AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Reiser på backpacking i slutten av februar og lurte på om noen av dere har noe erfaringer med mat på backpacking. Er relativ veldig sunn,- jeg takler ikke junk food (samtidig går jeg veldig fort opp i vekt). Er det lett å leve sunt i Thailand, USA, Australia, og Afrika?Anonymous poster hash: 04073...a6e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 I thailand består maten mye av grønnsaker og kylling/svin så der er det veldig lett. Usa har jo litt av begge deler, du må bare være obs på hvor du velger å gå. Australia vil jeg tro er det samme som Europa ca. Og Afrika, det er jo veldig avhendig hvor du skal. Men det går mye i ris, grønnsaker og kjøtt.Anonymous poster hash: feb5c...c0f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Okei. Takk! Men vet du om di steker kylling/grønnsaker i mye fett i thailand? Og kan jeg trygt kjøpe grønnsaker/frukt i thailand uten å bli matforgifta?Anonymous poster hash: 04073...a6e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Okei. Takk! Men vet du om di steker kylling/grønnsaker i mye fett i thailand? Og kan jeg trygt kjøpe grønnsaker/frukt i thailand uten å bli matforgifta?Anonymous poster hash: 04073...a6e De steker det i fett, men det er ikke så mye frityrkoking om det var det du tenkte på du kan kjøpe grønnsaker/frukt over hele verden, men sats på de du kan skrelle selv. da unngår du det meste av bakterier:) eks. Ikke kjøp oppskjært ananas på stranden. Vet aldri hvor lenge den har ligget i solen eller hva kniven har vert borti. Anonymous poster hash: feb5c...c0f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Jeg tror at spesielt i USA blir det vanskelig å være sunn. En venninne studerte i USA over en periode, og var veldig bevisst på å være sunn mens hun var borte - begynte å jogge, spiste mer grønnsaker, junk food maks en gang i måneden osv. Hun returnerte likevel 5kg tyngre. Tror ingrediensene de bruker har mer fokus på pris enn hvor bra det er for kroppen. Thailand har jo en kjempevariert "meny", veldig sunt og veldig godt! Har aldri vært i noen deler av Afrika, men vil gjette at det er veldig variert. Noen land er jo mye mer preget av turisme, andre land bærer fortsatt preg av kolonisering, mens andre land igjen har beholdt en tradisjonell matkultur. Anonymous poster hash: b6bc8...b1a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Jeg vil anbefale deg å kjøpe og ta med deg en liten vannrenser. Slik at du får renset din egen urin. Ekte backpackere drikker sin egen urin. Anonymous poster hash: a1cea...f57 2
reiseglad Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Australia er veldig "healthy", og der er det lett å finne salatbarer, smoothiebarer, grønnsaks drikker, god mat som er laget på en sunn måte. Skal du bo på backpackers vis, lager du jo maten selv. Mange mulighet til å grille, alle parker er utstyrt med elektiske griller som står til disp for alle. Kos deg der nede! Asia har mye woket grønnsaker og kjøtt, og det er godt. Mye frukt tilgjengelig. Jeg har kjøpt kylling-spidd på gatehjørnene uten å bli syk, ikke alle anbefaler det. Men mye god mat der. USA prøver å være sunn og tilby sunn mat, men ikke like enkelt å finne de riktige plassene å handle. Synes der er verste landet å finne "god" mat. Salater tilsettes majones i store hauger, og kjøttmat er oftest fritert. Vanskelig å finne god fisk.
missLynch Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 Lag mat selv, så vet du hva du får i deg av sunnhet og næringsmengde. Vi bodde på mye hostels og baserte oss på å lage middag og lunsj selv, med mye salat, pasta, grønnsaker etc. Helt uproblematisk I Thailand er det lett å spise sunt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå