AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Min gamle bestemor på 92 år har en litt eldre Sony Eriksson mobiltelefon, ingen smarttelefon men med gode gammeldagse taster. Saken er at det er en ung gutt som stadig ringer henne i fylla, noe hun blir meget urolig for. Vi har prøvd å ta kontakt med ham, men han sier bare sorry har lagret et feil nr og det skal ikke skje igjen. Men det skjer dessverre mange ganger hver helg. Er det noen mulighet for å få blokkert samtaler fra dette nummeret når hun ikke har smarttelefon?Anonymous poster hash: 5598b...c56
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Ville kontaktet politiet. Dette er jo en form for telefonterror. Kjenner dere denne personen? Anonymous poster hash: 6cef2...641
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Ville kontaktet politiet. Dette er jo en form for telefonterror. Kjenner dere denne personen? Anonymous poster hash: 6cef2...641 Vi har vært i kontakt med politiet og de påsto at de ikke kunne gjøre noe og anbefalte oss og ta kontakt med denne gutten og det har vi forsøkt uten hell. Nei, vi kjenner han ikke og når vi søker opp nummeret hans så kommer det ikke frem noen opplysninger. Anonymous poster hash: 5598b...c56
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Nytt nummer? Anonymous poster hash: 53c1e...c54
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Hvilket mobilselskap har hun? Telenor kan f.eks sperre nummer om du ringer til de. Ville kontaktet å spurt om de kan sperre han fra å ringe henne Anonymous poster hash: 233ef...fad
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Hvilket mobilselskap har hun? Telenor kan f.eks sperre nummer om du ringer til de. Ville kontaktet å spurt om de kan sperre han fra å ringe henne Anonymous poster hash: 233ef...fad Ja hun har Telenor, men det virket ikke som det var så enkelt. Vi fikk beskjed om at vi måtte gjøre det selv og at det måtte gjøres fra det aktuelle nummeret via en smarttelefon. Men så vidt jeg forstår så vil den blokkeringen kun da gjelde dén telefonen blokkeringen blir gjort fra og ikke følge simkortet tilbake til hennes telefon. Kanskje jeg får prøve å ringe telenor igjen. Hun ønsker helst ikke å bytte nummer fordi hun er redd for at jevnaldrende venninner og familie ikke skal få tak i henne. Anonymous poster hash: 5598b...c56
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Ja hun har Telenor, men det virket ikke som det var så enkelt. Vi fikk beskjed om at vi måtte gjøre det selv og at det måtte gjøres fra det aktuelle nummeret via en smarttelefon. Men så vidt jeg forstår så vil den blokkeringen kun da gjelde dén telefonen blokkeringen blir gjort fra og ikke følge simkortet tilbake til hennes telefon. Kanskje jeg får prøve å ringe telenor igjen. Hun ønsker helst ikke å bytte nummer fordi hun er redd for at jevnaldrende venninner og familie ikke skal få tak i henne.Anonymous poster hash: 5598b...c56 Jeg gjorde litt research for et par måneder siden om å sperre et nummer, da mener jeg å huske at telenor måtte aktivere dette, men det gjalt muligens bare sms.. Utrolig leit at det skal være så vanskelig :\ Bytte av nummer er nok det lureste her, og gjøre slik at alle venninner og familie får med seg det nye nummeret hennes.. Anonymous poster hash: 233ef...fad
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Jeg gjorde litt research for et par måneder siden om å sperre et nummer, da mener jeg å huske at telenor måtte aktivere dette, men det gjalt muligens bare sms.. Utrolig leit at det skal være så vanskelig :\ Bytte av nummer er nok det lureste her, og gjøre slik at alle venninner og familie får med seg det nye nummeret hennes.. Anonymous poster hash: 233ef...fad Ja jeg firsto det slik på Telenor at det var enklere å sperre for innkommende sms, men sms er jo ikke akkutar problemet . Vi får nok vurdere å bytte nummeret hennes hvis ikke det blir snarlig bedre. Har sendt denne fyren en sms og forklart at han gjør denne gamle damen veldig urolig og bedt pent om han kan slette nummeret hennes.Anonymous poster hash: 5598b...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå