Gå til innhold

Vannflaske mange ganger om natten, hvordan slutte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Håper noen har noen gode råd å komme med til meg. Barnet mitt er snart 2 år og våkner mange ganger om natten for å få flaske med vann. Det blir bare oftere og oftere at det våkner og når det drikker så mange ganger om natten blir det jo også en del bleieskift. Vet ikke hva jeg skal gjøre får å få ungen til å sove natten igjennom uten flasken. Prøver jeg å roe barnet uten flasken blir det illsint.

Er det noen som har noen råd? Er virkelig eneste løsningen å fjerne flasken totalt?

Er så sliten for tiden at jeg vet ikke lengere hva som er opp eller ned 😰

Anonymous poster hash: a2218...318

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får barnet i seg nok væske på dagtid? Virker jo som h*n rett og slett er tørst når det våkner og vil ha vann :) Vet at dette kan brukes av små barn som en "manipulering" for å få være oppe lenger, men så lenge h*n har lagt seg, men våkner og har lyst på vann virker det ikke som det er det h*n driver med heller. Prøv å push mer drikke på h*n på dagtid! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å gi mer å drikke på dagtid, da drikker h*n fortsatt like ofte, det er bare mengden som blir litt mindre. Har også prøvd å legge flasken i sengen men det hjalp heller ikke. Virker ikke som h*n er ordentlig våken når det skrikes etter flasken...

Anonymous poster hash: a2218...318

AnonymBruker
Skrevet

La han ha drikkekopp i sengen så han kan ta selv. Har gjort det med begge mine barn. Aldri vært ett problem. Til slutt så våknet de aldri på natten mer.

Anonymous poster hash: d6d99...26a

Gjest Magdalene
Skrevet

Kan han ikke bare ha en drikkeflaske/tutekopp med vann i sengen?

Skrevet

Kan han ikke bare ha en drikkeflaske/tutekopp med vann i sengen?

Enig. Min har det og han drikker bare selv når han vil uten å våkne oss.

Skrevet

Trodde alle småbarn hadde vannflaske i senga? Min vil ikke ha smokk eller bamse, men er ikke vannflaska på plass er det krise.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Våre 2-åringer våkner i snitt 1 gang pr natt og da går vi inn til de og holder de og spør de i søvne om de "vil ha litt vann", så får de om de vil ha fra flasken på nattbordet.

I ditt tilfelle høres det ut som om det egentlig vil ha trøst og bli holdt/båret, hvis det stemmer at barnet får nok på dagtid?

Eller så får barnet faktisk ikke nok vann på dagtid.

AnonymBruker
Skrevet

Finn en flaske som ungen håndterer selv, og som ikke søler i senga.

Lær barnet hvor flaska skal stå, og hvordan det finner den.

Bleieskift om natta på en 2-åring skal være unødvendig. Ta på tørr bleie om kvelden,og pass på at den er stor nok til å holde natta gjennom.

Ungen har nok lært seg å finne roen ved å drikke. Mest sannsynlig går dette over av seg selv over litt tid.

Anonymous poster hash: 2bb5e...f19
AnonymBruker
Skrevet

har du tatt dette opp med legen din? dersom barnet ditt drikker over gjennomsnittet mye vann pr. døgn så må det skjekkes for diabetes.

Anonymous poster hash: 41fc2...240
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...