Gå til innhold

"Fortsatt være venner"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble da "dumpet" på mandag, vi var aldri offisielt sammen men man skulle tro det. Han sa at han ikke hadde følelser for meg, men likte å tilbringe tid sammen med meg og synes visst nok at jeg er ei jævlig jente, så han foreslo at vi skulle fortsette å være venner.. Jeg har fortsatt følelser for han og vil virkelig ikke miste han, så vi driver å snakker sammen hele tiden og ingenting er forandret egentlig..

Men er det dumt av meg å fortsette å snakke med han da jeg fortsatt har følelser for han og han er tydeligvis ikke interessert i annet enn vennskap

Anonymous poster hash: d3fbc...b55

Videoannonse
Annonse
Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Han synes du er ei jævlig jente, som han fortsatt vil være venn med?

Dette skjønte jeg ikke helt.

AnonymBruker
Skrevet

Oi da.. Skulle stå hærlig jente.. Skjønner ikke hvordan det ble til jævli jente.. Ups

Anonymous poster hash: 7cde1...3c3

• Liker 1
Skrevet

Det du må spørre deg selv om er om du orker å ha kontakt med en du har følelser for, men det ikke er gjensidig. Selv hadde jeg svart "nei" på det spørsmålet, og brutt kontakten. Noe jeg da også har gjort tidligere, da jeg måtte ta stilling til samme dilemma.

Skrevet

Det beste du kan gjøre for deg selv er å kutte kontakten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i din situasjon. Endte med at jeg ble skikkelig såra og lei meg. Vi er ikke venner i dag.

Det beste du kan gjøre for deg selv er å gå videre.

Anonymous poster hash: 408ff...932
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å bare være venner når man selv har følelser og innerst inne håper på noe mer.Personlig hadde jeg ikke orket det.Hvordan vil du føle deg om han f.eks. begynner å date noen andre,eller får seg kjæreste?

Endret av Sandie
AnonymBruker
Skrevet

Vært i samme situasjon. Traff en flott fyr i sommer, han tolket det slik at jeg ville mer, og sa han kun ville være venner. Jeg sa det rett ut, at det det syns jeg hadde føltes rart etter alt vi hadde gjort sammen. Men han "maste" og sa han aldri hadde truffet en jente han klaffet så bra med, så han ville så gjerne ha meg der, men han ønsket ikke noe forhold. Jeg sa greit til slutt, og det gikk fint lenge, vi var venner og gjorde mye gøy sammen, men nå har han sluttet å ta kontakt med meg, så da gidder ikke jeg heller. Sist det var stille fra han hadde han truffet en annen jente, så da var det visst ikke interessant å være venn med meg lenger, helt til det ikke ble noe mer mellom dem, da hørte jeg masse fra han. Sånt orker jeg ikke igjen. Det er ikke slik man behandler venner. Så min erfaring er at sånne venneforhold vil det alltid være noe feil med.

Anonymous poster hash: 1a344...226
AnonymBruker
Skrevet

#10 igjen

Denne fyren er riktignok en "ladies man", og avslørte en gang at han har vært med uhyre mange jenter. Så jeg tror jeg bare var en i rekken. Om jeg titter på snaplista han, er det alltid en ny jente på topplista. Så for min del er det greit at det aldri ble noe mer. :) Men jeg har mye å takke han for, for jeg fikk noe ut av vennskapet. Vi begynte på en fritidsaktivitet sammen, fant en ny hobby. Så du vet aldri!

Gjest Haaploes
Skrevet

Oi da.. Skulle stå hærlig jente.. Skjønner ikke hvordan det ble til jævli jente.. Ups

Sannsynligvis fordi det skrives "herlig".

Jeg synes det høres tungvint ut å skulle være enn med en man er forelsket i. Ta deg i det minste tid til å sørge over det du håpet kunne bli før du hiver deg på vennekarusellen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han?

Høres ut som jeg datet ville sagt...

Anonymous poster hash: 44277...cef
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han?

Høres ut som jeg datet ville sagt...

Anonymous poster hash: 44277...cef

Han er 20 :)

Skrevet

Jeg har vært i din situasjon. Endte med at jeg ble skikkelig såra og lei meg. Vi er ikke venner i dag.

Det beste du kan gjøre for deg selv er å gå videre.

Anonymous poster hash: 408ff...932

Ja, nettopp. Situasjoner som dette fører vel ofte kun til ødelagte vennskap.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Tror det er viktig å kjenne etter hva man selv vil og føler. Jeg er fremdeles venner med noen av de jeg har holdt på med og det er vel bare en eller to som jeg ikke ønsket å være venner med etter at det ble slutt. Jeg ble veldig lei meg og såret av hun ene. Så er det ikke slik at man bare slutter å være glad i noen med en gang det kommer frem at den andre ikke er interessert lengre. Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre den gangen fordi jeg var så glad i henne, men til slutt så orket jeg bare ikke mer. Jeg var så nedbrutt, såret, lei meg, og begynte å oppføre meg irrasjonelt ovenfor henne. Jeg fant ut at det beste for meg var å droppe kontakten for jeg ble bare så lei meg og deprimert når vi snakket sammen. Jeg ønsket også å komme meg videre og så ikke helt hvordan jeg skulle klare det med henne som en nær venn. Det var vanskelig, og det var ikke gøy å kutte ut en som hadde betydd mye for meg.

Jeg tror egentlig det er lettest å bli venner når følelsene ikke helt er der for begge, det er min erfaring i alle fall. Da er det ikke noen som blir lei seg og begge har det kjekt i hverandres selskap etterpå.

Skrevet

Ahem:

ed7ff018073aba04e123ba37004e293f93cd3cd0

Be han ryke og reise, både TS og #10.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ahem:

ed7ff018073aba04e123ba37004e293f93cd3cd0

Be han ryke og reise, både TS og #10.

Haha, good one!

Neida, men vi har faktisk vært ordentlige venner, og det gikk bra for min del. Følelsene forsvant fort, de. Men han greide tydeligvis ikke å fortsette å være venn med meg når han var på flørtern, gudene vet hvorfor. Så kald skulder er det han møter fra meg :) Jeg er ingen reserveløsning.

Hilsen #10 :P

Skrevet

Ryddet for avsporinger + svar.

irrlys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Ble da "dumpet" på mandag, vi var aldri offisielt sammen men man skulle tro det. Han sa at han ikke hadde følelser for meg, men likte å tilbringe tid sammen med meg og synes visst nok at jeg er ei jævlig jente, så han foreslo at vi skulle fortsette å være venner.. Jeg har fortsatt følelser for han og vil virkelig ikke miste han, så vi driver å snakker sammen hele tiden og ingenting er forandret egentlig..

Men er det dumt av meg å fortsette å snakke med han da jeg fortsatt har følelser for han og han er tydeligvis ikke interessert i annet enn vennskap

en kompis av meg hadde følelser for meg før, jeg hadde ikke for han, og da ville han bare ha en "pause" slik at han kunne komme over dem. men vi er fortsatt venner :) han er den mest behagelige jeg er med og jeg er veldig glad når jeg er med han.

Er det sånn at når du blir forelska i en venn, kan du like gjerne tenke.."vennskapet er over"..er vel litt vel negativt?

Anonymous poster hash: 23848...a7f

AnonymBruker
Skrevet

For 9 mnd siden møtte jeg en mann jeg falt for, han falt ikke for meg. Vi ble venner. Men vi har aldri hatt sex, vi har bare kysset en gang. Og vi er veldig nøye med den grensen. Vi er veldig gode venner, og jeg er utrolig glad i han. Han glad i meg og. Men det har ikke bare vært lett. For følelsene mine forsvant jo ikke over natta, så i lang tid håpet jeg at det skulle bli noe mer. Og den dagen han fikk kjæreste, var det utrolig vondt. Det varte veldig kort mellom de da. Men nå er jeg der at jeg håper vel bare 10% at det skal bli oss. Og jeg har sett at jeg må gå videre. Men vennskapet beholder vi, jeg har fått en ny hobby jeg liker veldig godt, som vi har felles.

Anonymous poster hash: fdf5f...9ee
Skrevet

Jeg er vel i samme situasjon som deg. Fikk vite at han ikke lengre har følelser for meg og allerede er i startsfasen med en annen, men han vil gjerne være venner. Jeg vil prøve å være "venner", som betyr at jeg ikke kommer til å ta kontakt med han, det får han gjøre selv. Har lyst til å tvinge meg til å akseptere det uten å falle sammen foran han.

Skulle jeg kuttet kontakten nå hadde det endt med at jeg hadde tatt kontakt med han en eller annen gang uansett, derfor vil jeg heller prøve å herde meg nå og kutte han 100% med en gang jeg er følelsesmessig sterk nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...