AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Del Skrevet 9. januar 2015 Det er sikkert mange oppskrifter på nettet, men jeg vet ikke helt hva jeg skal søke etter. Jeg har flere ganger fått servert tykk/høy omelett (minst 3-4 cm "høy"). Omeletten er gjerne litt kremet og luftig. Jeg har massevis av egg og purre og litt bacon, så fikk lyst på prøve meg på en "høy" omelett i dag! Noen som har en oppskrift eller fremgangsmåte? Anonymous poster hash: 8a654...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PPM Skrevet 9. januar 2015 #2 Del Skrevet 9. januar 2015 Mine blir ganske "luftige", har i ca en litt stor spiseskje vann per egg, ser ut som om de "sveller" litt mer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 9. januar 2015 #3 Del Skrevet 9. januar 2015 Ett tips jeg fikk fra en pensjonert kokk var å ha littegranne bakepulver i røra. Jeg gjør det og den puffer seg opp og blir aldeles nydelig! Bare pisk eggene godt så ikke bakepulveret klumper seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 9. januar 2015 #4 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg lager av og til denne omeletten som står beskrevet her: http://eggs.ab.ca/recipes/puffy-omelette/ Ingredients for 1; 2 eggs. * Separate yolks and whites. To yolks, add1 tsp ( 5 mL) water per yolk. With electric beater, beat egg yolks until thick and lemon coloured. If for a main course omelette, season with salt and pepper. * Beat egg whites until soft peaks form. If for a dessert omelette, gradually beat in 1 tbsp (15 mL) sugar per egg. Continue beating until whites are stiff but not dry. Fold yolk mixture carefully into whites. * Pour omelette mixture into moderately hot, well buttered pan; level surface gently. Cook over low heat on top of stove until puffy and lightly browned on bottom, about 5 minutes. Lift. * Bake in 350 F (180°C) oven for 8 to 10 minutes or until knife inserted in center comes out clean. * To serve, score omelette just off center, fold and serve at once. Try it plain or with a tasty filling or sauce. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 10. januar 2015 #5 Del Skrevet 10. januar 2015 Er det ikke vann i eggerøre og melk i omelett? Jeg tar sikkert litt for mye melk, men jeg får superluftige omeletter iallefall. Tar bare en "dæsj" (hater når folk sier det, men har ikke peiling på hvor det er - kanskje 1-3 dl). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 10. januar 2015 #6 Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg bruker vann i omeletten, har den på middels varme og med lokk på. Da blir den høy og luftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 11. januar 2015 #7 Del Skrevet 11. januar 2015 Er det ikke vann i eggerøre og melk i omelett? Jeg tar sikkert litt for mye melk, men jeg får superluftige omeletter iallefall. Tar bare en "dæsj" (hater når folk sier det, men har ikke peiling på hvor det er - kanskje 1-3 dl). Hvor mange egg har du til 1-3 dl væske? Det er jo ganske relevant for resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 11. januar 2015 #8 Del Skrevet 11. januar 2015 Hvor mange egg har du til 1-3 dl væske? Det er jo ganske relevant for resultatet. Hehe, no shit. Tenkte på det, så forsvant det igjen. Utifra min (muligens sviktende) gjetting, vil jeg tro 2 dl til 6 egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #9 Del Skrevet 13. august 2018 Var det noen av disse tipsene som fungerte godt? Anonymkode: 5330d...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #10 Del Skrevet 13. august 2018 ørlite hornsalt. Brukes i fransk bondeomelett Anonymkode: f0a0c...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 13. august 2018 #11 Del Skrevet 13. august 2018 På Friday, January 09, 2015 den 13.21, Nerdemamma skrev: Ett tips jeg fikk fra en pensjonert kokk var å ha littegranne bakepulver i røra. Jeg gjør det og den puffer seg opp og blir aldeles nydelig! Bare pisk eggene godt så ikke bakepulveret klumper seg. Nettopp. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 13. august 2018 #12 Del Skrevet 13. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ørlite hornsalt. Brukes i fransk bondeomelett Anonymkode: f0a0c...b47 Ja, dette også. Men man bør prøve seg frem forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #13 Del Skrevet 13. august 2018 Ikke minst er størrelsen på pannen viktig, mindre panne=høyere omelett. Beskrivelsen av hva du er ute etter minner meg for så vidt om japansk omelett, og da gjerne laget i en mindre, rund panne, og flippet med pannesiden opp når den skal serveres, smooth, fluffy perrfection. Anonymkode: aaabb...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 14. august 2018 #14 Del Skrevet 14. august 2018 Samboern min pisker godt sammen først. Så steker han på lav varme i bare 1-2 min og setter hele panna inn i stekeovnen på øverste rille med grill på 270-300 grader i er par min. Den blir super luftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Del Skrevet 14. august 2018 Et tips jeg fikk er å bruke rømme i omeletten. Så steker du den i ovnen. Anonymkode: 5a42d...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 14. august 2018 #16 Del Skrevet 14. august 2018 På 11.1.2015 den 0.50, masekopp skrev: Er det ikke vann i eggerøre og melk i omelett? Jeg tar sikkert litt for mye melk, men jeg får superluftige omeletter iallefall. Tar bare en "dæsj" (hater når folk sier det, men har ikke peiling på hvor det er - kanskje 1-3 dl). Jeg har lært en spiseskje veske per egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #17 Del Skrevet 14. august 2018 37 minutter siden, Forundret.. skrev: Jeg har lært en spiseskje veske per egg. Nå er innlegget fra januar 2015, men om noen bryr seg: Jeg tar mer melk enn det for å få den luftig iallefall. Bruker en spiseskje vann per egg i eggerøre. Anonymkode: fba44...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 14. august 2018 #18 Del Skrevet 14. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er innlegget fra januar 2015, men om noen bryr seg: Jeg tar mer melk enn det for å få den luftig iallefall. Bruker en spiseskje vann per egg i eggerøre. Anonymkode: fba44...e5b Det fikk jeg ikke med meg.. Hvem er det som gidder å styre med å dra frem alle de gamle tråden i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #19 Del Skrevet 14. august 2018 Som peanøtten skriver: stivpiske eggehvitene og blande forsiktig inn i resten er bankers. Anonymkode: f680d...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #20 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg bruker så mange egg jeg vil, deretter tar jeg litt vann/melk/fløte i røra også. Tenk ca 1 dl væske, deretter tar jeg oppi ca 1-2 ts bakepulver Anonymkode: 0ec70...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå