AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Jeg er invitert i bryllup til en i familien. Vi har ikke så mye kontakt, men treffes når det er høytider og store dager. Jeg fikk meg kjæreste for 1mnd siden og bryllupet er i slutten av mai. Dvs. at vi da har vært sammen 5mnd. Er det lov å spørre om han kan bli med? Vet andre i familien har med kjærester som de har hilst på (julebesøk ol.). Anonymous poster hash: 045bf...6f6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 så klart det er lov, om kjæretsen din vil være med så klart. Anonymous poster hash: f1ca8...758 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Du kan jo spørre men forvent deg et nei. Jeg hadde nok ikke invitert partneren til noen om jeg ikke har møtt den personen før og forholdet var såpass ferskt.Anonymous poster hash: f41df...e81 15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Du kan jo spørre men forvent deg et nei. Jeg hadde nok ikke invitert partneren til noen om jeg ikke har møtt den personen før og forholdet var såpass ferskt.Anonymous poster hash: f41df...e81 Pga kostnadene? Anonymous poster hash: 3f043...e8b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Du kan spørre, du får sikkert ja, men ikke forvent det. Det er ikke sikkert dere er sammen i mai en gang. Fikk du invitasjonen etter du fikk kjæreste? I så fall vil de sikkert ikke ha med kjæresten din.Anonymous poster hash: 1af91...e77
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Pga kostnadene? Anonymous poster hash: 3f043...e8b Kostnader ,men for min del også at det er vår dag og da skal det være folk som betyr noe for oss. Ingen som ikke har kjæreste når jeg sender ut innbydelser får ta med seg kjæresten sin. Jeg har alllerede invitert flere enn det egentlig er plass til i lokalet. Og 5 mnd er ikke så mye egentlig, ikke med tanke på hvem andre som er strøket fra listen Anonymous poster hash: cf726...819 16
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Her ville vi ha hilst på kjærestene og at de skulle ha vert sammen en stund før inbydelsene ble sendt ut. Det er ekstra kostnad, en ekstra person ved et av bordene og som AB over sier; det r vår dag og vi ønsker at de som er der skal bety noe for oss.Anonymous poster hash: 6a06d...9f5 1
Gjest Citronella Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Det blir frekt å spørre, da føler de seg kanskje forpliktet til å si ja. Det ville stått med følge i invitasjonen om du kunne hatt med deg en partner. 21
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Nei, det kan du ikke. Anonymous poster hash: 24359...587 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Du kan ikke forvente at noen du ikke ser så ofte skal invitere en kjæreste du har hatt i en måned (og som brudeparet aldri har møtt/hilst på?) når invitasjonen sendes ut. Jeg synes det er frekt å spørre, og ville ikke likt å få spørsmålet selv dersom jeg hadde vært den som skulle gifte meg. Jeg ville ikke hatt lyst til å si ja, men jeg ville hatt vanskelig for å si nei. Anonymous poster hash: 99650...7fc 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Selvfølgelig kan du det. Hadde det vært vårt bryllup hadde vi nok sagt ja. Folk har faktisk motatt invitasjonene idag, så kanskje det er min du har fått ;p Anonymous poster hash: 51ed0...536
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Jeg fikk et slikt spørsmål, og følte meg tvunget til å si ja... Plutselig var det en gjest mer, og listen vokser for hver gang noen spør. Jeg synes ikke det er greit å spørre, gjestelisten er satt opp slik den er. Mener faktisk det er litt uhøflig. Anonymous poster hash: 4f4b7...63a 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Nei. Det er frekt og uhøflig. Hvorfor skal de invitere en person de aldri har møtt? En kveld uten han må du takle å være. Ikke sikkert dere er sammen da uansett. Anonymous poster hash: ba6ff...cd8 18
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Av meg hadde du fått nei om du hadde spurt. I mitt bryllup vil jeg kun ha folk jeg kjenner og folk jeg er glad i. Anonymous poster hash: ed957...a53 1
thinkywinky Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Nei, det synes jeg ikke du kan. De har valgt hvem de ønsker å ha tilstede. De har kanskje valgt bort en del. Det kan bli en ekkel situasjon for brudeparet å måtte si nei til deg. Du klarer deg uten kjæresten en kveld, og dere har også godt av å oppleve ting hver for dere. 5 måneder er heller ikke mye. Neste sommer får du sikkert ha han med deg om du blir invitert i et bryllup. 3
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Jeg fikk et slikt spørsmål, og følte meg tvunget til å si ja... Plutselig var det en gjest mer, og listen vokser for hver gang noen spør. Jeg synes ikke det er greit å spørre, gjestelisten er satt opp slik den er. Mener faktisk det er litt uhøflig. Anonymous poster hash: 4f4b7...63a Enig. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Synes også det er uhøflig. De vet jo at du har kjæreste og dermed inviterer de han nok i etterkant uten at du gjør noe (dersom de har lagt seg på det nivået at de inviterer alle kjærester) Anonymous poster hash: 98b0e...120 2
Poserose Skrevet 10. januar 2015 #18 Skrevet 10. januar 2015 Det kommer helt an på hvor stort bryllupet er syns jeg. Hvis du velger å spørre bør du legge stor vekt på at det er helt greit om de sier nei og at du gleder deg til å komme uansett. Det kan være veldig dyrt per person og da skjønner jeg at de ikke vil bruke penger på en de ikke kjenner. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #19 Skrevet 10. januar 2015 Det er ikke normalt å invitere ferske kjærester man ikke en gang har møtt i bryllup. Mener vi hadde vært sammen i over to år og vært samboere en stund, første gang vi ble invitert "med følge". Jeg var forøvrig alene i bryllupet til en studievenninne i sommer som var. Helt greit selv om jeg er gift. Hun kjenner jo ikke min mann.Anonymous poster hash: b48cc...355 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå