Gå til innhold

Likar du eventyrspel?  

1 stemme

1. 1. Likar du eventyrspel?

• Hæ?
      1
    • Jepp
      13
    • Kun peik-og-klikk varianten
      0
    • Kun teksteventyr/Interactive fiction
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er berre litt nyfiken eg, altså, om de har sansen for denne genren...

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

*sukk* Jeg husker jeg spilte King's Quest 1 på gutterommet sent på 80-tallet. Fattern hadde nettopp kjøpt en PC uten harddisk og 4 fargers CGA-skjerm.. Eventyrspill er vel det jeg har spilt mest av på PCen tror jeg.

Unnskyld meg men..*snufs*

Skrevet

Liker veldig godt feks Den lengste reisen, Myst og Timelapse! Alice in Wonderland er også bra, men litt mer action der.

Gjest GreenSky
Skrevet

Fantasy og eventyr er jo ikke helt det samme. Men fantasy liker jeg, særlig rollespill som Baldurs Gate, osv.

Skrevet
Fantasy og eventyr er jo ikke helt det samme. Men fantasy liker jeg' date= særlig rollespill som Baldurs Gate, osv.

Samme her. Har spilt veldig mye MMORPG som Dark age of Camelot og Horizons.

Skrevet

Quest for Glory 1 (ega)

BG2

Final Fantasy 7

Black Cauldron (for barn)

Kjempe bra eventyr. Når jeg får meg dame skal hun tvinges til å spille FF7 :sjarmor: Men ellers kan jeg være kritisk til fantasy genren. Den tror litt for ofte at man kan lage bra fantasi ut fra ingenting, også er det ofte action og ikke fantasi det handler om.

Fable kommer snart og ser ut som et lovende rpg der man kan gjøre alt mulig. Det het Project Ego før. feks Du starter som liten, og du har alltid et viss forhold til mennesker rundt deg(det kommer senere i videoen under), du kan gifte deg etc

http://www.gamespot.com/xbox/rpg/fable/media.html

Se på Official Movie 1

Gjest gjesta
Skrevet

Har absolutt sans for eventyrspill. Det første jeg spilte var Zork. Ble helt hektet og satt i mange timer. Ble lite søvn en periode. Så ble det Riven, Grim Fandango, Monkey Island og mange flere. Synd at det lages så få. Gleder meg til Drømmefall.

Skrevet

Synd det blir laget så få eventyrspill! Jeg har mange spill som jeg spiller om igjen, syns det er litt stas jeg, da. En film kan man jo se om igjen flere ganger, og hvis historien i spillet er bra, blir opplevelsen bra.

Akkurat nå spiller jeg om igjen Gabriel Knight 3 - lettere influert av all diskusjonen rundt denne Da Vinci-koden-boka.

Mine favoritter:

- Quest for Glory-serien

- King's Quest-serien

- Gabriel Knight-serien

- Myst

- Day of the Tentacle

- The Pandora Directive

- Grim Fandango

- Black Dahlia

- Monkey Island-spillene

Skrevet

Det blir jo stadig produsert reine teksteventyr, i stil med Infocom-spela. Mykje gratis - har ingen lenker til det, men om du søker på 'interactive fiction' dukkar det opp ein del.

Ei lenke som kanskje kan vera interessant (nett funne ho sjølv) er http://www.adventuregamers.com/

Ser i alle fall interessant ut, og du kan finna spel for nedlasting.

Skrevet
Fantasy og eventyr er jo ikke helt det samme. Men fantasy liker jeg' date= særlig rollespill som Baldurs Gate, osv.

:Nikke:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Gudene vet hvor mange timer jeg og playstation har tilbragt sammen over en hyggelig omgang FFVII-X :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...