Gå til innhold

Måkehat?

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Apropos måker (for å (av)spore tilbake til temaet): jeg skjønner godt at noen har laget underskriftskampanje mot måkene i Tromsø sentrum (jeg bor selv i byen). De er store, utrolig aggressive, og aldri i livet om jeg hadde turt å bevege meg utendørs med mat i hånden der. En gang var jeg på vei til trening, med en rosinbolle i hånden, og plutselig kom en måke stupende mot meg, midt på gata!

Der jeg bor, som er litt utenfor byen, er måkene mer normale, både i størrelse og oppførsel, og selv om vi sitter med reker på verandaen, kommer de ikke og går til angrep.

Jeg liker måker, men ikke "kebabmåsen" :veldigsur: :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Måker er ok' date=' men derimot skjærer? :evil: Hater hater[/quote']

Jeg er så enig så enig.... Skjærer gjør meg :kjempesinna: Hadde ikke hatt noe i mot skjærer hvis de bare kunne HOLDE KJEFT og slutte å plage/erte kattene i området (inkludert min katt).

Skrevet

Ooops hadde glemt å logge meg inn.. Men bare for å få det på det rene, jeg (Vivekke) er en skjærehater!

Skrevet

Skrev under for noen uker siden, med kommentar om at jeg håper de kan gjøre noe med kababmåker andre steder. Som i Strømstad...

Catzy

Skrevet

Måker er ekle og farlige. Hørte om en liten gutt som skulle spise en burger på uterestauranten til Big Horn i Trondheim, da en måke stupte ned og tok hele burgeren :o

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg hater de for de har ødelagt mang en helgemorgen, hvor de sitter utenfor å lager et helv... spetakkel! Og skjærer har ikke en pen nydelig trudelutt!!! :roll:

Neinei, det er ikke skjærer. Det er meg på nachspiel, det. :sjarmor:

Gjest GreenSky
Skrevet
Måker er ekle og farlige. Hørte om en liten gutt som skulle spise en burger på uterestauranten til Big Horn i Trondheim' date=' da en måke stupte ned og tok hele burgeren :o[/quote']

Er det farlig? Kjipt å miste burgeren, men farlig er det vel ikke. Med mindre de skulle få smaken på kjøtt, da. :redd:

Skrevet

Måkene i Tromsø er kun ekle. Rotter med vinger. Skikkelig frekke. Jeg har opplevd at et digert eksemplar stjal en kottis fra grillen på verandaen min!!!! OG prøv å spis noe ute på Skarven... fyttirakkern. Der stuper de, rett og slett.. Pyton pyton!!! Det å gå gjennom Storgata en sommernatt på veg hjem fra utelivet, er nesten umulig. De er i hopetall i hodehøyde... Helt for jævlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg sier som Odd Børretzen:

Måker oppfører seg som dyr noen ganger!

:ler:

Skrevet

Hør på denne dah!!

En venninne sykler tur i hekketiden til måkene. Hun har langt hår satt opp i hestehale. Hun sykler avgårde på sykkelstien og plutselig begynner en hekkende måke å stupe ned etter henne gjentatte ganger. Til han tilslutt sitter seg fast!!!!!!!! i håret hennes som jo er i en stram hestehale. Tenke seg for en panikk. Hun sykler som en gal med måken hengende fast i håret, vingene rett ut. Etter noen meter fikk han slitt seg løs.

Tror jeg hadde dødd av sjokk dersom noe slikt hadde skjedd med meg.

Minn meg på at jeg ikke skal spare til langt hår..

Skrevet

Uff...fy søren jeg hadde fått panikk!

Men litt artig å lese da :ler:

Skrevet

Neinei, det er ikke skjærer. Det er meg på nachspiel, det. :sjarmor:

Ah..hehe :-) Da trekker jeg tilbake det ufine jeg sa om skjærer :tunge1:

Gjest Esther
Skrevet

:ler: Sofia - jeg kan ikke annet enn å le selvom jeg antagelig hadde dødd på flekken om det hadde skjedd meg.

Måker er vel antagelig noe av de "ekleste" fuglene jeg ser. De er digre, hissige og bråkete.

Bor et sted hvor vi til stadighet blir angrepet av måker som passer barna sine - det er ikke så veldig festlig å få digre måker stupende mot hodet når man er ute og går.

Skrevet

Jeg liker ikke måker. De bråker og er slitsomme.

Foreldrene mine har båt og kalasjen blir driti ned av måker. Å spise ute på holmer uten at måke kommer funker dårlig.

Greit med en måke, men det er jo så mange av dem :evil: Ikke er de noe fine heller.

Gjest hater fjær
Skrevet

Jeg er så enig så enig.... Skjærer gjør meg Hadde ikke hatt noe i mot skjærer hvis de bare kunne HOLDE KJEFT og slutte å plage/erte kattene i området (inkludert min katt).

grunnen til at skjærer plager katter er at katter, da også puser med rosa halsbånd, myrder skjæreunger og andre fugleunger og derfor er skjærene og de andre fuglene sinte på dem.

Måker derimot... Jeg lier måker på sjøen, men HATER bymåker som er innpåslitne og stuper og bæsjer på meg. Skyt dem! Eller forgift dem. Og kjeppjag gamle damer som mater dem fordi de (altså måkene) har fortrengt duene som de egentlig skulle gi brød til.

Duer er ekle de også, fordi de drikker sølevann og har masse ekle parasitter.

Skrevet

Ja, det er nok ikke tvil om at min katt er glad i fugler (bortsett fra skjærer) og prøver å jakte på dem (slik er kattens natur), men jeg tror faktisk ikke hun klatrer høyt opp i trær for å myrde skjæreunger! Det er jakten (det hun ser på som lek) som er spennende - og det blir ikke mye fart og spenning ut av å klatre opp i et tre og bite over nakken på en forsvarsløs skjæreunge (men selvfølgelig jeg skal aldri si aldri!). Jeg tror uansett ikke hovedårsaken til at skjærer plager katter er at kattene tar skjæreungene deres, men selvfølgelig vet skjærene at katter er rovdyr... Først og fremst tror jeg skjærer erter katter som et tidsfordriv... Skjærer er aktive fugler som kjeder seg fort, og jeg tror faktisk de har det sabla morsomt når de mobber katter! Dessuten tror jeg de godter seg over sin egen overlegenhet.... All ære til den katten som klarer å ignorere skjærene - det klarer dessverre ikke min pus!

Skrevet

Myggen hadde vært fint å bli kvitt, kanskje en underskriftskampanje der hadde gjort seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...