AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Jeg syns det er dumt at foreldre(eller andre) hjelper barna sine inn på boligmarkedet. Jeg mener at alle burde få lik mulighet uavhengig av bakgrunn, så derfor burde alle stå likt og klare seg selv. Hva mener dere? Anonymous poster hash: aab0e...c0b 4
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Jeg kommer til å hjelpe sønnen min når den tid kommer så får du bare mene hva du vil! 16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Boligprisene stiger naturlig sett, og det å forby å hjelpe sine barn inn er ganske drøyt. Jeg ville nok ha gjort det når jeg får mine barn. Jeg studerer i Oslo, og bor pokkers langt unna slik at jeg kan bruke lite på bolig. Det blir lange turer fram og tilbake, men jeg overlever, og det gjør DU og...Anonymous poster hash: 77d8a...94b 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Og en annen ting, de fleste vil jo flytte til storbyer som Oslo, Bergen, Stavanger, og Trondheim. Med stor etterspørsel kommer det selvfølgelig større pris, hvis du ikke har råd så må du nok bare bo litt lenger utenfor sentrum.Anonymous poster hash: 77d8a...94b 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Det burde heller være mindre lønnsomt å være på boligmarkedet. Skatt på utleie og en eiendsomskatt som skal ha somformål å regulere boligprisene. Det er lite av dette som kan flyttes over på leietakere da de fleste uteleiere allerede krever opp i mot max. Det vil heller ikke føre til økt trykk på boligmarkedet slik noen har påstått, fordi alle som i dag har råd til å kjøpe, har allerede kjøpt.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Alle unge må lære seg at ikke alle kan få alt. Noen er "rike" mens andre er "fattige". At de "fattige" ikke liker at de "rike" får hjelp av foreldrene får være deres problem. Jeg akter å hjelpe mine unger da vi har midler til det. Jeg bryr meg ikke om at enkelte ikke klarte å spare litt...Anonymous poster hash: 7f0ce...3fa 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Er du kommunist TS?Anonymous poster hash: b05cd...f31 12
Gjest HeiHade Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Forbud mot ditt og forbud mot datt. Jeg mener at visse ting må folk kunne få bestemme selv over eget liv i et såkalt fritt land. Måte på. 16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Nei. Et slikt forbud burde ikke komme. Det er bra noen foreldre hjelper barna inn. Og jeg er på leiemarkedet selv, uten muligheter for å bli hjulpet inn av foreldre. Anonymous poster hash: e4ff8...829 2
Guybrush Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Jeg syns det er dumt at foreldre(eller andre) hjelper barna sine inn på boligmarkedet. Jeg mener at alle burde få lik mulighet uavhengig av bakgrunn, så derfor burde alle stå likt og klare seg selv. Hva mener dere? Anonymous poster hash: aab0e...c0b Hva jeg mener om en slik tankegang? Det du sier er kommunisme. Hva tror du egentlig er poenget med å jobbe, ta utdannelse og spare om ikke for å sikre seg selv og sin familie? Hvis vi alle ifølge deg skal stille "likt" er vi nødt til å ha samme utdannelse, samme jobb, samme inntekt og samme formue. Skal du tvinge alle til å sløse like mye også slik at ikke de som sparer "får lik mulighet"? Problemet med boligpriser skyldes ikke noe av det du her tar opp - men derimot at politikere forbyr boligutbygging og innfører nye regler som gjør det svært mye dyrere. Om det bygges mye mindre enn hva markedet trenger vil prisene alltid fyke til værs. 8
Guybrush Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Det burde heller være mindre lønnsomt å være på boligmarkedet. Skatt på utleie og en eiendsomskatt som skal ha somformål å regulere boligprisene. Det er lite av dette som kan flyttes over på leietakere da de fleste uteleiere allerede krever opp i mot max. Det vil heller ikke føre til økt trykk på boligmarkedet slik noen har påstått, fordi alle som i dag har råd til å kjøpe, har allerede kjøpt. Det er rimelig naivt å tro at dette er tilfellet. Hovedformålet er å skaffe penger til politikere for å sikre seg gjenvalg og dekke opp de enorme kostnadene i velferdsstaten. Hverken mer eller mindre. For disse reduserer overhodet ikke prisen på leie eller kjøp. Intensjoner er 0, resultat er alt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Jeg syns det er dumt at foreldre(eller andre) hjelper barna sine inn på boligmarkedet. Jeg mener at alle burde få lik mulighet uavhengig av bakgrunn, så derfor burde alle stå likt og klare seg selv. Hva mener dere? Anonymous poster hash: aab0e...c0b Herregud hvor dumt. At foreldrene jobber som pokker for og gi barna sine et kjempe bra start i livet så skal dette være negativt? Mens du ser foreldre som røyker bort pengene fordi dem ikke sparer til barna sine osv. La nå foreldrene gjøre sine egne valg om dem vil hjelpe barna eller ikke. Høres ut som du er en som bruker pengene dine på deg sjøl istedenfor og spare/hjelpe barna sine i den beste investeringen dem kommer til og gjøre i livet. Anonymous poster hash: 13380...13a 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Jeg mener det burde være forbud mot å starte meningsløse tråder på internettfora... Anonymous poster hash: 6b7e1...ab4 6
PoisonIwy Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Jeg syns det er dumt at foreldre(eller andre) hjelper barna sine inn på boligmarkedet. Jeg mener at alle burde få lik mulighet uavhengig av bakgrunn, så derfor burde alle stå likt og klare seg selv. Hva mener dere?Anonymous poster hash: aab0e...c0b Det er ingen menneskerett å eie sin egen bolig! Da må du spare opp egenkapital som alle andre.. Hvis mor og far ønsker å bidra så gjør de det. Jezez😂 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Jeg syns det er dumt at foreldre(eller andre) hjelper barna sine inn på boligmarkedet. Jeg mener at alle burde få lik mulighet uavhengig av bakgrunn, så derfor burde alle stå likt og klare seg selv. Hva mener dere? Anonymous poster hash: aab0e...c0b Dette er bare tull. Jeg jobber hardt for pengene mine, jeg kan bruke de til det jeg vil og jeg kommer til å hjelpe min sønn når den tid kommer. Det er ingen menneskerett å eie egen bolig og alle kan ikke få lik mulighet uavhengig av bakgrunn. Skal de som tar lang og dyr utdannelse og får en godt betalt jobb begrense seg pga at andre ikke gidder å gjennomføre en utdannelse og heller bruker de få pengene de tjener på røyk og alkohol istedenfor å spare (for å sette det på spissen)? Så en episode av luksusfellen der to foreldre syntes så synd på barna sine som ikke hadde råd til fritidsaktiviteter. Den eneste endringen som skulle til var at foreldrene droppet å bruke tusenvis av kroner på røyk, alkohol, godteri og bjarnemat på seg seg. Vips hadde de god råd til å sende barna på fritidsaktiviteter. Hvordan hadde du forresten tenkt å håndheve et slikt forbud? Anonymous poster hash: 97c6c...d84 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Regner med at du er for både borgerlønn og at alle skal ha lik inntekt, for det må til for at alle skal ha lik mulighet til å anskaffe bolig. Ogjeg synes det forresten det er ganske urettferdig at jeg ikke tjener like mye som banksjefen i DNB. La oss lage er forbud mot høye inntekter i samme slengen. Anonymous poster hash: b797c...851 6
daemonia Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Mine penger, mine barn, mitt valg. Du og staten har ingenting med det å gjøre. Takk og lov for at det ikke er en kommuniststat vi lever i!
Ulveedderkopp Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 Er helt uenig med deg. Jeg vil ha retten til å hjelpe egne barn, selv om jeg ikke fikk det. Jeg syntes tankegangen din er egoistisk. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 Dette er bare tull. Jeg jobber hardt for pengene mine, jeg kan bruke de til det jeg vil og jeg kommer til å hjelpe min sønn når den tid kommer. Det er ingen menneskerett å eie egen bolig og alle kan ikke få lik mulighet uavhengig av bakgrunn. Skal de som tar lang og dyr utdannelse og får en godt betalt jobb begrense seg pga at andre ikke gidder å gjennomføre en utdannelse og heller bruker de få pengene de tjener på røyk og alkohol istedenfor å spare (for å sette det på spissen)? Så en episode av luksusfellen der to foreldre syntes så synd på barna sine som ikke hadde råd til fritidsaktiviteter. Den eneste endringen som skulle til var at foreldrene droppet å bruke tusenvis av kroner på røyk, alkohol, godteri og bjarnemat på seg seg. Vips hadde de god råd til å sende barna på fritidsaktiviteter. Hvordan hadde du forresten tenkt å håndheve et slikt forbud? Anonymous poster hash: 97c6c...d84 Typisk med slike innlegg på KG. Jeg ser faktisk gjerne poenget til TS. Alle kan ikke ha høyere utdannelse, det er faktisk en del av de som er med på å finansiere det uten å selv benytte seg av mulighetene, tenk litt på det neste gang du forventer gratis utdanning. Men dette teller jo heller ikke, for stor hjelp fra foreldrene gjør at poden selv ikke behøver å stå på like hardt, eller ikke behøver å stå på i det hele tatt. Dessuten kan det også være en uting hvis barna får hele boliger og ikke selv lærer seg verdien av penger. At så mange foreldre i dag hjelper barna sine med de store utgiftene kan ha en samfunnsmessig konsekvens, for ikke å nevne at det er en driver av boligprisene som egentlig ikke gavner noen. Om vi får virkelige økonomiske problemer i Norge (som vi har tatt noen skritt mot med sterk fallende oljepris) så kan en oppblåst boligsektor føre til store problemer for dette landet. Så nei, det er ingen menneskerett å eie bolig for enhver pris - men hvorfor hjelper så mange da poden med egen bolig? Anonymous poster hash: 56176...898
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 Hva jeg mener om en slik tankegang? Det du sier er kommunisme. Hva tror du egentlig er poenget med å jobbe, ta utdannelse og spare om ikke for å sikre seg selv og sin familie? Hvis vi alle ifølge deg skal stille "likt" er vi nødt til å ha samme utdannelse, samme jobb, samme inntekt og samme formue. Skal du tvinge alle til å sløse like mye også slik at ikke de som sparer "får lik mulighet"? Problemet med boligpriser skyldes ikke noe av det du her tar opp - men derimot at politikere forbyr boligutbygging og innfører nye regler som gjør det svært mye dyrere. Om det bygges mye mindre enn hva markedet trenger vil prisene alltid fyke til værs. Er enig i det siste der, men at godt bemidlede foreldre hjelper barna sine inn på boligmarkedet enten helt eller delvis er uansett en prispådriver man ikke kan se bort fra. Problemet med slike mekanismer er at folk som egentlig ikke skulle ha vært på boligmarkedet så tidlig slipper til og dermed driver opp prisene. Så jeg sier bort med alt, bort med foreldrehjelp, bort med for strenger reguleringer og bort med all type støtte som også bidrar til å slippe til folk som ikke burde vært der så tidlig. Med tiden ville vi sett sterkt reduserte priser. Anonymous poster hash: 56176...898
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå