Anders42 Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Mye styr rund islam og muslimer igjen, men er ikke religionen bare et skalkeskjul for avvikerne? For psykopatene og de mest patetiske utgavene av mennesket? Da mener jeg de som utfører avskyelige handlinger under dekke av religion. Jeg er på ingen måte en religiøs person , jeg mener bestemt at religion bør være en totalt privat sak. Vi vet alle at det dessverre ikke er tilfelle, mennesker presses, trues og tvinges inn i religionens åk. Sågar fødes inn i den. Vi har altså ikke kommet lengre. Dersom vår felles samfunnsstruktur skal tilpasses oldtidstenkerne vil dette være et katastrofalt valg på sikt. Jeg mener myndigheter, politikere og andre tillitsvalgte av folket som bidrar til å øke en religions innflytelse på vårt samfunnsmaskineri er mennesker vi overhodet ikke kan tillate slike verv. 1
WubWub Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Ikke godt å si, kan være litt av begge deler. Men tror neppe at alle terrorister er psykopater, tvert imot tenker jeg at mange av de er simple enkle mennesker uten mye mellom øra,. Mange har blitt hjernevasket av prester/imamer og forgiftet med tankegods fra religiøse tekster som har en hatefull agenda. Selvmordsbombere spesielt tror jeg er åndssvake mennesker med lite psykopatiske trekk. Psykopater er jo kjent for å ha et ekstremt sterkt overlevelses instinkt så jeg kan ikke tenke meg at en psykopat vil ofre seg selv for en religion. Psykopater derimot tror jeg er de som sitter på toppen å hjernevasker samt manipulerer de åndssvake menneskene til å begå terror aksjoner med livet som innsats
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Om de er kristne, muslimer, jøder, ateister, så har de så godt som alltid det til felles, terrorister, at de er ekstremt konservative. Ikke noe vondt om VANLIGE konservative (som f.eks. Abid Raja), det er de EKSTREMT KONSERVATIVE som jeg oppfatter som et problem. De som mener "kvinner hører hjemme i hjemmet og skal ikke jobbe", "mannens oppgave er å være forsørger", osv. Religion oppfatter jeg som et skalkeskjul for disse. De har nemlig som regel samme meninger, om de er kristne, muslimer, jøder, eller til og med ateister, de som er ekstremt konservative. Anonymous poster hash: 70314...e64
Anders42 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2015 Om de er kristne, muslimer, jøder, ateister, så har de så godt som alltid det til felles, terrorister, at de er ekstremt konservative. Ikke noe vondt om VANLIGE konservative (som f.eks. Abid Raja), det er de EKSTREMT KONSERVATIVE som jeg oppfatter som et problem. De som mener "kvinner hører hjemme i hjemmet og skal ikke jobbe", "mannens oppgave er å være forsørger", osv. Religion oppfatter jeg som et skalkeskjul for disse. De har nemlig som regel samme meninger, om de er kristne, muslimer, jøder, eller til og med ateister, de som er ekstremt konservative. Anonymous poster hash: 70314...e64 Ja religion som skalkeskjul for avvikende personlighet.. Trygt og godt å ha " boka" og "gud" å støtte seg til når galskapen skal leves ut . Dersom det finnes noe himmel og helvete eller annet "sorteringssystem" den dagen vi legger på lokket , så er jeg overbevist om at disse ødeleggerne av liv vil ende i det minst attraktive rom.
Anders42 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2015 Ikke godt å si, kan være litt av begge deler. Men tror neppe at alle terrorister er psykopater, tvert imot tenker jeg at mange av de er simple enkle mennesker uten mye mellom øra,. Mange har blitt hjernevasket av prester/imamer og forgiftet med tankegods fra religiøse tekster som har en hatefull agenda. Selvmordsbombere spesielt tror jeg er åndssvake mennesker med lite psykopatiske trekk. Psykopater er jo kjent for å ha et ekstremt sterkt overlevelses instinkt så jeg kan ikke tenke meg at en psykopat vil ofre seg selv for en religion. Psykopater derimot tror jeg er de som sitter på toppen å hjernevasker samt manipulerer de åndssvake menneskene til å begå terror aksjoner med livet som innsats Enig i det at de verste psykopatene kanskje ikke vil ofre seg for religionen, de sitter og lager helvete på jord på trygg avstand til begivenhetene. Feighet er så langt fra dekkende som mulig , men vi har vel ikke annet begrep her i landet. Skadedyr er vel mer riktig betegnelse på slike vesener.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Mye styr rund islam og muslimer igjen, men er ikke religionen bare et skalkeskjul for avvikerne? For psykopatene og de mest patetiske utgavene av mennesket? Nei. Disse tror faktisk på det de sier de tror på. De er ikke bare ute etter å lage faen. De er dypt religiøse mennesker som vil prakke religionen sin på alle andre. Anonymous poster hash: f3766...8bc 1
WubWub Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Enig i det at de verste psykopatene kanskje ikke vil ofre seg for religionen, de sitter og lager helvete på jord på trygg avstand til begivenhetene. Feighet er så langt fra dekkende som mulig , men vi har vel ikke annet begrep her i landet. Skadedyr er vel mer riktig betegnelse på slike vesener. jepp, psykopater er feige. så her er vi enige. har lest at et av de mest populære yrkene for psykopater preste yrke eller imam. så jeg tenker det er psykopater som hjernevasker simple mennesker til å begå terror, men jeg tror neppe det er psykopatene som begår terroren selv. de lurer bare andre til å gjøre dritt jobben for de for å spre så mye frykt og kvalme som de bare kan.
Anders42 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2015 Nei. Disse tror faktisk på det de sier de tror på. De er ikke bare ute etter å lage faen. De er dypt religiøse mennesker som vil prakke religionen sin på alle andre. Anonymous poster hash: f3766...8bc Ja de tror nok det , for om de ikke hadde troen og religionen å skylde på når de utfører grufulle handlinger ville de blitt mentalt ødelagt.
Sir Winston Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 jepp, psykopater er feige. så her er vi enige. har lest at et av de mest populære yrkene for psykopater preste yrke eller imam. så jeg tenker det er psykopater som hjernevasker simple mennesker til å begå terror, men jeg tror neppe det er psykopatene som begår terroren selv. de lurer bare andre til å gjøre dritt jobben for de for å spre så mye frykt og kvalme som de bare kan. jeg kjenner en prest som ikke er psykopat.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Mye styr rund islam og muslimer igjen, men er ikke religionen bare et skalkeskjul for avvikerne? For psykopatene og de mest patetiske utgavene av mennesket? Da mener jeg de som utfører avskyelige handlinger under dekke av religion. Jeg er på ingen måte en religiøs person , jeg mener bestemt at religion bør være en totalt privat sak. Vi vet alle at det dessverre ikke er tilfelle, mennesker presses, trues og tvinges inn i religionens åk. Sågar fødes inn i den. Vi har altså ikke kommet lengre. Dersom vår felles samfunnsstruktur skal tilpasses oldtidstenkerne vil dette være et katastrofalt valg på sikt. Jeg mener myndigheter, politikere og andre tillitsvalgte av folket som bidrar til å øke en religions innflytelse på vårt samfunnsmaskineri er mennesker vi overhodet ikke kan tillate slike verv. Et hovedproblem er den særbeskyttelsen og særstillingen religion gis unde FN, i menneskerettigheter osv. Ordet religion burde fjernes fra alle chartere, lover m.v. Religion er ikke anderledes enn en hvilken som helst mening, livssyn, overtro,o.l. og bør behandles og omtales deretter. Vi skal ikke måtte defineres andre gudetro, astrologi, eller annen overtro som noe hellig med spesielle rettigheter. Vi har typisk sett dette problemet i praksis når det har vært uro og misnøye blandt muslimer i Norge. Da går gjerne norske politikere i "dialog" med religiøse leder og på den måten gir dem ufortjent autoritet. (Det er like idiotisk som når vesten skal bidra til å bygge opp demokratier og de baserer det på sekteriske ordninger.) Anonymous poster hash: bb394...0cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå