AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Ja.. Er det obligatorisk at barn før de begynner på skolen, skal gå i barnehage?Anonymous poster hash: fffb8...9a3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Ja.. Er det obligatorisk at barn før de begynner på skolen, skal gå i barnehage?Anonymous poster hash: fffb8...9a3 La meg gjette, du har lest bloggen til fotballfrue i dag og skal starte en debatt om at barn har det forferdelig i bhg? Anonymous poster hash: ea266...090 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 La meg gjette, du har lest bloggen til fotballfrue i dag og skal starte en debatt om at barn har det forferdelig i bhg? Anonymous poster hash: ea266...090 Nei. Jeg har en datter på 8 Mnd og lurte på om det er obligatorisk å sende henne i bh. Anonymous poster hash: fffb8...9a3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Det er ikke obligatorisk. Anonymous poster hash: eba75...0cc 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Man må ikke, men er det beste for barnet. Barnet lærer å sosialisere med andre voksne og barn, barna har det moro på dagen der de bare kan leke og hoie rundt. Veldig mange barn lærer språket bedre, spesielt med tanke på utenlandske foreldre og at noen foreldre egentlig ikke har ordentlige samtaler med barna slik at de kan utvikle vokabularet sitt. De lærer alfabetet, skrive navnet sitt, enkle mattestykker på en morsom måte. Ser selv veldig forskjell på barn som har vært i barnehagen og ikke Anonymous poster hash: ce502...308 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Det er ikke obligatorisk.Anonymous poster hash: eba75...0cc Tusen takk for svaret. Hva med SFO? I hvilken alder sender man barna i SFO? Anonymous poster hash: fffb8...9a3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Nei. Jeg har en datter på 8 Mnd og lurte på om det er obligatorisk å sende henne i bh.Anonymous poster hash: fffb8...9a3 Ingenting er obligatorisk, det skjønner du vel selv? Du får ikke fravær Man velger det som passer for deg og din familie. Men det er vitkig å huske på at barn trenger sosialisering etterhvert, men har man mulighet og lyst til å gå hjemme til skolealder, så for all del, det er kjempe flott. Her hadde ikke det fungert, da jeg har ei med et kjempe stort aktivitetsnivå som elsker å leke med andre barn og jeg måtte tilbake i jobb. Hun egynte da hun var 14 mnd, 100%. Anonymous poster hash: ea266...090 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Tusen takk for svaret. Hva med SFO? I hvilken alder sender man barna i SFO?Anonymous poster hash: fffb8...9a3 sfo er heller ikke obligatorisk. barneskolen. Anonymous poster hash: ce502...308
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Tusen takk for svaret. Hva med SFO? I hvilken alder sender man barna i SFO?Anonymous poster hash: fffb8...9a3 Er det her faktiske spørsmål? Aner du ingenting om barnehager, skole eller fritidsordninger? Anonymous poster hash: ea266...090 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Ingenting er obligatorisk, det skjønner du vel selv? Du får ikke fravær Man velger det som passer for deg og din familie. Men det er vitkig å huske på at barn trenger sosialisering etterhvert, men har man mulighet og lyst til å gå hjemme til skolealder, så for all del, det er kjempe flott. Her hadde ikke det fungert, da jeg har ei med et kjempe stort aktivitetsnivå som elsker å leke med andre barn og jeg måtte tilbake i jobb. Hun egynte da hun var 14 mnd, 100%.Anonymous poster hash: ea266...090 Tusen takk for svaret! Anonymous poster hash: fffb8...9a3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 jeg har heller ikke peiling på skolesystemet, synes ikke TS skal få noe pes for det. Ikke sikker thun er nosk og vet hvordan det fungerer i norge. Svar heller høflig i stede for å antyde at hun er helt idiot. Anonymous poster hash: 2ddca...60b 2
tussi84 Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Jeg synes alle kommunale barnehager skulle bli gratis. Er jo en del av oppvekst og drives jo av kommunen. Skole er jo gratis så at barnehager burde også bli det.
The Kitten Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Jeg synes alle kommunale barnehager skulle bli gratis. Er jo en del av oppvekst og drives jo av kommunen. Skole er jo gratis så at barnehager burde også bli det. Jada, men det er ikke tema her. 3
kokkos Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Ja.. Er det obligatorisk at barn før de begynner på skolen, skal gå i barnehage?Anonymous poster hash: fffb8...9a3 Nei, men om barnet ikke skal gå i barnehage i det hele tatt før skolestart håper jeg foreldrene er veldig bevisste sitt ansvar og gjør en solid jobb både med tanke på sosialisering og når det gjelder typisk "barnehagekunnskap" som barnesanger, Kardemomme by, FN-dagen, årstider, klokka osv osv. Jeg tenker at det kan bli unødvendig brutal skolestart for barn som aldri har vært innom barnehagen. 4
Snuppelupp23 Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Det er ikke obligatorisk å gå i barnehage. Vet ikke om det finnes enda, men da jeg var liten kunne mamma velge om jeg skulle gå hver dag eller kun 50 %. Jeg har derfor vært 50% hjemme og 50% i barnehagen SFO er et tilbud til barn som går på skole og der kan barna gå fra 1. klasse. Det er vanlig at de går på SFO til de er gamle nok til å være alene hjemme etter skoletid
charmita Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Jeg synes barna burde gå i barnehage,både for sin utvikling men også det sosiale. Er viktig for oss voksne å føle seg trygg og inkludert,et godt nettverk, det får jo våre små også i barnehage og på SFO. Barna lærer veldig mye på den tiden de går i barnehage,utviklingen er enorm. Tror de få som ikke går i barnehagen vil føle seg litt utenfor på en måte. Men selvsagt foreldrene sitt valg,
Gjest AryaKillie Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Herregud ta dere sammen. En ting jeg legger merke til her inne er at man MÅ gå i strupen på folk. Nei barnehage er ikke obligatorisk men på en måte er det det da f.eks barnevernet og diverse instanser reagerer sterkt på om barnet ikke går i barnehage når det er over en viss alder. Det blir liksom et krav til foreldre selv om det ikke er obligatorisk.
debattanten Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Jeg synes alle kommunale barnehager skulle bli gratis. Er jo en del av oppvekst og drives jo av kommunen. Skole er jo gratis så at barnehager burde også bli det. Jeg har også tenkt det, men så tenkte jeg litt til og her er min konklusjon. Det offentlige i Norge koster enormt mye penger og det er krevende og finansiere Norge AS. Det er i hvert fall en stor forskjell på barnehage og skole. Barnehagen er veldig ressurskrevende fordi det er få barn per voksen sammenlignet med skolen. I barnehagen er barna veldig lite selvstendig og de krever enormt med ressurser i fra de voksne som jobber der. En barnehageplass har jeg lest koster omtrent 15000kr i mnd pluss minus, selv betaler vi 2650kr i mnd, staten tar resten av regningen. Barnehage er med andre ord godt sponset i fra staten allerede og jeg tror vi skal være veldig fornøyd, i andre land så er ikke dette like gunstig eller helt fraværende. Var ment som informasjon. Og til TS, barn burde gå i barnehagen, men når barnet er klart tror jeg er veldig individuelt. Vårt barn begynte når hun var et drøyt år og det var ikke for tidlig. Vi klarte ikke og stimulere og tilfredsstille henne godt nok, hun har det veldig bra etter at hun begynte i barnehage. Endret 9. januar 2015 av debattanten
Lou Salome Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 Ikke obligatorisk å sende barna sine noen steder annet enn skolen. Men for barn av foreldre som er så lite opplyste om hvordan samfunnet rundt dem fungerer, er det nok en fordel for barnet når det har blitt noen år.... 5
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 Ikke obligatorisk å sende barna sine noen steder annet enn skolen. Men for barn av foreldre som er så lite opplyste om hvordan samfunnet rundt dem fungerer, er det nok en fordel for barnet når det har blitt noen år.... Signerer. I normalt fungerende familier, så har ikke barna behov for barnehagen når de er ett år, når de er fire-fem derimot..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå