.Anonymous poster hash: f6fdd...43d Men dette er jo ikke et skambud. Vi fikk vår leilighet 150.000 under prisantydning, da hadde eier satt ned prisen med 400.000 siden den første gangen den ble lagt ut (han var stresset, hadde kjøpt hus og måtte selge).
Hulderen Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Hei,Jeg har sett på en leilighet som er litt over min prisklasse, og har veldig lyst til å legge inn et bud. Jeg vet at de ikke har fått noen andre bud på leiligheten.Prisanlydning er 2 690 000, og jeg ønsker å by 2 500 000. Er det frekt eller helt OK? Anonymous poster hash: df8b3...43f Det er helt ok. Budet ditt er innen samme størrelsesorden, og det er godt mulig du kan få tilslag siden ingen andre bud er kommet.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 det er helt ok av deg, og helt ok av selger å avslå hvis h*n ønsker det Anonymous poster hash: 8c882...c9b 2
Blå Trombone Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Det verste som kan skje er at selger avslår. Du taper ingenting på å prøve.
pressplay Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 En prisantydning er den summen selger er villig til å selge for. Det reflekterer ikke hva huset er verdt eller hva som er fair pris. Hadde du sagt 1.000.000 hadde det vært frekt for da kaster du vekk tiden hans, men at du ligger deg litt under er helt kurrant. Er du eneste budgiver skal selger bare være glad for at det finnes en som har gitt bud.
Tibbie Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Det er ikke et skambud, så jeg tror ingen vil bli "fornærmet" her. Da jeg skulle kjøpe leilighet, anbefalte pappa meg å by under. Og han kan jo dette mye bedre enn meg, da han har kjøpt og solgt en del hus og er en samfunnsmann. Så stoler på at det er "lov"
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Hva om selger skulle bli fornærmet, det gjør da ingen ting? Anonymous poster hash: 211b7...6cf 1
helenaa Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Det høres ut som et helt OK bud. Hvorvidt selgeren vil bli "fornærmet" henger også sammen med taksten. Dersom prisantydningen ligger omtrent på takst, er nok selger forberedt på å få lavere bud. Dersom prisen ligger flere 100 000 under takst, er det nok mindre velkomment. Men det kan jo godt hende at selger er interessert i å selge under prisantydning uansett. Og dersom selger blir fornærmet, så blir han/hun neppe sååå fornærmet at det blir uaktuelt å selge til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå