Donnie Darko Skrevet 2. august 2004 #1 Skrevet 2. august 2004 jeg kjenner noen nærsynte.. De er omtrent like nyttige i denne sammenhengen.
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2004 #2 Skrevet 2. august 2004 jeg kjenner noen nærsynte.. De er omtrent like nyttige i denne sammenhengen. hoho Så for meg Fornemmelse for hvor og Valen TV
Gjest Lilleulv Skrevet 2. august 2004 #3 Skrevet 2. august 2004 Jeg har sett fornemmelse for mord et par ganger. Holdt på å le meg skakk :D "æ må sætt mæ litt... det blir for sterkt, blidan strømme på..." Fra før av vet vi ganske mye, bl.a. hva som skjer og litt om gjerningsmannen. Alt de kommer med, er jo denne informasjonen vi har fra før... Blir for dumt. Det er vel ingen av disse episodene som har ført til noen oppklaring???
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #4 Skrevet 2. august 2004 Jeg har sett fornemmelse for mord et par ganger. Holdt på å le meg skakk :D "æ må sætt mæ litt... det blir for sterkt, blidan strømme på..." Fra før av vet vi ganske mye, bl.a. hva som skjer og litt om gjerningsmannen. Alt de kommer med, er jo denne informasjonen vi har fra før... Blir for dumt. Det er vel ingen av disse episodene som har ført til noen oppklaring??? Kjenner faktisk noen som arbeider med dette programmet. Vedkommende sier at de "klarsynte" ikke får noe informasjon i forkant. Selv programlederen har blitt ganske så overbevist om at de har evner.
Gjest Lilleulv Skrevet 2. august 2004 #5 Skrevet 2. august 2004 Kjenner faktisk noen som arbeider med dette programmet. Vedkommende sier at de "klarsynte" ikke får noe informasjon i forkant. Selv programlederen har blitt ganske så overbevist om at de har evner. ja... men når det er en drapssak som har vært kjent igjennom media... de leser vel aviser?? la oss ta f.eks. therese-saken. Så er jeg den klarsynte, går rundt på området og sier: det kommer en mann og tar ho med i en bil!! No shit sherlock :-?
Gjest Esther Skrevet 2. august 2004 #6 Skrevet 2. august 2004 Helt enig med Lilleulv - i disse programmene er det snakk om store mord- og forsvinningssaker som har vært brettet ut i media til den minste detalj. De såkalte "klarsynte" har sett sitt snitt til å tjene penger og oppmerksomhet på andre menneskers tragedier - tragisk :-(
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #7 Skrevet 2. august 2004 ja... men når det er en drapssak som har vært kjent igjennom media... de leser vel aviser?? la oss ta f.eks. therese-saken. Så er jeg den klarsynte, går rundt på området og sier: det kommer en mann og tar ho med i en bil!! No shit sherlock :-? De har visst kommet opp med en del ting som ikke har stått i media. Jeg sier ikke jeg tror på alt de sier, men det virker som det har noe for seg.. Det er iallefall arrogant å si at det bare er tull og humbug.
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2004 #8 Skrevet 2. august 2004 Det er iallefall arrogant å si at det bare er tull og humbug. Og arrogant å si det ikke er det basert på utsagn som "de har kommet med info som ikke har vært i nyhetene" og ikke fortelle hva slags nyheter det er, hvor mye info det er snakk om, eller å komme med eventuelle feilaktige opplysninger som har dukket opp.
Gjest Lilleulv Skrevet 2. august 2004 #9 Skrevet 2. august 2004 Og arrogant å si det ikke er det basert på utsagn som "de har kommet med info som ikke har vært i nyhetene" og ikke fortelle hva slags nyheter det er, hvor mye info det er snakk om, eller å komme med eventuelle feilaktige opplysninger som har dukket opp. :enig_animasjon:
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #10 Skrevet 2. august 2004 Og arrogant å si det ikke er det basert på utsagn som "de har kommet med info som ikke har vært i nyhetene" og ikke fortelle hva slags nyheter det er, hvor mye info det er snakk om, eller å komme med eventuelle feilaktige opplysninger som har dukket opp. Poenget mitt er at det er arrogant å avblåse alt i dette programmet som juks. Det er det ingen av oss som har kompetanse eller kunnskap til å påstå. Heller ikke du Tom. Ja, det er sikkert mye som er klippet bort, ja jeg vet de ikke har kommet opp med opplysninger som har oppklart saker osv. osv. Det er ikke poenget. Det jeg synes er tankevekkende er at programlederen og mange av de ansatte i produksjonen har blitt overbevist etter å ha laget serien. Og ingen har vel bedre innsikt enn de?
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2004 #11 Skrevet 2. august 2004 Det jeg synes er tankevekkende er at programlederen og mange av de ansatte i produksjonen har blitt overbevist etter å ha laget serien. Og ingen har vel bedre innsikt enn de? Innsikt i hva? Mennesket psyke? Mennesket evne til manipulasjon? Menneskets evne til å se det det ønsker å se? Menneskets evne til ubevisst å hjelpe til i riktig retning? Eller innsikt i god tv-produksjon? Har noen av dødsfallene blitt oppklart? Har noen sentrale kilder i etterforskningen uttalt seg? Har noen uavhengige kilder undersøkt informasjonen, den feilaktige og den riktige? Har uavhengige kilder fått tilgang til arbeidsmetoder og rådata produksjonsteamet har? Jeg spår nå at ved nesten forsvinningssak vil det finnes vann og trær i nærheten. Jeg ser to menn. Jord. En sving og et skilt. En bil. Jeg ser fargen rød. Lars er et navn. Hår. Dette var et eksempel på shotgunning, et bombardement av informasjon og noe av det er sikkert riktig. Reaksjoner på mennesker som sitter inne med mer info enn meg kan få meg videre i min etterforskning, og ved hjelp av selektiv hukommelse, så simsallabim og mange vil tro jeg er synsk. Og enda flere vil tro det hvis også jeg tror på det. For meg er ikke dette anderledes en Da Vinci-koden, annet enn at jeg tror Da Vinci-koden er mer underholdende.
Gjest GreenSky Skrevet 2. august 2004 #12 Skrevet 2. august 2004 Jeg stiller meg skeptisk. Nettopp fordi det er tv. Det er et produkt, som skal selge. Det er ikke direktesendt - altså klippet og redigert. - Hvor mye babbel har de kuttet ut? - Hvor mange bommerter og usannsynligheter har de klippet bort? - Hvor mye vet de synske om saken fra før av? - Og ikke minst, hvordan er de synske selv? - Hvilke motiver har de for å delta i programmet?
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #13 Skrevet 2. august 2004 Innsikt i hva? Mennesket psyke? Mennesket evne til manipulasjon? Menneskets evne til å se det det ønsker å se? Menneskets evne til ubevisst å hjelpe til i riktig retning? Eller innsikt i god tv-produksjon? Jeg tror nok produsentene av programmet er ganske bevisste, og ikke lar seg manipulere sååå lett. Men for all del, muligens har du rett. Det har kommer frem informasjon fra de "klarsynte" som de ikke kan ha fått via media. Informasjon som heller ikke produksjonsteamet hadde på forhånd. Og jeg sier ikke dette ut ifra å ha sett programmet, men etter samtaler med deltakere i produksjonen. En kilde jeg mener er troverdig. Det er klart at man skal være skeptisk til dette, og det er jeg også. Jeg er ikke overbevist. Men å fullstendig avblåse dette som tøv er litt for enkelt for min del.
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2004 #14 Skrevet 2. august 2004 Det har kommer frem informasjon fra de "klarsynte" som de ikke kan ha fått via media. Informasjon som heller ikke produksjonsteamet hadde på forhånd. Og jeg sier ikke dette ut ifra å ha sett programmet, men etter samtaler med deltakere i produksjonen. En kilde jeg mener er troverdig. Tipper jeg med min shotgunning kom med informasjon også.
Gjest Fighter Skrevet 2. august 2004 #15 Skrevet 2. august 2004 jeg kjenner noen nærsynte.. Mannen min jobber med fjernsyn. Kanskje han kan hjelpe?
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #16 Skrevet 2. august 2004 Tipper jeg med min shotgunning kom med informasjon også. Produksjonsteamet baserer ikke sitt syn ut ifra det ferdig klippede produktet, men ut fra det som skjer i feltet, ikke sant? Shotgunning ville vel bare minske deres troverdighet overfor teamet ville jeg tro.
waco Skrevet 2. august 2004 #17 Skrevet 2. august 2004 Men å fullstendig avblåse dette som tøv er litt for enkelt for min del. Nei det er mye bedre å tro på spøkelser ikkesant? Det er vel ikke overtroen som er det farligste her, det som er mer bekymringsverdig er at enkelte mennesker tjener seg rike ved å "henvende" seg til folk som føler de har noe uoppgjort med sine avdøde.... Man spiller på folks frykt og elendige samvittighet, hvor mye verdt tror dere ikke det er å smugle et brev inn til himmelriket, - enten det er den ene eller andre veien, et slags bedrag av folks illusjoner kan man vel forklare at det er..... Monstermagnet, du har skrevet mange innlegg, og de fleste blir jeg faktisk litt skremt over, ikke det at du tenker for lite, men at det synes som om hele din vilje og lyster skal dikteres av "tv-produsenter" som skal tjene mer reklamekroner... Dersom man virkelighet hadde vært klarsynt hadde man heller ikke behøvd å bevise det for noe. Bare det å innbille seg at et dødt menneske skal kunne være tenkende er jo veldig lite virkelighetsnært og viser vel egentlig hvor flinke mennesker er til å besjele ting og tang. Monstermagnet still deg selv spørsmålet, hvorfor skulle du ønske det fantes gjenferder? Waco De blinde ser det usynlige...... Victor Hugo....
Gjest Hillary.. Skrevet 2. august 2004 #18 Skrevet 2. august 2004 Noen som vet om "Norsktalende" seriøse klarsynte som en kan stole på.Det gjelder de som ser evt. får kontakt med avdøde personer.Eller kan hjelpe med linker til hjemmesider som person/en har.Takknemlig for hjelp Hva med Jan Åge Torp? http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/02/404412.html (kunne ikke dy meg...)
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #19 Skrevet 2. august 2004 Nei det er mye bedre å tro på spøkelser ikkesant? Hvem snakker om spøkelser? Det er vel ikke overtroen som er det farligste her, det som er mer bekymringsverdig er at enkelte mennesker tjener seg rike ved å "henvende" seg til folk som føler de har noe uoppgjort med sine avdøde.... Benekter ikke at det er mange lurendreiere i bransjen. Men det er ikke de vi snakker om. Man spiller på folks frykt og elendige samvittighet, hvor mye verdt tror dere ikke det er å smugle et brev inn til himmelriket, - enten det er den ene eller andre veien, et slags bedrag av folks illusjoner kan man vel forklare at det er..... Monstermagnet, du har skrevet mange innlegg, og de fleste blir jeg faktisk litt skremt over, ikke det at du tenker for lite, men at det synes som om hele din vilje og lyster skal dikteres av "tv-produsenter" som skal tjene mer reklamekroner... Min vilje og mine lyster vet nok du forsvinnende lite om waco. Dersom man virkelighet hadde vært klarsynt hadde man heller ikke behøvd å bevise det for noe. Bare det å innbille seg at et dødt menneske skal kunne være tenkende er jo veldig lite virkelighetsnært og viser vel egentlig hvor flinke mennesker er til å besjele ting og tang. Døde mennersker skal kunne være tenkende!? Hvor har du det fra? Hvorfor de "klarsynte" gjør det de gjør gidder jeg ikke spekulere i. Poenget mitt er at man kan ikke avvise alt man ikke forstår med at det er løgn og bedrag. Monstermagnet still deg selv spørsmålet, hvorfor skulle du ønske det fantes gjenferder? Igjen... hva har gjenferder med dette å gjøre?
Tusenfryd Skrevet 2. august 2004 #20 Skrevet 2. august 2004 Har delt denne tråden fra en annen opprinnelig tråd, samt ryddet unna litt hakking på hverandre. Fint hvis dere kan holde en ålreit tone - og holde dere til tema. Tusenfryd - moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå