Gjest Christina146 Skrevet 9. januar 2015 #1 Del Skrevet 9. januar 2015 Holder på med pH verdier, og skjønner ikke helt dette med beregning med -log. Har prøvd på google men hjalp lite. Så. Hvordan regner man ut f. eks pH = -log[H3O+] pOH= -log[OH-] Hva er egentlig teorien bak log? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 9. januar 2015 #2 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Lenge siden jeg hadde matte og kjemi (3MX og 3 KJ), og jeg husker ikke hvordan log-systemet var. Men hvis du bare vil finne pH'en, så kan du taste inn dette på en litt avansert kalkulator (for eksempel Casio eller Texas, men finnes også kalkulatorer med log på nettet og kalkulatorer som man kan laste ned til mob). Bare å taste minus-tasten, log-tasten og konsentrasjonsverdien. Brukte aldri så mye krefter på å forstå log. Jeg bare godtok at det er noe som finnes og som man kan regne med. Endret 9. januar 2015 av norw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina146 Skrevet 9. januar 2015 #3 Del Skrevet 9. januar 2015 ååh. Takk, godt jeg har Casio da. Fikk litt fnatt når læreren sa det, har nemlig bare P matte i bakgrunn (tar 1T pluss 1R til sommeren igjen). Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå