AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 I høst startet vi å endre litt på kostholdsvanene, men har ikke kommet så langt. Pasta, ris og brød er byttet ut med grovprodukter. Bruker mer havregryn enn frokostblanding. Fisk har vi to ganger i uka i stede for 1 eller ingen. Selvfølgelig har vi også kuttet på brus, kaker/boller/vaffel, og nå heter det lørdagsgodt (lager grove vafler i stede for brød i ukedager da, de er gode). Ellers har vi ikke gjort så mye mer. Drikker hel/lettmelk, helt vanlig smør/margaring. Så lurer jeg på: er det noe mer å gjøre? Bør vi bruke kun lettprodukter, dvs har det noe for seg? Er det andre tips dere kan komme med? Oppskrifter osv. Er en familie på fire, men to barn på 1 og 3 år. På forhånd takk Anonymous poster hash: 0bab9...815
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Min mening er at for de fleste matvarer er det bedre å spise en mindre mengde full-produkt istedenfor lettprodukter. Anonymous poster hash: 082c3...daa 3
Gjest Runforit Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Enig. Kjører også heller skikkelige fullprodukter enn lettprodukter, men alle må finne sin vei. Jeg sverger til lavkarbo, andre til lavkalori osv. Det viktigste er at dere har fokus på rene og sunne råvarer og hjemmelaget mat det er fokuset er på engod balanse mellom proteiner, fett og trege karbohydrater. Minst mulig sukker, mer frukt og grønt. Så lenge dere kjører på med det og alle trives og har overskudd og energi så har dere et sunt kosthold.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Takk for svar Da fortsetter vi bare som vi har det. Alt med måte....Anonymous poster hash: 0bab9...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå