AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Uff, jeg føler meg så teit nå altså. Dette er tredje gangen jeg kommer inn døra her hjemme med treningsbaggen... Har vært oppom hos treningssenteret tre ganger i løpet av i dag tidlig, og snudd uten å gå ut av bilen. Grunnen? Parkeringsplassen er nesten full! Noe som betyr at det er så mye folk der inne. Jeg er tjukk, ute av form, svetter og peser. Det er direkte FLAUT å trene slik foran andre. Så jeg snur bare, og kommer hjem Prøver igjen etterpå. Har bare tights, siden det ikke finnes vanlige treningsbukser i større størrelser enn medium. Jeg ser fæl ut! Men trene skal jeg. Bare ikke foran publikum! Noen andre som har det slikt? Og hvordan kan jeg bli kvitt denne angsten? Nå er det vel snart tid for meg å dra ut igjen og se om jeg kan trene nå... Anonymous poster hash: ce231...bfa
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Det sitter i hodet ditt. De aller aller fleste bryr seg ikke om deg, men er opptatt med sitt. Anonymous poster hash: 0451f...a20 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 De fleste trener om kvelden, så du kan vel stikke innom 06:00 på morgenen.Anonymous poster hash: 910f7...5f3
Timiwo Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Hei! Jeg trener på et ganske stort senter med mange medlemmer, de varierer fra å være tynne, normale, overvektige og veldig sterke/veltrente. Vet du hvilke av kategoriene jeg blir mest stolt av og ikke minst hvilke som motiverer meg mest?- De som har noen kilo ekstra, men jobber hardt for å få en bedre helse. - De som har hatt en sykdom/skade/handicap, men fortsatt trener for å bedre helsen både fysisk og psykisk. Jeg forstår godt angsten din! I starten hadde jeg selv angst da jeg var livredd for at andre skulle dømme meg for diverse ting jeg gjorde feil, at jeg så dum ut, at jeg var for lubben for tights osv. Men jeg kan love deg en ting - det blir bedre, faktisk mye bedre! Ikke tenk på hva andre tror eller tenker, du trener for ditt beste, for din helse og din kropp! Du har tatt et oppgjør om å få bedre livsstil, så ikke la angsten din hindre deg i dette. Jeg skal vedde på at den som tenker mest på hvordan du trener, puster og peser - er deg selv. De fleste er på trening for å trene, ikke for å kritisere og dømme andre. Jeg er sikker på at flesteparten ikke "legger merke" til deg engang, for de er så konsentrert med å få mest mulig ut av sin egen treningsøkt. Jobb med tankene dine, vri de fra å være noe negativt til å bli noe positivt :-) Det er din egen frykt og dine egne tanker som hindrer deg. Lykke til, dette vet jeg at du klarer! Tenk positivt og ha det gøy mens du er på treningsstudioet :-)
Pinto2013 Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 De fleste legger ikke merke til deg på treningssenteret, fordi de selv er der for å jobbe med sine mål, har sine utfordringer og sin grunn til å være der. Når jeg er på treningssenter, så tenker jeg ikke så mye over hvordan folkene ser ut. Det eneste jeg legger merke til er hvis jeg kjenner igjen noen, altså at de pleier å være der ofte på samme tid som meg selv. Da tenker jeg at de er flinke som trener så ofte, at de ikke gir seg. Jeg tenker noen få ganger over det hvis det er eldre mennesker som er på treningssenteret, da blir jeg inspirert og håper jeg kan være like flink til å være aktiv når jeg blir 70 år. Det samme kan man jo tenke med overvektige. Lurer på om jeg hadde vært like flink om jeg var overvektig? Kanskje, kanskje ikke. Uansett skal du være stolt av at du er der og gjør noe for deg selv og din helse. Kanskje finnes det noen få, umodne mennesker som bruker tid og energi på å se på og dømme andre, men det er egentlig mest flaut for de. Kan ikke si at de trener hardt og fokusert hvis de klarer å dømme et menneske som utfordrer seg selv for å oppnå bedre helse.
Odin-Den-Enøyde Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Ikke tenk, bare gå inn som om det skulle vært noe du har for vane å gjøre. Vil folk glo er det deres problem, ikke ditt. Treningssentrene er der jo for at folk skal komme i form og om du er overvektig vil jeg heller tro det er positivt om du går inn, kanskje til og med motiverende for andre i samme situasjon Ikke la deg skremme av at det kanskje er mange tynne og trente folk der, du har like mye rett på å være der som dem.
Anjatapinjata Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 det er jo akkurat de med noen kilo ekstra som fortjener all creds for å faktisk gjøre noe med det for å bedre egen helse! jeg blir bare motivert og glad inni meg når jeg ser sånt hvertfall:) trener selv med ei venninne som er overvektig men hun er superflink og jeg gleder meg til trening med henne. hun har også fortalt at de gangene hun trener alene er folk bare kjempe hyggelige, hjelper til hvis det trengs og kommer med oppmuntrende tilbakemeldinger! så kjør på!:D
Gjest Eurodice Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Det er egne treningssentre bare for kvinner mange steder. Kunne det være noe for deg, TS?
Jorah Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 SLUTT Å TULL! GÅ INN OG TREN! DU KLARER DET! Ta en økt om gangen og spis sunt så blir det bare bedre og bedre!
kisskissbangbang Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Der inne kommer det til å være tykke, tynne, utrente, trente, folk som gjør øvelser helt feil, de som har en skade og ikke gjør annet enn å tøye en skulder en hel økt ... med andre ord, du kommer til å forsvinne i mengden. Folk er der for å trene, og de tenker på seg sjøl. Bare gjør det, du kommer til å bli positivt overraska over hvor mye du blender inn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå