AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Del Skrevet 9. januar 2015 Det skal være juletrefest i barnehagen på søndag, og vi skal ha med kake. På invitasjonen står det at pga allergi må kaken ikke inneholde jordbær (greit nok) og heller ikke ferske egg. Mulig det er et dumt spm, men hva menes med det? Jeg husket ikke å spørre i går og vi skal ikke i barnehagen i dag. Har ikke lyst til å ta med en kake som kan gjøre noen veldig syke...Anonymous poster hash: 2e5d0...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 9. januar 2015 #2 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Hva med å lage kake uten egg? Da har du sikret deg Endret 9. januar 2015 av Havmus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. januar 2015 #3 Del Skrevet 9. januar 2015 I utgangspunktet ville jeg tro at det betyr at evt. kake med egg må være godt stekt helt gjennom. (Altså at ikke noe av egget er rått inne i kaka.) Men du kan jo ta en telefon til barnehagen og spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. januar 2015 #4 Del Skrevet 9. januar 2015 Det betyr at du må lage en kake uten egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 9. januar 2015 #5 Del Skrevet 9. januar 2015 Det er noen som tåler egg så lenge de ikke er rå, men hvis det er det som er tilfelle er det rart det ikke står "rå egg". Jeg ville tatt en telefon til avsender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Del Skrevet 9. januar 2015 Det betyr at du må lage en kake som stekes, om du skal ha egg i den Anonymous poster hash: ca82a...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Del Skrevet 9. januar 2015 Presisjon og presishet er en dyd.Anonymous poster hash: 72042...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Del Skrevet 9. januar 2015 Det betyr at ukesgamle egg er greit! Neida. Det er noen som ikke klarer å være presise når de skal formulere seg. Jeg ville spurt om de mener rå egg eller bare laget en kake uten egg. Anonymous poster hash: 17e81...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaHP Skrevet 9. januar 2015 #9 Del Skrevet 9. januar 2015 Kanskje de mener at det går greit med eggepulver (som finnes i ferdigpakker), men ikke ferske egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 9. januar 2015 #10 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg tolker det dit at egg må stekes om det skal være i kaken. Altså ikke lage f.eks. krem med egg i oppå kaken. Ta en telefon og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 9. januar 2015 #11 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg regner med at det er som kusinen min. Hun kan spise kake om det er egg i røren og den er stekt, men tåler ikke egg om det er i glasuren. (altså tåler ikke rått egg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Del Skrevet 9. januar 2015 En utrolig dum formulering. Eggene er da like ferske (eller ikke ferske) om kaken stekes eller ei. Fersk betyr jo overhodet ikke det samme som rå. Anonymous poster hash: e1453...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Del Skrevet 9. januar 2015 De må nok mene rå egg. Egg du kjøper i butikken er ikke ferske.Anonymous poster hash: 11d40...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Del Skrevet 9. januar 2015 De må nok mene rå egg. Egg du kjøper i butikken er ikke ferske.Anonymous poster hash: 11d40...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Del Skrevet 9. januar 2015 Her er det så mange tolkninger at jeg ville ha kjeftet på lavmålspersonen som kom med den uklare og veldig upresise meldingen ut til foreldrene! Typisk de som ikke kan språket bra og som ikke er så nøye på det...håpløst.Anonymous poster hash: 72042...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. januar 2015 #16 Del Skrevet 9. januar 2015 Det betyr kake uten egg, fordi noen har egg allergi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #17 Del Skrevet 9. januar 2015 Hei, ts her! Har fundert litt på det og kommet fram til at jeg uansett baker en kake uten egg til søndag, så får jeg heller spørre i etterkant hva som egentlig menes. Barnet/barna dette gjelder går ikke på samme avdeling som vårt barn, så har ingen erfaring fra tidligere.Anonymous poster hash: 2e5d0...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #18 Del Skrevet 9. januar 2015 Her er det så mange tolkninger at jeg ville ha kjeftet på lavmålspersonen som kom med den uklare og veldig upresise meldingen ut til foreldrene! Typisk de som ikke kan språket bra og som ikke er så nøye på det...håpløst.Anonymous poster hash: 72042...25f Hvorfor kjefte? Hva med å heller gi en kommentar til vedkommende for å få det oppklart, rart det blir krig Anonymous poster hash: b7fd4...7f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asso Skrevet 9. januar 2015 #19 Del Skrevet 9. januar 2015 Merkelig skrevet.. "Ferske egg" er jo nesten det ideelle å bake med.. Og det betyr heller ikke rå egg. De får øve seg på konkretiseringen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå