Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår på 9 uker er veldig aktiv og "tilstede" i alt. Hun elsker å se på lys og tv og alt som fenger. Derfor er det ikke særlig lenge av gangen hun vil holde øyekontakt. Hun smiler og hviner til oss, og har tydelig kontakt, men så vil hun fort snu hodet og se på noe annet. På dagtid kan hun ligge og tøyse med meg i flere minutter, og da har vi øyekontakt hele tiden. Men om kvelden når hun er sliten er det som om hun "nekter" å se på meg, og virrer hodet til alle andre steder. Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 988e8...d4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jenta di prøver nok å fortelle deg at hun er sliten. At hun ikke orker noe særlig med øyekontakt da..

Anonymous poster hash: 7d4f9...415

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2015 den 1.39):

Jenta vår på 9 uker er veldig aktiv og "tilstede" i alt. Hun elsker å se på lys og tv og alt som fenger. Derfor er det ikke særlig lenge av gangen hun vil holde øyekontakt. Hun smiler og hviner til oss, og har tydelig kontakt, men så vil hun fort snu hodet og se på noe annet. På dagtid kan hun ligge og tøyse med meg i flere minutter, og da har vi øyekontakt hele tiden. Men om kvelden når hun er sliten er det som om hun "nekter" å se på meg, og virrer hodet til alle andre steder. Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 988e8...d4a

Hei. Hadde du noe grunn til å bekymre deg, eller gikk dette seg til etterhvert? 

Anonymkode: d0009...f44

Skrevet

Det høres helt normalt ut. Det virker som at hun er trøtt på kvelden, og det er jo helt naturlig. Andre barn viser kanskje trøtthetstegn ved å stirre ut i luften. Og andre barn igjen viser aldri særlig trøtthetstegn men blir bare plutselig overtrøtt. 

Det høres ut som at dere har fin kontakt i tillegg til at barnet er nysgjerrig på verden rundt. Virkelig helt normalt! Hvis du ikke føler deg betrygget er det uansett veldig lavterskel å bare ringe helsesøster. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...