Lune Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Jeg begynner i ny jobb i februar, i vikariat på 1 år. Vi planlegger å begynne og prøve i juli, men nå er jeg usikker. Det er mulighet for fast ansettelse og jeg er usikker på om det er altfor tidlig å begynne så kort tid etter man har begynt i ny jobb. Hva tenker dere andre? (Jeg ble gravid på første forsøk sist, men det er ikke dermed sagt at jeg også blir det denne gangen).
Gjest Gjest_Idja Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Kommer an på - har dere tid til å vente? Jeg vil generelt anbefale å ikke bli gravid i vikariat (med mindre du har gått i mange vikariater på samme arbeidsplass), men om man har det travelt bør man ikke droppe drømmen om barn til fordel for jobb, akkurat... Men du kan ikke regne med fast ansettelse om du blir gravid i vikariatet.
Lune Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2015 Hva om jeg blir fast ansatt mellom feb og juli? Selvfølgelig kan vi vente, men om jeg ikke skulle bli fast ansatt så føles det litt waist..
Gjest Gjest_Idja Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Hva om jeg blir fast ansatt mellom feb og juli? Selvfølgelig kan vi vente, men om jeg ikke skulle bli fast ansatt så føles det litt waist.. Hvis du blir fast ansatt ville jeg "kjørt på" - men det kommer jo an på jobben, også. Det er litt vanskelig å gi generelle råd på dette. Personlig begynte jeg prøvingen med en gang jeg begynte i jobb, fordi i min jobb har det ingenting å si om jeg tar perm nå eller om 3 år. Begynn i jobben først, og vurder etterpå hva dere skal gjøre.
Lune Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2015 Jeg tenker mer på hva sjefen og de ansatte vil synes. Jeg bare hater å bli uglesett... Det skal sies at jeg ikke har tenkt å bli der i flere år. Bor i utlandet og skal flytte hjem om et par år.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Du har jo noen måneder på å bevise hva du er god for før du skal begynne å prøve....du kan jo ta en prat med sjefen når det nærmer seg sommer for å høre om mulighetene for fast ansettelse etter vikariatet. Si at du lurer fordi du må begynne å se deg om etter noe nytt dersom du ikke får bli etter vikariatet. Ellers sånn generelt råd fra meg er at det finnes mange jobber der ute og du har mange år foran deg i arbeidslivet, så jeg hadde ikke venta med å få treffe babyen min på grunn av jobb Anonymous poster hash: fa4ee...14f
Lune Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2015 Jeg for ta å føle litt på det. Det er heller ikke helt krise om det går 3 år i mellom barna, men lengre enn jeg ønsker meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå