AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Er dette en grei innredning av denne stua? Tenker mest på størrelsen på møblene og hvordan de er plassert. Modeller, farger osv. kan bestemmes senere. Noe dere ville gjort annerledes? Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
Pås Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Jeg ville droppet den store stolen i hjørnet og heller hatt en hjørnesofa! Da hadde det også vært plass til et litt større spisebord! 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Jeg har tenkt på det, men det blir litt feil å ha sofaen i hjørnet der siden utsikten er ut av vinduet. Har vurdert å ha hjørnet av sofaen andre veien, altså midt langs veien, men da spiser den for mye av plassen i rommet. Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Jeg ville nok droppet stolen og heller hatt hjørnesofa. Da kunne du satt den helt inntil veggen, og dermed utnyttet plassen i stuen bedre. Utsikten ut vinduet er ikke så relevant. Man sitter ikke foran et slikt vindu og bare stirrer ut, så de som vil ha utbytte av utsikten, er folk som eventuelt sitter på den andre siden av sofaen enn der stolen står (i praksis ingen). Anonymous poster hash: 7dc7c...0cd
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Litt upraktisk plassering av spisestolene. I ttillegg ser inngangen til kjøkkendelen litt trang. Jeg ville tatt bort lenestolen, flyttet sofa til venstre og plasserte et spisebord med kortsiden tett inntil veggen og stolene langs de lengre sidene. Noe ala sånt: Anonymous poster hash: 182c1...38f 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Litt upraktisk plassering av spisestolene. I ttillegg ser inngangen til kjøkkendelen litt trang. Jeg ville tatt bort lenestolen, flyttet sofa til venstre og plasserte et spisebord med kortsiden tett inntil veggen og stolene langs de lengre sidene. Noe ala sånt: Anonymous poster hash: 182c1...38f Mye større stue enn min, men ikke like god utsikt Jeg har bestemt meg for å ha en rett sofa og en lenestol. Vet ikke om det blir bedre om jeg setter stolen nærmest kjøkkenet? Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Anonymous poster hash: 8c4c2...67b Anonymous poster hash: 8c4c2...67b 1
Gjest Margit Spat Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Jeg synes det ble enda mer upraktisk å flytte spisebordet lengst vekk fra kjøkkenet. Ville heller gått for en variant av løsning nr 1, men vurdert følgende endringer: 1. Erstatte det faste spisebordet med et minimalt klaffebord som kan slås ned, a'la dette, for eksempel: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90245890/ 2. Ha veggmontert TV. Da står du friere i valg av oppbevaringsmøbel (som jeg regner med at møbelet under TV-en er) og hvor dette skal plasseres.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Godt poeng mtp spisebordet. Du mener å erstatte TV-benken med en slags skjenk? Husk at TV-en ikke skal være høyt på veggen. 2/3 av skjermen skal være under øyehøyde. Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Ja, det er en TV-benk. Anonymous poster hash: 8c4c2...67b Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
Gjest Margit Spat Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Det siste bildet var viktig informasjon, siden det ikke kom fram fra de andre at du hadde balkongdør (?) på den ene siden av TV-en og soveromsdør på den andre. Jeg hadde liksom tenkt at ett av disse stedene ville vært kjekk plass for en høy bokhylle eller et høyt skap. Da ser jeg behovet for TV-benken. Enig i at TV-en ikke skal henge alt for høyt. Endret 8. januar 2015 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Ja, det er en balkongdør Mulig å ha bokhylle/vitrineskap e.l. i hjørnet bak stolen, kanskje? Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 Anonymous poster hash: 8c4c2...67b Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
fresia Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 jeg ville hatt hjørnesofa eller sofa med sjeselong i hjørnet for å utnytte plassen best mulig. den trenger jo gå foran hele vinduet om du vil at folk skal kunne stå og kikke ut av vinduet. jeg synes det ble rotete med bokhylle i hjørnet. den ble liksom gjemt bak stolen... det går jo an å ha hyller over tven for eksempel om du har behov for mer oppbevaringsplass?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 det går jo an å ha hyller over tven for eksempel om du har behov for mer oppbevaringsplass? Ja, det går an. Enig i at den ble litt gjemt der bak. Ideelt sett skulle jeg ønske at stua hadde en litt mer avlang form. Skulle gjerne tatt noen desimeter fra bredden og supplert i lengderetning. Anonymous poster hash: 8c4c2...67b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Det er vel noe sånt som dette dere vil ha, dere som vil ha hjørnesofa. Ingen tvil om at det utnytter plassen bedre, men sofaen blir litt feil plassert i forhold til TV-en, synes jeg. Hadde funket bedre om jeg ikke hadde balkongdør. Anonymous poster hash: 8c4c2...67b 1
fresia Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 tven kan jo plasseres mer til høyre og være vinklet mot sofakroken. jeg tenkte også at den korteste delen av sofaen var ved vinduet og den lengste delen ved spiseplassen (litt klønete forklart).
FantasDick Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 Det er vel noe sånt som dette dere vil ha, dere som vil ha hjørnesofa. Ingen tvil om at det utnytter plassen bedre, men sofaen blir litt feil plassert i forhold til TV-en, synes jeg. Hadde funket bedre om jeg ikke hadde balkongdør. Anonymous poster hash: 8c4c2...67b Jeg ville hatt hjørnesofa og/eller sjeselong, men absolutt ikke sånn som bildet over her! Om du skal ha sjeselong ville det for meg vært naturlig å la sjeselongen ende på veggen under vinduet. Om du skal ha hjørnesofa ville jeg nok spandert på meg en litt større enn den der - ellers er jo hele poenget borte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå