AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Ikea påstår at det tar 5 minutter å sette sammen de nye møblene, men det er bare tull. Sjekk denne videoen. Generelt er kvaliteten på Ikea elendig. Hvorfor handler folk der? Hvorfor er kjeden så populær i så mange land? Lave priser? Anonymous poster hash: ea2f9...340
Doge Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Syns folka i videoen kløna fælt. Dessuten så liker jeg at det tar mer enn 5 min å sette sammen et møbel. Det er jo litt av moroa De fleste av IKEAs varer er av god kvalitet som vater lenge til en god pris. Og de er flinke til å tenke på design og funksjonalitet. Derfor er IKEA populære. 22
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 De fleste av IKEAs varer er av god kvalitet som vater lenge til en god pris. Og de er flinke til å tenke på design og funksjonalitet. Derfor er IKEA populære. Hør på hva mannen i videoen sier. Kvaliteten er dårlig og skrøpelig. Anonymous poster hash: ea2f9...340
Doge Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Hvorfor er hans mening mer riktig enn min (og alle jeg kjenner sin) erfaring? Hadde han hatt rett hadde IKEA vært konkurs for lenge siden. 21
Guybrush Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Ikea påstår at det tar 5 minutter å sette sammen de nye møblene, men det er bare tull. Sjekk denne videoen. Generelt er kvaliteten på Ikea elendig. Hvorfor handler folk der? Hvorfor er kjeden så populær i så mange land? Lave priser? Anonymous poster hash: ea2f9...340 5 minutter baserer seg på optimal oppsetting, jeg kan garantere deg at en kan finne mennesker som kan gjøre dette på 5 minutter. På lik linje med at man kan finne kløner som ikke evner å gjøre det overhodet. Ikea opererer med effektivisering. Har du noe som helst kunnskap hva møbler og tilbehør kostet i snitt før firma som IKEA kom på banen? Og hvor lang leveringstid som var/er normalen? Hva mener du egentlig med at kvaliteten er elendig? Jeg har bygget kjøkken og opplevde langt mindre trøbbel med ikea sine systemer enn andre. IKEA er billigere, har svært mye på ett sted, har normalt sett 0 ventetid på leveranse og de har mye som ville kostet langt mer hos andre. 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Gode poeng. Tar tilbake kritikken. Bortsett fra det med noe misvisende markedsføring når de sier at det tar 5 minutter uten verktøy. Da må man forvente at det går veldig raskt også for vanlige folk, og ikke bare for eliten. Anonymous poster hash: ea2f9...340 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Jeg liker ikke ikeamøbler, synes de ser så billige og sjelløse ut. Føler også at kvaliteten er helt elendig. Har noen skap som er umuige å få i vater, dørene blir skjeve og ser helt jævlige ut, har prøvd selv å få de rett og en som jobber som møbelsnekker, han bare kløde seg i hue og lurte på hva slags ræl dette var. Har også et kjøkken fra ikea, og aldri mer sier jeg... Anonymous poster hash: b0cc5...7e9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Jeg liker ikke ikeamøbler, synes de ser så billige og sjelløse ut. Føler også at kvaliteten er helt elendig. Har noen skap som er umuige å få i vater, dørene blir skjeve og ser helt jævlige ut, har prøvd selv å få de rett og en som jobber som møbelsnekker, han bare kløde seg i hue og lurte på hva slags ræl dette var. Har også et kjøkken fra ikea, og aldri mer sier jeg... Anonymous poster hash: b0cc5...7e9 Og jeg har nå mitt tredje Ikea-kjøkken. Jeg har montert alle selv (er kvinne). Ikea har etter min mening en uslåelig kvalitet - sett i forhold til pris, selvfølgelig. Men fortell meg gjerne hvor man får møbler av bedre kvalitet, men til samme pris som Ikea? Anonymous poster hash: 29a3e...4b1 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 haha, noobs Anonymous poster hash: 38f96...c7b 2
SjiraffenLaffen Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Å sette sammen Ikea møbler er jo som å bygge lego :D trenger jo nesten ikke se på bruksanvisningen engang, super enkelt og lett å forstå. 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Jeg liker ikke ikeamøbler, synes de ser så billige og sjelløse ut. Føler også at kvaliteten er helt elendig. Har noen skap som er umuige å få i vater, dørene blir skjeve og ser helt jævlige ut, har prøvd selv å få de rett og en som jobber som møbelsnekker, han bare kløde seg i hue og lurte på hva slags ræl dette var. Har også et kjøkken fra ikea, og aldri mer sier jeg... Anonymous poster hash: b0cc5...7e9 Vi har et ekslusivt dyrt designkjøkken til 270 000,- hjemme og et billig ikea kjøkken til ca en tidel av prisen i leiligheten vår på fjellet og jeg må dessverre si at Ikea-kjøkkenet er av myyyye bedre kvalitet enn det vi har hjemme. Anonymous poster hash: f2566...36f 12
79kreps Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Pakker du ut alt, finner frem verktøy og ser igjennom monteringsanvisningen før en begynner så går det ganske så raskt å montere møbler fra ikea. Og om en møbelsnekker ikke skjønte seg på Ikeamøbler så hadde jeg ihvertfall ikke benyttet meg av denne personen. Har du skjevt underlag når du skal montere, så er det jo en sjanse for dette dette forplanter seg videre. Jeg har en god del Ikeamøbler, og må si meg godt fornøyd med disse. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Jeg kjøper ikke møbler på Ikea og forventer å ha de til jeg blir gammel ihvertfall og det er helt greit. Man har ikke alltid masse penger til å bruke på inventar, så da er Ikea greit nok. Når jeg vil ha "årgangsmøbler" så går jeg andre steder og legger mer penger i møblene og det er sjelden jeg angrer på det. Ikea er billig og kvaliteten er deretter, rett og slett. Overflatene er svake, skaller av eller løsner, blir ripete bare man ser hardt på de. Skap kan man bare glemme å demontere for å flytte, de tåler det ikke. De blir slarkete, sponplatene er dårlig kvalitet og sprekker etc. Bokhyllene sagger og deler som passer neste, men ikke helt sammen. Jeg innrømmer glatt å ha kjøpt møbler til barnerommene på Ikea, av praktiske og økonomiske grunner, men ungene vokser nå ut av disse møblene før de blir helt ødelagt likevel.. Anonymous poster hash: a83c8...371 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Vi har et ekslusivt dyrt designkjøkken til 270 000,- hjemme og et billig ikea kjøkken til ca en tidel av prisen i leiligheten vår på fjellet og jeg må dessverre si at Ikea-kjøkkenet er av myyyye bedre kvalitet enn det vi har hjemme. Anonymous poster hash: f2566...36f Jeg skal snart ha nytt kjøkken... Kan du si hvilket designkjøkken det gjelder som dere hadde dårlig erfaring med? Ble det montert av dere eller leverandør?Anonymous poster hash: 36625...853
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 For 6 år siden flyttet jeg sammen med mannen, da innredet vi hele huset med møbler fra IKEA. Noen år senere flyttet vi i ett nytt hus og innredet boligen med DYRE møbler fra Bohus. IKEA møblene overtok svigerforeldre mine da deres leilighet nylig hadde brent til grunn. Bohus møblene kollapset en etter en. føtterne på spisestuestolene knakk, vitrineskapet knakk sammen med masse glasstøy i, sofaen ble så nedsittet så det gikk ikke ant å sitte i det osv. Det eneste vi har igjen av Bohusmøblene er sengene og et salongbord og møblene er bare 2 år gamle. IKEA møblene har svigerforeldre mine fortsatt og ser fortsatt ny ut. I tillegg så har de vært med på hele 3 flyttinger og er like bra idag! Bohus er et annet kapittel, og de møblene ble montert av møbelmontører fra Bohus! Nå har vi en sofa i stua fra Skeidar som er 1 og et halvt år gammel, fått godkjent reklamasjon og venter på en ny. I TV stua har vi en IKEA sofa som er like fin idag som når den ble kjøpt for 2 år siden! Etter våre erfaringer så er det alltid IKEA som er beste både på kvalitet og pris, bortsett fra kontinentalsenger som vi kjøper hos Bohus Anonymous poster hash: 89257...be4 4
Gjest Blondie65 Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 Generaliseringer er noe dritt. IKEA er god på de enkle møblene som Billy hyller, kommoder o.l. Soafene deres liker jeg ikke, jeg har tilgode å finne sofa som både er god å sitte i og som ser pen ut. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente av en rammemadrass når det gjelder livstid, men min 12 år gamle Sultan er nok i ferd med å dø. Når jeg skal møblene på nytt, blir det fortsatt bruktkjøp fra Finn, mye IKEA og litt arvegods. Men det blir aldri IKEA sofa på meg.
missdior Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 Har man skrudd sammen ett ikeamøbel har man skrudd sammen alle 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Jeg kjøper ikke møbler på Ikea og forventer å ha de til jeg blir gammel ihvertfall og det er helt greit. Man har ikke alltid masse penger til å bruke på inventar, så da er Ikea greit nok. Når jeg vil ha "årgangsmøbler" så går jeg andre steder og legger mer penger i møblene og det er sjelden jeg angrer på det. Ikea er billig og kvaliteten er deretter, rett og slett. Overflatene er svake, skaller av eller løsner, blir ripete bare man ser hardt på de. Skap kan man bare glemme å demontere for å flytte, de tåler det ikke. De blir slarkete, sponplatene er dårlig kvalitet og sprekker etc. Bokhyllene sagger og deler som passer neste, men ikke helt sammen. Jeg innrømmer glatt å ha kjøpt møbler til barnerommene på Ikea, av praktiske og økonomiske grunner, men ungene vokser nå ut av disse møblene før de blir helt ødelagt likevel.. Anonymous poster hash: a83c8...371 Det kommer veldig an på hvilke Ikea-møbler. Vi har to spisebord fra Ikea, Norden og Ingatorp. Norden har fantastisk kvalitet og overflaten ser stadig ny ut, mens Ingatorp ser herja ut etter et par år. Og Norden er faktisk billigere enn Ingatorp. Når det gjelder skap, så sier det seg selv at sponplater ikke tåler all verdens. Det har ingenting med Ikea å gjøre. Det er spon! Det samme problemet har du med sponplater fra andre møbelleverandører. Du snakker også om bokhyller som om det var én ting. Vi har sverget til Ivar siden vi var barn, har delvis arvet hyller og de har vært gjennom det meste, inklusive tre flyttinger og blitt brukt på bad, kjøkken og til tidvis oppbevaring av svært tunge ting. Treet har blitt mørkere med årene, men ellers er det absolutt ingen tegn til slitasje. Systemet kan enkelt endres etter behov. Noe tilsvarende hadde ikke vært mulig med andre bokhyller eller spesialdesignede. Anonymous poster hash: 5174a...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Jeg skjønner ikke hvordan de andre møbelkjedene kan overleve med Ikea som konkurrent. Mener å huske fra barndommen at når vi kjøpte fra Ikea, var det flatpakkede møbler som man måtte skru sammen. Når man kjøpte fra Møbelringen, Bohus etc, var det dyrere møbler, men de var ferdig monterte. Men sist jeg kjøpte noe på Bohus, kom det jammen også flatpakket, likevel var det svært dyrt, de slår ikke av på prisen (som Ikea gjør) selv om kunden må gjøre alt selv. Takke meg til Ikea, for de praktiske bruksmøblene som hjemmet trenger. Så kan jeg heller supplere med noe spesielt og unikt fra loppis/arv/auksjon/designbutikk innimellom. Anonymous poster hash: a0509...a42 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå