Gå til innhold

Dersom vi alle tenkte som muslimer...

Anbefalte innlegg

Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Greit, dette gjelder ikke alle muslimer - kun 70-80 % av dem (man skal ikke skjære alle over en kam). Men la oss si at vi alle tenkte som disse, og ønsket å forby krenkelser, hvilke krenkelser ville da en slik lov da omfavne?

Her er ting jeg blir krenket over i hverdagen:

- Negative karakteristikker av mennesker som røyker - eller har røyket hasj. Kritikk av alternative rusmidler - og de mennesker som benytter seg av dem - må derfor forbys.

- Negative karakteristikker av menn som gruppe. Ny-feminister krenker meg nesten daglig. Feminisme må derfor forbys.

- Blir direkte provosert over svenskers - og svensk medias - selvutslettende politiske korrekthet. Nyheter fra Svergie må derfor forbys.

- Usaklig kritikk av høyre-politikk er sinnsykt provoserende. Marie Simonsen må derfor få forbud mot å uttale seg i offentligheten.

- Det meste av musikk som går på radioen er direkte fornærmende mot min smak og min intelligens. Forby. Det samme gjelder filmene de sender på TV2 Filmkanalen, de er provoserende dårlige. Forby den kanalen.

- Provoserende at så mange kvinner lar seg dumme ned av rosa-blogger. Forby rosa-blogger.

- Folk som sidestiller alle religioner provoserer meg. Alle religioner er ikke like! Uttalelser av typen: "jeg misliker alle religioner like mye" må derfor forbys.

- Selvgode ny-ateister...å Gud, hvor provoserende de er. Å si at du "tror på vitenskapen" gjør deg ikke intelligent. 40 piskeslag.

Hva provoserer dere i hverdagen? Hvilke "krenkelser" går dere andre igjennom? Post dem her, så kan vi etterpå gjøre opp status over hvor omfattende en slik lov må bli for at det skal være rettferdig for alle.

Endret av Salvesen
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Salvesen
Skrevet

Vil også legge til at jeg er ganske krenket over at ingen så langt har svart i denne tråden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske fælt for mannen min å se kvinnfolk med større pupper enn meg i singlett, så det bør definitivt forbys!

Anonymous poster hash: e9fef...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Det faktum at du tror at alle muslimer tenker likt. Er litt skremmende

Anonymous poster hash: f261a...d7e
Gjest Salvesen
Skrevet

Det faktum at du tror at alle muslimer tenker likt. Er litt skremmende

Anonymous poster hash: f261a...d7e

Man har da gjort det temmelig klart at dette kun gjelder anslagsvis 70-80% av dem - og ikke "alle".

Skrevet

Du burde bli krenket av innlegg #4 hvor vedkommende ikke klarere å forstå hva du skriver, selv om det står 70-80% klarer han og trekke konklusjonen om at du mener 100%.

Nesten så jeg føler meg krenket på vegne av deg. Heldigvis er jeg en tolerant person så skal ikke drepe noen på grunn av det.

Skrevet

Jeg blir provosert over syklister som nesten kjører meg ned på fortauet. Jeg hater også syklister på veien når jeg kjører bil, fordi de treger. Sykling bør forbys

AnonymBruker
Skrevet

Bybanen i Bergen trenger også egne lover. Det er mye der som provoserer meg:

Folk som trenger seg inn uten å slippe folk ut først. 100 piskeslag

Folk som ikke trekker seg lengre inn i bybanen for å lage mer rom for andre folk som skal inn. 50 Piskeslag

Folk som ikke flytter seg av pinnen når du prøver å komme forbi, kanskje 2 cm max som om det er noe hjelp i det. Hiv i fengsel

Folk som okkuperer setet ved siden av seg med veske, poser, sekk, osv. Brenn gjenstandene

Folk som ikke gir bort setet sitt for folk som tydeligvis trenger den mer enn dem selv. Eldre, folk på krykker osv. Hiv dem ut av bybanen og gi dem forbud mot kollektiv transport

Høylytte, bråkete fjortiser som hopper rundt, fniser, tuller, sitter på ryggen til hverandre og lignedene. Samme straff som ovenfor.

Anonymous poster hash: d18bc...c9d

• Liker 1
Gjest Thai clinch
Skrevet

De høye, mørke og veltrente mennene i Dressmannreklamen provoserer meg og krenker meg voldsomt. Sikkert fotomanipulert også :opplyser: Jeg krever at denne reklamen forbys sporenstreks :regler:

AnonymBruker
Skrevet

Det provoserer meg at enkelte menn røyker seg impotente på noe så trivielt som rusmidler.

Anonymous poster hash: 1ea8a...b87
Skrevet

Hva provoserer dere i hverdagen? Hvilke "krenkelser" går dere andre igjennom?

- At ingen muslimer vil besøke meg fordi jeg har et bilde av en gris et sted hjemme.

- At jeg ikke kan gå i fred sammen med homofile venner på Grønland (Oslo).

- At jeg ikke vet om kjøttet jeg spiser er halalslaktet.

- At jeg som kvinne ikke kan gå lettkledd steder i Oslo uten å bli trakassert/voldtatt av menn fra en annen tidsalder (middelalderen).

• Liker 1
Gjest Salvesen
Skrevet

Det provoserer meg at enkelte menn røyker seg impotente på noe så trivielt som rusmidler.

Det syns jeg var krenkende sagt av Dem, men samtidig syns jo De det motsatte er krenkende. Så hvordan skal vi løse det her? Kanskje vi rett og slett bare bør forby alt snakk om rusmidler fra alle sider av debatten?

Gjest Salvesen
Skrevet

Å bli avvist på byen er også ganske krenkende.

AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg var krenkende sagt av Dem, men samtidig syns jo De det motsatte er krenkende. Så hvordan skal vi løse det her? Kanskje vi rett og slett bare bør forby alt snakk om rusmidler fra alle sider av debatten?

De gjeldende rusmidlene er jo per definisjon forbud så det er først og fremst det jeg forholder meg til. Men som kvinne finner jeg det krenkende at en mann velger dop over kjærlighet.

Gjest Salvesen
Skrevet

De gjeldende rusmidlene er jo per definisjon forbud så det er først og fremst det jeg forholder meg til. Men som kvinne finner jeg det krenkende at en mann velger dop over kjærlighet.

Problemet er bare at undertegnede finner det krenkende at gjeldende rusmidler skal være forbudte - derfor må de bli lovlige. Men det ville sikkert De finne krenkende, så hva skal man gjøre? Undertegnede finner det også krenkende at De finner det krenkende at en mann velger dop over kjærlighet. Så her støter vi på et paradoks. En av oss må bli gitt krenkelsesmonopol.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er bare at undertegnede finner det krenkende at gjeldende rusmidler skal være forbudte - derfor må de bli lovlige. Men det ville sikkert De finne krenkende, så hva skal man gjøre? Undertegnede finner det også krenkende at De finner det krenkende at en mann velger dop over kjærlighet. Så her støter vi på et paradoks. En av oss må bli gitt krenkelsesmonopol.

Jeg er kvinne og den svake part, herved kvoteres monopolet over til meg. Død over rus!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet man tilslutt oppdager er at måten den jevne nordmann lever sine liv på er i strid med koranen. Det gjør oss til vantro. Og behandlingen man kan utsette de vantro for er ikke i tråd med menneskerettighetene, for å si det forsiktig.

Behandlingen de vantro blir utsatt for i muslimske land er ille.

Anonymous poster hash: 999aa...640

• Liker 1
Skrevet

Problemet med sunni-muslimer er denne voldsomme herrefolksmentaliteten de har.

Det skal ingenting til for at de blir krenket, og at deres ære blir fornærmet.

De forventer å bli respektert kun fordi de er muslimer.

Egentlig litt rasistisk av dem. Akkurat som om jeg skulle kreve å bli respektert fordi jeg er hvit.

Anonymous poster hash: e8075...6e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble dypt krenket da passet skulle fornyes. Damen i hijab spurte om hårfarge. Mørk blond, svarte jeg. Hun så på meg gjennom luken og sa: tror vi skriver gråspettet.

Hun hørte ikke på mine protester og viste ingen empati for den opplevelsen jeg hadde over å bli fornærmet og krenket. Hun forsto ikke at blondt hår var endel av min identitet. I flere tiår. Og så skulle jeg høre høre dette fra et menneske som selv satt der og skjulte sitt eget hår!

De vil høre fra min frisør, sa jeg og marsjerte ut av politihuset.

Skrevet

Trådstarter viser til en undersøkelse der opptil 30% av muslimene ikke ønsker å forby krenkelser. Hvordan tolker vi dette? Er det fordi denne gruppen ikke opplever krenkelser? Eller kanskje de til tross for opplevd krenkelse ikke ønsker forbud?

Eller er forklaringen så enkel at denne gruppen består av dårlige muslimer...Jeg føler meg selvfølgelig krenket over min manglende forståelse. Og hvis noen her heller ikke forstår meg, så blir det som å strø salt i sårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...