'Lilly' Skrevet 2. august 2004 #1 Skrevet 2. august 2004 Vi har bestemt oss for å selge rekkehuset vi bor i nå, og kjøpe en enebolig. Hva lønner seg å gjøre først? Selge rekkehuset? Eller kjøpe eneboligen? :klø:
Veronal Skrevet 2. august 2004 #2 Skrevet 2. august 2004 Det kommer an på hvor lett-solgt huset deres er, hvilke finansielle marginer dere har og om dere har nerver av stål.
Tusenfryd Skrevet 2. august 2004 #3 Skrevet 2. august 2004 Vi har hatt litt diskusjoner om dette her i huset. Det blir til at vi selger først, så vi vet hva vi har å kjøpe for. Dersom vi må ut før vi kan overta, koster en etteromsleilighet i Oslo sentrum opp mot en 15000,- (appartementhotell o.l.) og da får vi leve med det. Det er tross alt billigere enn å brenne seg og sitte plutselig med to hus som man må betale på, eller enda verre, ikke få solgt (til den prisen man må ha). Vi har også venner med en for tiden tom leilighet, så vi er uansett berget. For kjøp av nestbest bolig når vi skal bo der "resten av livet" det gidder jeg ikke.
Gjest Lea Skrevet 2. august 2004 #4 Skrevet 2. august 2004 Jeg ville nok solgt først, om jeg ikke hadde masse penger da. Lurt å ha en nødløsning hvis det ikke skulle ordne seg med ny bolig innen overtagelsen. Har dere et sted der dere kan bo en liten stund? Møbler o.l. kan dere få oppbevart på et eller annet lager.
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #5 Skrevet 2. august 2004 vi underskrev kontrakt om forbehold om salg. megler tok både hus og leilighet, så det ble ike noe problem. Gikk en mnd ekstra før byggmeter fikk pengene for huset. +noen renter da på en mnd
Plonk Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Det spørs jo virkelig hvor kresen du er. Hvis du har høye krav til huset du vil kjøpe, er det best å kjøpe først, ellers kan du jo risikere å sitte der uten noe å flytte inn i når den nye eieren overtar huset ditt. Da vi kjøpte huset vårt, hadde vi vært på sikkert hundre visninger og brukt nærmere et halvt år. Jeg ville aldri i livet ha solgt huset først og risikert å stå på bar bakke, eventuelt å måtte leie noe og flytte to ganger... Hvis boligmarkedet holder seg sånn det har gjort de siste årene, er det ingen fare med å kjøpe først og selge etterpå. Jeg har gjort det selv, og selv om markedet da var mye roligere enn det vanligvis er, gikk det fint og var ikke spesielt nervepirrende. Hvis det er viktig å vite hva du vil få for huset ditt, er det jo bare til å bestille en takstmann med en gang. De færreste selger under takst i disse dager. Og så kan du jo ta det som en hyggelig overraskelse dersom huset går for langt over takst.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Jeg ville definitivt solgt først. Dere har et rekkehus, det er vel lettsolgt? Spesielt hvis det er et barnevennlig og populært sted.Hvor vil dere flytte? Anonymkode: 6bb76...fdc
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville definitivt solgt først. Dere har et rekkehus, det er vel lettsolgt? Spesielt hvis det er et barnevennlig og populært sted.Hvor vil dere flytte? Anonymkode: 6bb76...fdc Rimelig sikker på at de har flyttet for lengst. Kanskje til og med flere ganger. Anonymkode: fd6b1...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rimelig sikker på at de har flyttet for lengst. Kanskje til og med flere ganger. Anonymkode: fd6b1...0d5 Haha! Hva ER det med alle disse eldgamle trådene som blir plukket frem? 😂 Anonymkode: 40701...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå