AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg ønsker å være anonym I dag har jeg gått på Wellbutrin i 4 uker. Jeg og legen har mistanke om jeg kan ha ADHD ( kan få utredning, men jeg orker ikke ) . Har slitt med angst og depresjon siden jeg var 15 år. Jeg har klart meg sånn noe bra i livet, men har så mye uro i kroppen, konsentrasjonsproblemer, dagdrømmer mye, rastløs, ta dårlige valg, impulsiv, snakker mye,irritabel, fort sint osv.. men i de senere årene er jeg blitt mer og mer utmattet. Nærmer meg førti, har nesten ingen energi om dagene, tung for å stå opp. Men klare å komme meg opp på jobb og fungere sånn noe lunde. Tåler motgang veldig dårlig, veldig lav selvtillit, har sluttet i jobber uten å ha noe annet å gå til. Men det har som regel ordnet seg for meg. Jeg gir som regel ett veldig bra første inntrykk, og gjør en god jobb i starten, men etterhvert når arbeidsgiver stiller mer og mer krav det er da det skjærer seg for meg. Jeg takler stress veldig dårlig, samtidig som jeg på en måte trives best når det skjer mye rundt meg ( men blir fort distrahert, begynner på mange nye oppgave samtidig og fullfører sjeldent ) . Jeg har prøvd både effexor og ett annet SSRI som jeg ikke kommer på i farten. Nå prøver jeg Wellbutrin De 2 første ukene så blomstret min kreativitet. Var litt mer rastløs og utålmodig. uke 3 har jeg forsatt litt angst ( men ikke fått mer økt angst som mange andre har sagt de har fått ) uke 4 følt meg litt og litt bedre for hver dag. Idag kom en slags ro over meg på jobb. Klarte å fokusere litt bedre. Vært mye hyggeligere mot kollegaene enn det ellers jeg pleier å være. Bekymret meg mindre. Mannen min har også merket på meg at jeg er mer tålmodig, irritere meg ikke så mye over ting og tang Så foreløpig så tror jeg denne medisinen virker bra for meg. Andre som vil dele erfaringer? Anonymous poster hash: e3d79...7f8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/901056-4-uker-p%C3%A5-wellbutrin-min-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Del Skrevet 8. januar 2015 Kjenner meg mye igjen i det du skriver, frustrerende å ha det sånn. Jeg følte jeg fikk ett nytt liv første gang jeg begynte på wellbutrin, effekten kom veldig kjapt, ble veldig energisk, glad, følte jeg tenkte veldig mye men samtidig var hjernen veldig skjerpet, jeg hadde vært deprimert lenge og fikk en veldig opptur. Så ble det mer jevnt, slet med litt angst også, av medisinen og sov dårligere. Så begynte det å svinge, det var dager der jeg hadde mye energi og motivasjon og jeg snakket i ett sett og kunne åpne meg veldig. Så var det dårlige dager og da kom det nedturer verre enn jeg noensinne har hatt. Det var skikkelige sammenbrudd. Jeg ble svingete av wellbutrin og det var akkurat som om hele følelseslivet mitt ble forsterket. Det var mange flotte virkninger med wellbutrin som energi og motivasjon, men de negative bivirkningene (svigningene, mer uro og dårlig søvn og til tider ekstremt tankekjør) førte til at jeg sluttet på wellbutrin. Jeg trodde wellbutrin var det perfekte for meg, men det var det ikke i lengden. Anonymous poster hash: 231b2...456 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/901056-4-uker-p%C3%A5-wellbutrin-min-erfaring/#findComment-15688801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #3 Del Skrevet 13. januar 2015 TS her. I morgen så har jeg gått på Wellbutrin i 5 uker. So far so good. Ingen økt angst. Angsten er redusert vil jeg heller påstå Jeg sovner godt om kveldene, opplagt om morgningen. Har fått litt mer energi og er mer motivert. Drømmer mye, men har heldigvis ikke maretitt. Merket språket mitt er også bedre. Jeg har også slitt i de siste årene at jeg mister/glemmer ord. Har ikke orket å snakket noe særlig med folk de siste årene ( jeg har neste vært på grensen at jeg følte jeg stammet / stotret når jeg snakket) Nå har jeg bedre ord flyt.. I mine gamle dager så pratet jeg Nonstop. I den siste uken så har jeg kunnet snakket med folk i lunsjen og på møter uten at jeg føler meg ubekvemt. Jeg føler mer og mer meg selv igjen Håper jeg vil forsette å ha denne effekten Anonymous poster hash: e3d79...7f8 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/901056-4-uker-p%C3%A5-wellbutrin-min-erfaring/#findComment-15720804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå