AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Har gått med smerter i 7uker. De mente det var prolaps. Men viste seg å være periformis syndrom. Kraftig tilfelle.. Jeg kan nesten ikke gå. Ikke ligge på ryggen. Ikke sitte. Sover dårlig. Dette går jo ut over ungene. Prøver å få far til å stille opp men han forstår ikke at jeg står i fare for varige skader... Tips..? Anonymous poster hash: e2711...c79
Zienna Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Ikke annet enn at du må få ham til å forstå at han må trø til nå. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 For en dust av en mann. Da må du be legen om et skriftlig brev signert legen som forteller om diagnosen og at du ikke kan løfte/jobbe/må ta det med ro i ca X uker.Anonymous poster hash: 1e72f...425 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 fin barnefar du har skaffet deg.. Anonymous poster hash: d936b...558 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Hva mener du med at du står i fare for varige skader? Anonymous poster hash: f72a6...8d6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Du kan nok ikke kreve det, men jeg synes det er kjipt at far ikke stiller opp... Kunne du eventuelt snakket med besteforeldre e.l. om å ha barna til du blir bedre? Anonymous poster hash: aa9e6...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Kan ikke kreve det?? Kan man ikke kreve at far tar seg av egne barn? Du syns det er greit at han skal la være og at besteforeldre heller skal ta andvaret? For noe pisspreik. Du kan nok ikke kreve det, men jeg synes det er kjipt at far ikke stiller opp... Kunne du eventuelt snakket med besteforeldre e.l. om å ha barna til du blir bedre? Anonymous poster hash: aa9e6...2fb Anonymous poster hash: cef4d...b76 10
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Du kan jo si som så, at om han ikke avlaster deg nå, så kan det bli han må ha barna mye mer på permanent basis.
Stråbærry Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Innlegget er ryddet for personangrep. Daenerys, mod. Til TS. Om ikke BF hjelper til, må du rett og slett be barnevernet om litt avlastning slik at du kan komme deg. Endret 10. januar 2015 av Daenerys 1
Biloba Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Kan ikke kreve det?? Kan man ikke kreve at far tar seg av egne barn? Du syns det er greit at han skal la være og at besteforeldre heller skal ta andvaret? For noe pisspreik.Anonymous poster hash: cef4d...b76 Klart hun kan åpne munnen og "kreve" så mye hun vil, men hvis far nekter har hun ingen maktmidler å stille opp med. Han kan ikke tvinges. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Kan dessverre ikke kreve at barnefar stiller opp og tar ungene utenom samvær selv om mor er skikkelig syk.... Var selv innlagt på sykehus 4 timer unna hjemstedet i to uker, var alvorlig syk. Eksen ville overhodet ikke samarbeide og ha datteren sin de ukene jeg var innlagt (og helt fysisk ute av stand til å ta meg av henne). Han hadde henne den vanlige helga si fredag-mandags morgen. Jenta gikk på skole og hadde SFO, så ingenting som ville ha gått utover hans vanlige 8-16 jobb. Heldigvis har jeg en super samboer som fikk snakket med sjefen sin og fikk ta bare dagvakter den perioden det var som verst (han jobber turnus) sånn at han fikk tatt seg av jenta (eksen bor 10min unna meg). Ikke til hjelp min historie akkurat, men jeg skjønner så inderlig godt hvordan du har det. Når du har en sånn vrang eks så vil jeg anbefale deg å slutte å håpe på og forvente at han stiller opp utover det han har som samværsdager. Se deg rundt etter annen form for hjelp og avlastning. Har du familie i nærheten som kan stille opp? Venner? Mulighet for at du kan f.eks hyre inn en skoleungdom som vil tjene seg noen kroner (jeg har en super tenåringsgutt i nabolaget som de siste to årene har vært fast barnepasser/hjelper) og kan komme hjem til deg på ettermiddagen og hjelpe deg med barna, evt hente de i barnehage og på skole. Anonymous poster hash: 4de3d...3bd 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Jeg trodde de aller fleste foreldre ville være glad for å være så mye sammen med barna sine som mulig jeg, og at det derfor ikke skulle være behov for å kreve men heller tilby. Kanskje det hade gjort noe med sammarbeidsviljen hvis man inntar en litt annen holdning enn bare å kreve bestandig.Anonymous poster hash: 38507...be5 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Faren her tok samværshelgene og foreldrene mine tok resten (de var ganske forbannet over at han ikke bidro mer). Ikke gøy med alvorlig sykdom og ungen var febrilsk over at jeg ikke kunne være med han hjem. Så nei, du kan ikke kreve noe, men du kan prøve å snakke med han og forklare situasjonen. Si at det er midlertidig.Anonymous poster hash: c6aae...10b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Jeg trodde de aller fleste foreldre ville være glad for å være så mye sammen med barna sine som mulig jeg, og at det derfor ikke skulle være behov for å kreve men heller tilby. Kanskje det hade gjort noe med sammarbeidsviljen hvis man inntar en litt annen holdning enn bare å kreve bestandig.Anonymous poster hash: 38507...be5 Jeg krever nada av eksen. Likevel så ville han ikke stille opp da jeg var innlagt i hele to uker. Dette er en mann på 44 år, så ikke en guttunge heller. Var jo ikke akkurat med vilje for å være vanskelig mot han at jeg ble alvorlig syk........for å si det sånn; du skal være veldig syk for å bli innlagt på sykehus så lenge, de fleste sykehus sender pasientene kjapt ut igjen for å spare penger. Litt merkelig egentlig, for hvis det er noe han skal når det er tid for samvær (sånn som at han og samboeren kommer på at de skal på en weekendtur til Roma akkurat når det er hans helg til å ha barnet) så får jeg aldri spørsmål om det passer for meg å ha jenta når det er han si helg, om vi kan bytte helg, han bare gir meg beskjed om at han kan ikke ha henne likevel. Andre veien derimot.... Anonymous poster hash: 4de3d...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Har gått med smerter i 7uker. De mente det var prolaps. Men viste seg å være periformis syndrom. Kraftig tilfelle.. Jeg kan nesten ikke gå. Ikke ligge på ryggen. Ikke sitte. Sover dårlig. Dette går jo ut over ungene. Prøver å få far til å stille opp men han forstår ikke at jeg står i fare for varige skader... Tips..? Anonymous poster hash: e2711...c79 Piriformissyndrom er smertefullt, men kan ikke føre til varige skader så vidt meg bekjent. Nei, du kan ikke kreve noe av ham. Du kan spørre, og sier ha nei spør du noen andre ev. betaler noen.Anonymous poster hash: 4ddb6...351 5
MissFrkFryd Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Piriformissyndrom er smertefullt, men kan ikke føre til varige skader så vidt meg bekjent. Nei, du kan ikke kreve noe av ham. Du kan spørre, og sier ha nei spør du noen andre ev. betaler noen.Anonymous poster hash: 4ddb6...351 Jeg fikk beskjed om det av manuell tarapauten. Er kraftig tilfellet med betennelse. Har svekket kraft og følighet i fot. Har også begynt i andre foten her..
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 Du kan jo spørre han om han syns det er bedre at barnevernet tar over omsorgen, når du ikke klarer.. 4
MissFrkFryd Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 Hvor gamle er barna? 6 og 11. Han på 11 er ikke noe problem. Han hjelper til. Kjeder seg jo, men han skjønner at det er midlertidig. Han hjelper mye med ho på 6 som trasser i mot når jeg ikke klarer.. Plutselig blitt mindre....... Men syns syns på han på 11 som må være far i huset nå. Har hjelp neste uke. Da kommer mamma og bor her en uke.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 For en dustefar...hjelper ikke til når moren er syk. Han bryr seg ikke om barna da...Anonymous poster hash: 1e72f...425 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå