Sheba Skrevet 5. august 2004 #21 Del Skrevet 5. august 2004 Problemet med våtfôr' date=' er at det ikke renser tennene. Katten vil lettere få tannstein og hull i tennene.. :-?[/quote'] Stemmer. Det er derfor jeg har tørrfor stående fremme, slik at han kan få renset tennene sine litt ihvertfall. Han liker å knekke tørrfor mellom tenna, heldigvis. Men det blir ikke mange bitene pr gang han er bortom skåla. Forhåpentligvis bedre enn ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 5. august 2004 #22 Del Skrevet 5. august 2004 Mao - jeg fortsetter med det, delvis fordi at katten min ikke har likt noe av det dyre foret jeg har kjøpt i zoo-forretningen. Han er kresen, men ikke kresen på pris tydeligvis... Det "dyre" foret fra dyrebutikken er egentlig ikke dyrt i det hele tatt. Det finnes nok av regnestykker som viser at katten spiser mindre av dette foret, fordi det har høyere næringsinnhold, og i kroner pr dag blir det billigere. Men dersom katten din ikke liker dette foret skjønner jeg godt at du ikke gidder å kjøpe det. (Men de fleste katter trenger en uke eller to for å godta nytt for.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 5. august 2004 #23 Del Skrevet 5. august 2004 Det kan lønne seg å blande inn nytt fôr i gammelt som påvenning. Vi har en teori om det der. Friskies er junkfood. Det smaker helt sikkert veldig godt.. Men inneholder ikke det de trenger av næringstoffer, og alt for mye fett. Derfor må de spise mer av dette fôret for å kunne få i seg det de trenger. Dyrebutikkmat smaker kanskje ikke like godt, men det er sunt. Akkurat slik vi mennesker er. Spiser helst junkfood om vi har muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. august 2004 #24 Del Skrevet 6. august 2004 Hos oss står tørrfôr (og vann) ute hele tiden, og hun får boksemat så ofte hun spør (3-4 ganger om dagen). Hun får tørrfôr fra dyrebutikk og Sheba våtfôr (det eneste hun vil spise). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 14. august 2004 #25 Del Skrevet 14. august 2004 Katten min har tilgang til tørrfor og vann hele tiden. Våtfor får han 3 - 5 ganger (kommer an på hvor sulten/store mengder den får) pr. dag. Og... Jeg har faktisk greid å lære hunden min at det er IKKE lov å røre pus sin mat! Til gjengjeld passer hunden på at pus ikke får komme nær HENNES mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. august 2004 #26 Del Skrevet 14. august 2004 Tørrfor står framme hele tiden, men hun spiser det ikke. vanligvis får hun våtfor en til to ganger om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 14. august 2004 #27 Del Skrevet 14. august 2004 Da jeg hadde katt så sto alltid tørrfòret framme slik at han forsynte seg når han ville. Vannet sto også alltid fremme, men jeg byttet vann i vannskålene ganske mange ganger om dagen. Han fikk våtfòr to ganger om dagen hos meg, en om morgenen og en om kvelden. Det var dette veterinæren ba meg gjøre, men det kan hende var spesielt for min katt fordi han var sjuk. Det er jeg ikke sikker på, men jeg tror faktisk ikke det var det fordi han fikk det før han ble sjuk også når jeg tenker meg om... Kanskje jeg bare skjemmet han bort jeg Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angie Skrevet 15. august 2004 #28 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg lar alltid maten pluss en skål med kaldt vann stå fremme. Da kan de spise når de selv har lyst, og jeg slipper å høre på mjauing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå